PDA

Bekijk Volledige Versie : Q-Collect



Hostbusiness
03/06/08, 20:51
Beste,

ik ontvang zojuist een tweede brief van Q-Collect en ben al eens telefonisch benaderd. Het ziet er allemaal vrij aantrekkelijk uit en daarom zet ik mijn vraagtekens hierbij. Zo de vraag aan jullie, valt dit onder spammen en vervolgens oplichten of is het serieus genomen?

Gaarne jullie ervaring en mening.

wbakker-letsgoonline
03/06/08, 21:15
Beste,

Wij zijn ook per brief benaderd, na contact opgenomen te hebben met Q-collect kwam er helaas uit dat hun geen zaken met ons willen doen.

Reden onbekend...

WebXtra
03/06/08, 21:39
Wij maken nu 2 maanden naar alle tevredenheid gebruik van Q-Collect.
Voorheen met Direkt incasso, maar die zijn te duur naar klanten toe (95 euro incasso kosten).
Q € 35,00 en je krijgt de uit handen gegeven sommatie volledig gestort.

dreamhost_nl
03/06/08, 21:45
@TS : Zonder die brief kunnen we dat niet beoordelen, maar ik schat in dat je per post een aanbieding hebt ontvangen om incasso's kostenloos te laten incasseren? Er zijn volop soortgelijke bedrijven. Ik zou zeggen probeer ze gewoon 'ns uit als je uitstaande facturen hebt liggen...

Xolphin
03/06/08, 21:47
Volgens mij heeft QCollect alle mensen die in het eerdere incasso topic reageerde aangeschreven. Op zich wel een handige manier van marketing :).



Wij zijn ook per brief benaderd, na contact opgenomen te hebben met Q-collect kwam er helaas uit dat hun geen zaken met ons willen doen.

Reden onbekend...

Ik gok dat dat iets met je adulthosting te maken heeft...

BsHosting
03/06/08, 22:22
Nee daar zal het niks mee te maken te hebben maar wel met het aantal verwachtte incasso's.

Dat is wat ze mij vertelden laatst.


Voorheen met Direkt incasso, maar die zijn te duur naar klanten toe (95 euro incasso kosten).

Waarom te duur jij betaald er toch niks aan, als je klant niet wil betalen en niet reageert op herinnering en aanmaning kan ie verwachten dat ie veel kosten krijgt.

WebXtra
03/06/08, 22:33
Waarom te duur jij betaald er toch niks aan, als je klant niet wil betalen en niet reageert op herinnering en aanmaning kan ie verwachten dat ie veel kosten krijgt.

Dat is waar, maar je klanten reageren wel op dat bedrag.

Nog 1 voordeel van Q: Als ze jou som hebben ontvangen van de debiteur, dan keren ze die uit.
Als er dan nog wat openstaat qua incasso kosten, dan is dat hun pakkie aan, en zullen ze jou niet me belasten.

Geert-Jan
03/06/08, 22:37
Nog 1 voordeel van Q: Als ze jou som hebben ontvangen van de debiteur, dan keren ze die uit.


Is dat niet logisch?????

Nadeel 1: ze keren slechts 1x per twee weken uit en geven geen duidelijk antwoord wat er met de inmiddels opgelopen rente gebeurd.

Nadeel 2: Ze hebben een dikke plaat voor der harses en blijven spammen.

WebXtra
03/06/08, 22:51
Is dat niet logisch?????



Zou je wel denken, maar bij direkt incasso gebeurd dat niet.. keren pas uit als ze de hele som dus incl. incasso kosten hebben ontvangen.

tweewekelijks uitkeren vind ik geen probleem hoor.

Hostbusiness
03/06/08, 23:06
Het komt er dus op neer dat Q-Collect een vertrouwde onderneming is waar ik mijn debiteuren lijst neer kan leggen?

BsHosting
03/06/08, 23:17
Voor iets van 15 euro misschien wel.

Ik heb er vorige week 1 naar de deurwaarder moeten doen voor bijna 900 euro, als je dan gewoonweg te lam bent omdat je de zaken op wilt lichten ( pc + monitor) dan moet je gewoonweg de gevolgen en kosten ook maar dragen vind ik persoonlijk.



Dat is waar, maar je klanten reageren wel op dat bedrag.

