PDA

Bekijk Volledige Versie : 2 Internet verbindingen in 1 netwerk kan dat?



blackdragon
03/06/08, 16:53
heey,

Ik heb beschikking tot 2 internet verbindingen, en nu is mijn vraag kan ik ze samen voegen? bijv dat ik 2x 3 mbit = 6mbit kan krijgen?

1 verbinding loopt via hetnet met een eigen modem thuis.
de 2de loopt via de buren, en mijn server is daarmee geconnect.

Server software: windows 2003 enterprise


Kan ik dus deze 2 verbindingen bundelen zodat het hele thuisnetwerk bijvoorbeeld van de volle 6mbit kan genieten?

Alvast bedankt.

groenleer
03/06/08, 17:01
Ja je kan ze koppelen, nee je zult nooit de volle 6 mbit halen in je thuis situatie.

Wat je wel kan doen is per connectie loadbalancen. Echt bundelen zal lastiger worden.

Technotop
03/06/08, 17:07
Loadbalancen kan enkel outbound en niet inbound... niet met 2 verschillende Ipadressen... outbound kan weer wel.

blackdragon
03/06/08, 17:08
Oke,
Dus gewoon de hetnet modem op de server aansluiten via een ethernet aansluiting.
En de andere lijn van de buren via wireless.

Kan iemand mij een schop geven in de juiste richting kwa software benodigheden etc..?

Randy
03/06/08, 17:11
Kijk eens naar pfsense.org. Kun je een leuke loadbalancer mee bouwen op een oud beestje. Balancing per poort, Eweka op je snelste verbinding en de andere reserveer je voor voip / ssh / rcp, mail, etc.

oehTie
03/06/08, 17:37
inbound loadbalancen kan gedeeltelijk als je round robin aanzet in de dns servers en domeinen koppelt aan je server.

Explosive
03/06/08, 17:39
Wij gebruiken hier een Peplink oplossing. ADSL en kabel gecombineerd.