PDA

Bekijk Volledige Versie : Bestaat er iets als Hosted Exchange Resellers??



sanderverkerk
05/06/08, 20:03
goedenavond,

Een klant van mij wilt misschien overgaan naar Hosted Exchange, doordat hij zijn onderhoud door mij laat uitvoeren vroeg hij zich af of dat ik dit voor hem kan realiseren.

Doordat ik geen zin heb een aantal dedi servers te gaan draaien voor 1 klant en niet verwacht op korte termijn meerdere klanten hierin thuis te kunnen brengen zou ik graag Reseller worden ergens zodat ik wel Hosted Exchange kan aanbieden.

Is dit uberhaut mogelijk? En zoja waar?
Wanneer dit gemakkelijk kan zal ik het in het juiste subforum aanvragen maar zou eerst naar de mogelijkheden willen kijken.

Alvast bedankt.

Dennis
05/06/08, 20:15
Beste Sander,

Deze zijn er inderdaad. Wij hebben net een nieuwe server aangeschaft om zelf Microsoft Exchange te gaan gebruiken.

Echter heb ik hiervoor 2 maand gebruik gemaakt van een test-Exchangeaccount bij 2uhosting (http://www.2uhosting.nl). Dat werkte echt super!

De prijzen kan ik hier denk ik niet publiceren, maar hij heeft voor resellers zeker aantrekkelijke prijzen. Stuur eens een mail naar info@2uhosting.nl en hij kan je vast meer informatie sturen.

NST
05/06/08, 20:16
Ook wij bieden onze Exchange diensten via 2uhosting aan, werkt top. Ik zou ze zeker even bellen daarvoor.

gjtje
05/06/08, 20:56
Volledige white label reselling kan niet met Exchange maar resel mogelijkheden zijn er zeker. Je kan een aanvraag doen in het forum.

bramveen
05/06/08, 22:25
Hi Sander,

Volledig whitelabel reselling bestaat of iets minder whitelabel als je dat zou willen. Zoek naar partijen die hosted exchange aanbieden in Nederland.

Als je niemand kan vinden stuur mij dan een privebericht dan knoop ik je aan een aantal partijen.

Groet

Bram

Xolphin
05/06/08, 23:00
Waarom vraag je niet om aanbiedingen in het aanbiedingen forum? Volgens mij zitten er wel mensen op het forum die je geschikte aanbiedingen kunnen doen.

sanderverkerk
05/06/08, 23:20
Waarom vraag je niet om aanbiedingen in het aanbiedingen forum? Volgens mij zitten er wel mensen op het forum die je geschikte aanbiedingen kunnen doen.

Zoals ik in TS vertelden wou ik eerst weten wat mogelijk is.

az-nzl
06/06/08, 06:44
Wij zijn zelf bezig om dit op grotere schaal aan te gaan bieden, eerst als whitelabel reseller zijnde, om eventueel later de eigen omgeving op te zetten.
Waar we vooral naar kijken is hoe de geboden gebruikersinterface is, backup procedures, aangeboden opties in combinatie met ruimte e.d.
Bedenk je heel goed dat als je dit aan je klant aanbiedt, je veel vertrouwen moet hebben in de partij waar jij het inkoopt. Gezien de klant er een erg grote afhankelijkheid van kent.

Stel voor jezelf een vragenlijst op en bespreek deze met potentiele aanbieders.

Pirus
06/06/08, 12:09
Het is inderdaad lastig om exchange met een whitelabel te gebruiken. Wij gebruiken daarom een lege omgeving, zonder benamingen(bv website adres, standaard owa layout e.d.).

Randy
06/06/08, 12:19
Het is inderdaad lastig om exchange met een whitelabel te gebruiken. Wij gebruiken daarom een lege omgeving, zonder benamingen(bv website adres, standaard owa layout e.d.).

Je demosite is wel erg whitelabel: http://exchangeonline.pirus.nl/ :W:

Pirus
06/06/08, 12:38
even aangepast naar http://webmail.pirus.nl

Swiftway-UK
06/06/08, 13:17
Hosted exchange via PEM is een mooie oplossing, alles geheel geautomiseerd, alles redundant (het is een heel cluster) , klanten kunnen zelf hun account beheren en uitbreiden zonder tussenkomst van de provider. Whitelabel reselling is geen probleem en er is ook Sharepoint support.

Het werkt echt perfect, een aanrader.

umf
06/06/08, 13:38
even aangepast naar http://webmail.pirus.nl

krijg

Error: Access is Denied.

gjtje
06/06/08, 13:38
PEM regelt ook dat interne server namen white label zijn, reverse dns op uitgaande mailservers e.d.? Zelfs wanneer je upn suffixes misbruikt voor het "whitelabelen" van loginnamen heb je nog een heel AD forest staan dat zich daar niets van aantrekt.

Swiftway-UK
06/06/08, 13:56
Natuurlijk kan iemand met systeembeheer kennis uitvinden waar een cluster gehost word, dat is niet zo moeilijk natuurlijk. Maar het is niet zichtbaar voor de klanten, tenzij ze moeite gaan doen om uit te vinden van wie het PEM cluster is.

Zolang de reseller voor eindgebruikers niet (veel) duurder is dan de originele aanbieder, is er niets aan de hand natuurlijk. Verder neem ik aan dat een reseller ook extra waarde toevoegd aan zijn klanten (stukje persoonlijk support bijvoorbeeld).

gjtje
06/06/08, 13:58
Dat bedoelde ik dus met dat het niet mogelijk is geheel whitelabel te resellen...alleen al in de header van de mail staan x hints richting de bron. Je komt een heel eind natuurlijk met een eigen template in een control panel.

bramveen
10/06/08, 17:06
Er zijn partijen in Nederland die aanbieden om als reseller te beginnen en zodra je genoeg mailboxen hebt de gebruikers + data te migreren naar een eigen platform. Ze helpen je zelfs met het bouwen van het platform. Reselling is zeker wat ik aanraad. Het bouwen van een eigen hosted exchange platform is zeer kostbaar en alleen kostendekkend als je ongeveer 1000 maiboxen hebt.

Groet

Bram

Info Support
16/06/08, 14:21
<knip>