En misschien is het dan voor de volgende keer een stimulans om op tijd te betalen.
Kijk uiteraard zijn er omstandigheden waardoor je de betaling later zou kunnen doen maar na 2 maanden nog geen € heb je toch echt geen zin om te betalen denk ik zo.

Een wanbetaler blijft toch rekken, en hoe pak je een wanbetaler het beste in zijn portemonnee.

Phu
03/06/08, 23:18
Het komt er dus op neer dat Q-Collect een vertrouwde onderneming is waar ik mijn debiteuren lijst neer kan leggen?

gaat het zo slecht met je dat je klanten niet willen betalen dat je incasso erop af moet sturen ?

of gewoon kwestie van gebruiks gemak :)

BsHosting
03/06/08, 23:22
@ Phu

Schijnbaar.
Dat is de reden dat q ons niet kon helpen we hadden te weinig wanbetalers.

Partijen die eisen stellen aan een mininmaal aantal incasso's vallen sowieso al meteen af.

En voor die enkeling waar het eens voor nodig blijkt pak ik wel een deurwaarder.

wbakker-letsgoonline
03/06/08, 23:34
@ Phu

Schijnbaar.
Dat is de reden dat q ons niet kon helpen we hadden te weinig wanbetalers.

Partijen die eisen stellen aan een mininmaal aantal incasso's vallen sowieso al meteen af.

En voor die enkeling waar het eens voor nodig blijkt pak ik wel een deurwaarder.

Dit is dus precies hetzelfde waar wij op afgewezen zijn, dit kreeg ik dan ook via mijn collega te horen.

Hostbusiness
03/06/08, 23:39
Dan denk ik dat ik ook geen zaken kan doen met Q-Collect, heb namelijk slechts één debiteur gehad die na 4 maanden eindelijk betaalde. Maar voor het geval dat misschien handig om aangesloten te zijn bij een incasso bureau. Welk en waarom die raden jullie mij aan?

Phu
03/06/08, 23:47
Dan denk ik dat ik ook geen zaken kan doen met Q-Collect, heb namelijk slechts één debiteur gehad die na 4 maanden eindelijk betaalde. Maar voor het geval dat misschien handig om aangesloten te zijn bij een incasso bureau. Welk en waarom die raden jullie mij aan?

weet niet om wat voor bedrag het gaat hoor
maar op dit forum vind je voldoende informatie om je geld nog binnen
1 maand na 1e factuur je geld te laten vorderen

BsHosting
04/06/08, 00:11
Gewoon meteen deurwaarder dat maakt iets meer indruk.

Met incassobureau's lachen echte wanbetalers gewoon.

Geert-Jan
04/06/08, 07:17
Welk en waarom die raden jullie mij aan?

Je zou dit incasso bureau (http://knokploeg.nl/) eens kunnen proberen, als het maar om 1 klant gaat. Ik zou ze niet te vaak in zetten.....

BsHosting
04/06/08, 07:34
@ Geert-jan

Maak het nog gekker

crazycoder
04/06/08, 07:43
Dan denk ik dat ik ook geen zaken kan doen met Q-Collect, heb namelijk slechts één debiteur gehad die na 4 maanden eindelijk betaalde. Maar voor het geval dat misschien handig om aangesloten te zijn bij een incasso bureau. Welk en waarom die raden jullie mij aan?
Als het een keer nodig is schakel je een gerechtsdeurwaarder in die ook incassozaken behandeld. Je hoef jezelf dus niet aan te sluiten bij een of ander incassokantoor.

Als het om een klein bedrag gaat en een onvindbare debiteur is het soms beter om het bedrag af te boeken. Bedenk dat iemand, als er niets te halen valt jij dus, voor de kosten op gaat draaien.

groenleer
04/06/08, 08:31
Q-Collect is hier afgevallen i.v.m. hun ONzorgvuldigheid.

Dat lees je goed, onzorgvuldigheid.

Ik vind het niet prettig om in mijn standaardbrief die ik krijg, ook een brief bestemd voor een ander aan te moeten treffen. Dat houd namelijk in dat incasso's voor klanten ook bij anderen terecht kunnen komen of dat incasso's voor anderen bij onze klanten terecht kunnen komen.

