PDA

Bekijk Volledige Versie : exchange alternatief



vdf
05/06/08, 14:38
Beste wht leden,

Wij zijn enkele maanden geleden een klein zaakje gestart dat nu toch aan het groeien is en we komen nu onze eerste problemen tegen.

Probleemstelling:
----------------

Wij willen overal onze mail checken, en als we thuis komen direct in onze mailboxen daar zien wat er reeds beantwoord is.

Oplossing:
----------

Een server thuis installeren met daar een exchange server op waarop je kan inloggen met vpn- verbinding

Probleem:
----------

Ik wil absoluut geen microsoft software, wel Office voor de mailclienten maar voor de rest als server linux oplossingen.

Iemand tips hoe ik dit kan oplossen?

mvg

Dennis
05/06/08, 14:42
Er ging vorige week nog een prachtig topic van onze moderator voorbij met precies hetzelfde onderwerp. Daarin zul je ook veel opties vinden.

http://www.webhostingtalk.nl/webhostingtalk-lounge/136727-ervaringen-met-exchange-alternatieven.html

bramveen
05/06/08, 15:06
Hi,

How about je mail lekker in een Datacenter laten staan en die van overal benaderen met Outlook, Mobile, Outlook web access, Outlook voice access.

Partijen als
KPN
IS
Perrit
Itsus
****
Netsourcing
Multrix
etc etc

Bieden dit aan. Volgens mij is dit de ideale manier als je mail overal wilt benaderen geen gedoe met onderhoud wil en geen Exchange wil installeren.

Groet

Bram

frankske
05/06/08, 22:42
vdf, als ik het zo hoor, wil je eigenlijk helemaal niks met de serverkant te maken hebben. Je wil met andere woorden gewoon ergens een pakketje nemen die dat allemaal voor jouw doet, die backups neemt, de servers op tijd patchet en upgradet enz en die je kan bellen als er een probleem is.

Aangezien dit een MS forum is, is het evidente antwoord "Hosted Zimbra" (moet je maar even op Googlen, er zijn genoeg providers in Belgiƫ en Nederland die dat aanbieden). Ook software als Zimbra (ook in een Hosted omgeving) kan dit, ook in combinatie met Outlook. Ook hiervan zijn er genoeg aanbieders in de Benelux (hint: wij bv :)).

RobinJB
05/06/08, 23:01
Zarafa is een erg mooi en betaalbaar product.