Dat er delen geautomatiseerd zijn vind ik prima, maar dit soort fouten wil ik niet ervaren of horen. Verder geen vast incassobureau hier. Te weinig wanbetalers, meestal factuur, herinnering,bellen+tweede herinnering+attenderen op afsluiten-> afsluiten + uithanden geven.

Zodra we bellen is het vaak binnen 2 dagen geregeld. Men krijgt 5 kalenderdagen waarna het namelijk op zwart gaat. En dit ongeacht of er een weekend tussen zit of niet. Men heeft namelijk al 28 dagen de tijd gehad om te betalen.

X-Hosted
04/06/08, 11:22
Q-Collect lijkt me maar niets, sowiezo zou ik geen zaken doen met spammers :)

Overigens maken wij gebruik van Webcasso.nl

®on
04/06/08, 12:40
sowiezo zou ik geen zaken doen met spammers :)
Eens, indien men daadwerkelijk te betitelen valt als spammer (UBE).

Spyder01
05/06/08, 22:08
Ik krijg gemiddeld elke week een brief, precies dezelfde met elke keer een verhaaltje waarom ik via hun moet gaan incasseren...

Ho maar, 1x is genoeg... echt snail mail spammers.

Sorcer
05/06/08, 22:23
Ook wij zijn telefonisch en per brief benaderd. Momenteel nog geen interesse :)

wbakker-letsgoonline
05/06/08, 23:30
Ik krijg gemiddeld elke week een brief, precies dezelfde met elke keer een verhaaltje waarom ik via hun moet gaan incasseren...

Ho maar, 1x is genoeg... echt snail mail spammers.


Misschien brieven eens retour afzender sturen ??

Spyder01
06/06/08, 00:19
Ik steek de openhaard er mee aan, maar de volgende gaan inderdaad retour afzender.

Serveo
10/06/08, 10:47
Bij Q heb je naar mijn weten minimaal 50 wanbetalers(vorderingen) per jaar nodig. En dat hebben wij niet want we gaan goed achter ons geld aan als klanten niet betalen ;).

Stewie
10/06/08, 11:31
Bij Q heb je naar mijn weten minimaal 50 wanbetalers(vorderingen) per jaar nodig. En dat hebben wij niet want we gaan goed achter ons geld aan als klanten niet betalen ;).
Dat betekend simpelweg dat je nog niet genoeg klanten hebt :)

Serveo
10/06/08, 12:02
Dat betekend simpelweg dat je nog niet genoeg klanten hebt :)

Of dat we alles netjes incasseren ;)

Mikey
06/08/09, 19:05
Zijn er meer die de laatste tijd veel "oninbaar" als retour krijgen ? Voor ons is na vandaag q-collect compleet uitgeserveerd. Het begon goed, maar eindigt inmiddels dus in een drama. Klanten geven aan te betalen, en betalen uiteindelijk alsnog niet. Waarna de som gewoon als oninbaar afgeboekt wordt. Dit incasso bureau heeft voor ons geen enkele meerwaarde. Beetje bellen en brieven schrijven kunnen we allemaal net zo goed zelf, en de communicatie mbt. vragen :"waardeloos".

iemand hierin gedeelde ervaring ?

xaban
06/08/09, 19:55
Q-collect slechte ervaringen mee. Niet als klant, maar als 'target'.
Er was een factuur welke ik diende te betalen volgens een bedrijf, wat later zelfs naar de incasso bureau ging, in dit geval was het Q-collect. Omdat de factuur onterecht was, niet betaald, het bedrijf heeft toen ook toegegeven dat het onterecht was en zouden de incasso traject annuleren.
Ik heb dit doorgegeven aan Q-collect, zij hielden vol dat ik _moest_ betalen, dat ik met bewijs moest komen dat de factuur onterecht was.

Waarom moet ik bewijzen dat het onterecht is? Ik heb geen product/dienst afgenomen, waarom moet ik daarvoor zorgen?

Zeer zeer slecht Q-collect.

-Roberto-
07/08/09, 11:06
@ Phu

Schijnbaar.
Dat is de reden dat q ons niet kon helpen we hadden te weinig wanbetalers.

Partijen die eisen stellen aan een mininmaal aantal incasso's vallen sowieso al meteen af.

En voor die enkeling waar het eens voor nodig blijkt pak ik wel een deurwaarder.

Helemaal eens, als wij een (wanbetaler) hebben dan is er van onze kant alles aan gedaan en maximaal geduld geweest. Een incasso bur. inschakelen heeft dan geen enkele zin daar zij eigenlijk het zelfde gaan doen als dat je zelf eigenlijk al heb gedaan. Namelijk aanschrijven een aantal keer en dreigen met een deurwaarder. Als dit alles geen resultaat oplevert dan moet je alsnog naar een deurwaarder. Je bent dan alleen een paar maanden verder.
Mijn advies als je alles heb gedaan volgens de regels ga gewoon gelijk naar de deurwaarder deze schrijft 2X aan en neemt gelijk stappen.
En de kosten die worden verhaalt met de vordering.

X-Hosted
10/08/09, 13:31
Q-Collect is echt een no-go. Heb daar wel eens mee te maken gehad als target, wat een lachertje!

ARKO
10/08/09, 16:42
Ook hier meerdere malen spam ontvangen van Q-Collect. Wij doen al tijden zaken met Centraal Invorderings Bureau (CIB) Online en dat bevalt erg goed.

Zeker de moeite waard om eens een afspraak met ze te maken op www.cibonline.nl.

MediaServe
10/08/09, 19:19
Q-Collect is echt een no-go. Heb daar wel eens mee te maken gehad als target, wat een lachertje!

Inderdaad, helemaal mee eens :)

Ik heb na een onterechte incasso maar het fatsoen gehad om ze even te bellen en ze te laten weten dat ik hun brief wel heb ontvangen maar niet zou gaan betalen. Het werd een heftige discussie aan de telefoon die zeker een kwartier heeft geduurd. Die dame was zeer onbeschoft, brutaal zelfs, uiteindelijk heeft ze de hoorn erop gegooid met de laatste woorden jij zult hoe dan ook gaan betalen! Dat is inmiddels een jaar geleden en ik ben nog geen cent lichter geworden aan ze ;)

Het ging trouwens maar om € 25,- euro ofzo, ik vond het op zich wel grappig.

X-Hosted
12/08/09, 01:15
Die dame was zeer onbeschoft, brutaal zelfs, uiteindelijk heeft ze de hoorn erop gegooid met de laatste woorden jij zult hoe dan ook gaan betalen! Dat is inmiddels een jaar geleden en ik ben nog geen cent lichter geworden aan ze ;)

Het ging trouwens maar om € 25,- euro ofzo, ik vond het op zich wel grappig.

Ongeveer vergelijkbaar met wat hier is gebeurt. Onterechte incasso, moeizame discussie, slechte terugkoppeling enz. Ik zou niet willen dat mijn targets zo behandeld zouden worden, dat gaat niet bijdragen aan een succesvolle incasso.

Vond het wel grappig dat de medewerkster niets meer te zeggen had toen ik haar er op wees dat er een half jaar geleden een deurwaarder aan te pas zou komen als ik "niet onmiddelijk zou betalen!" en ik de beste man nog steeds niet gezien had ;)

Ook nadat ze het dossier hadden gesloten excuus maken of een schriftelijke bevestiging sturen van het feit dat het dossier gesloten was was teveel gevraagd.

Wat (misschien puur toevallig) een maand of wat daarna echter wel kon was naar mijn zakelijke post adres spammen of ik geen gebruik wilde maken van hun diensten ... "Wij gaan altijd voor het snel innen van uw vordering MET het behoud van de relatie met uw klant". Natuurlijk :)

TweakMedia
14/08/09, 20:36
Q-collect slechte ervaringen mee. Niet als klant, maar als 'target'.
Er was een factuur welke ik diende te betalen volgens een bedrijf, wat later zelfs naar de incasso bureau ging, in dit geval was het Q-collect. Omdat de factuur onterecht was, niet betaald, het bedrijf heeft toen ook toegegeven dat het onterecht was en zouden de incasso traject annuleren.
Ik heb dit doorgegeven aan Q-collect, zij hielden vol dat ik _moest_ betalen, dat ik met bewijs moest komen dat de factuur onterecht was.

Waarom moet ik bewijzen dat het onterecht is? Ik heb geen product/dienst afgenomen, waarom moet ik daarvoor zorgen?

Zeer zeer slecht Q-collect.

Laat hun voor bewijs zorgen? ;)

Q-Collect is wat dat betreft een goed bedrijf om zaken mee te doen; echter zo te horen op dit forum gaan ze anders met de klanten om van jouw dan als hun klant van jouw zijn.. tegenover hun eigen klanten zijn ze top.

TweakMedia
14/08/09, 20:37
Q-collect slechte ervaringen mee. Niet als klant, maar als 'target'.
Er was een factuur welke ik diende te betalen volgens een bedrijf, wat later zelfs naar de incasso bureau ging, in dit geval was het Q-collect. Omdat de factuur onterecht was, niet betaald, het bedrijf heeft toen ook toegegeven dat het onterecht was en zouden de incasso traject annuleren.
Ik heb dit doorgegeven aan Q-collect, zij hielden vol dat ik _moest_ betalen, dat ik met bewijs moest komen dat de factuur onterecht was.

Waarom moet ik bewijzen dat het onterecht is? Ik heb geen product/dienst afgenomen, waarom moet ik daarvoor zorgen?

Zeer zeer slecht Q-collect.

Laat hun voor bewijs zorgen? ;)

Q-Collect is wat dat betreft een goed bedrijf om zaken mee te doen; echter zo te horen op dit forum gaan ze anders met de klanten om van jou dan hun eigen klanten; tegenover hun eigen klanten communiceren ze TOP.. en dat is ook wel iets wat belangrijk is.

Echter is het ook belangrijk dat ze met jouw klanten zorgvuldig omgaan.

Mikey
14/08/09, 21:14
De communicatie kan wel top zijn naar hun eigen klanten toe, maar daarvoor gebruiken we ze toch niet ? Mooie praatjes dat kunnen ze wel, maar als een target zijn poot stijf houdt is het na handvol keer bellen en een brief klaar. En dan het zooitje afwimpelen met oninbaar....

TweakMedia
15/08/09, 08:23
Cannock is er een die niet communiceert met hun eigen klant; en ook simpelweg zegt dat het geld niet te innen is wanneer iemand "Nein! dat is niet van mij" verklaart telefonisch.

Q-Collect krijgt naar mijn ervaring veel geregeld... alleen de communicatie naar de wanbetaler toe gaat zoals hier te lezen niet al te vriendelijk..

d.groen
27/08/09, 00:37
Ik ben samen met mijn broer eigenaar van een incasso / juridisch adviesbureau.
Wij incasseren ook voor een paar webhosters die ook zaken met een klein te incasseren bedrag uit handen geven. Zaken onder de 1000 euro worden afgehandeld zonder dossierkosten.

Wij werken daarnaast veel met incassostickers die we verkopen aan onze klanten (100 stuks voor 70 euro).
De sticker bevat ons logo met een nummer en een tekst die aangeeft dat indien betaling uitblijft de factuur uit handen gegeven wordt.
Eén van de hosters heeft hier een test mee gedaan door een aantal maanden de helft van de herinneringen met sticker en de andere helft zonder sticker te versturen, het resultaat van herinneringen met sticker was voor hun erg positief.

Zo zijn er verschillende methode om je debiteuren te motiveren om te betalen.

Serve-xs
27/08/09, 15:21
Q-Collect lijkt me maar niets, sowiezo zou ik geen zaken doen met spammers :)

Overigens maken wij gebruik van Webcasso.nl

Hier ook. In totaal 3 keer een incasso ingevoerd en alle 3 met succes :)

C2Ccreditman.
06/11/09, 11:56
<knip>
Dit noemen we spam.

Mikey
06/11/09, 13:07
Naar aanleiding van onze bevindingen zijn we gecontacteerd door q-collect. Ze hebben aangegeven het vervelend te vinden dat onze bevindingen slecht zijn. Er zijn in overleg wat punten veranderd, we gaan afwachten hoe het in de toekomst gaat verlopen :)

OntwerpExpert
31/12/09, 02:32
Spam, stoppen hiermee a.u.b.

Dirk Jan
31/12/09, 20:55
Wij maken gebruik van Bos Incasso. Doet opzich goed werk, maar is een dure.

160 euro per jaar " vastrecht "
Betaald klant niet? 37,00 incassokosten betalen of dagvaarden. (verlies je, mag je de alle kosten betalen)

Wordt alleen de hoofdsom voldaan? Ook 37,00 incassokosten naar jou.

We zijn nu aan het experimenteren met Actis Jura. Daar kan ik nu nog geen zinnige uitspraak over doen.

wbakker-letsgoonline
01/01/10, 20:08
Naar aanleiding van onze bevindingen zijn we gecontacteerd door q-collect. Ze hebben aangegeven het vervelend te vinden dat onze bevindingen slecht zijn. Er zijn in overleg wat punten veranderd, we gaan afwachten hoe het in de toekomst gaat verlopen :)

Mikey,

Is er in de tussentijd al wat veranderd aan de manier hoe Q-Collect werkt ?

wbakker-letsgoonline
13/01/10, 23:38
Toch een topic kick aangezien ik de ervaringen over Q-Collect toch wil weten.

Cybafish
13/01/10, 23:42
Q-collect is voor ons een procedure gestart, wachten nog op uitkomst. Neemt overigens wel de nodige tijd in beslag:


10-12-2009 Aanbieden deurwaarder betwiste vordering
23-10-2009 @ Leesbevestiging
22-10-2009 @ Dossier: xxx
22-10-2009 Aankondiging dagvaarding
17-09-2009 Alternatieve aanmaning
19-08-2009 Aankondiging dagvaarding
31-07-2009 Tweede aanmaning
17-07-2009 Eerste aanmaning
16-07-2009 Opdracht


Ben benieuwd of deurwaarder ook daadwerkelijk voor de executoriale titel gaat. We'll see.

Mikey
13/01/10, 23:50
Toch een topic kick aangezien ik de ervaringen over Q-Collect toch wil weten.

Ik had je subtiele kick niet gezien, er is telefonisch contact geweest en een beeld gevormd hoe onze administratie eruit ziet. Daarvan uit is men aan de slag gegaan, en zoals het er nu uitziet is al een deel van de oninbare posten alsnog gevorderd. Moet wel eerlijk bekennen dat ik niets met de administratie doe, zal er eens naar vragen :)

wbakker-letsgoonline
14/01/10, 00:43
Q-collect is voor ons een procedure gestart, wachten nog op uitkomst. Neemt overigens wel de nodige tijd in beslag:



Ben benieuwd of deurwaarder ook daadwerkelijk voor de executoriale titel gaat. We'll see.


Hoe zit het eigenlijk met de gerechtelijke procedure. Moet je hiervoor als klant een voorschot op betalen of niet ?

wbakker-letsgoonline
14/01/10, 00:44
Ik had je subtiele kick niet gezien, er is telefonisch contact geweest en een beeld gevormd hoe onze administratie eruit ziet. Daarvan uit is men aan de slag gegaan, en zoals het er nu uitziet is al een deel van de oninbare posten alsnog gevorderd. Moet wel eerlijk bekennen dat ik niets met de administratie doe, zal er eens naar vragen :)

Maar begrijp dat je overall wel weer tevreden bent over Q-Collect?

Mikey
14/01/10, 00:51
Maar begrijp dat je overall wel weer tevreden bent over Q-Collect?

Ik ga het voor je vragen, ik werk er zelf niet aan mee :)

wbakker-letsgoonline
14/01/10, 09:31
Ik ga het voor je vragen, ik werk er zelf niet aan mee :)

Bedankt voor het navragen !

Cybafish
14/01/10, 11:39
Hoe zit het eigenlijk met de gerechtelijke procedure. Moet je hiervoor als klant een voorschot op betalen of niet ?

Nee, dat is in mijn ogen juist het aantrekkelijke. Als ik bij sommige aanbieders de voorschotten zie, dan kun je net zo goed zelf naar de rechtbank stappen.

wbakker-letsgoonline
14/01/10, 12:40
Nee, dat is in mijn ogen juist het aantrekkelijke. Als ik bij sommige aanbieders de voorschotten zie, dan kun je net zo goed zelf naar de rechtbank stappen.

Dat is inderdaad een goede ontwikkeling, vooral als je een sterke zaak hebt...

Zojuist 4 incasso opdrachten ingediend bij Q-Collect eens zien hoe die lopen.

wbakker-letsgoonline
27/01/10, 14:38
Even melding van mijn eigen ervaring tot zover met Q-Collect.

Zoals gemeld 4 incasso's ingediend. Binnen 7 werkdagen is er 1 al geheel afgehandeld en zijn de andere 3 in een goed stadium. Tot zover dus goede ervaring met Q-Collect.