PDA

Bekijk Volledige Versie : Iemand ervaring met scriptlance.com? Is offline, geld foetsjie...



DotNetFreak
02/06/08, 10:31
Scriptlance.com is een beurs om freelancers te vinden, vergelijkbaar met rentacoder.com of getafreelancer.com. Ik heb/had daar een account, nu blijkt de site sedert gisteren offline te zijn. Tot zaterdag geen problemen.

In plaats van programmeurs rechtstreeks te betalen via PayPal oid, gebruikte ik de escrow van scriptlance.com, dat leek me veiliger :D. Je kon daarmee een bedrag naar een programmeur overhevelen, die "zag" het geld wel in z'n account, maar kon er pas aan als het project volledig afgerond was. Leek me prima om te vermijden dat je een voorschot betaalt en de programmeur vervolgens eens goed gaat feesten & niks meer van zich laat horen :p

Schat dat er zo'n 200 à 300 euro op m'n account stond, gelukkig via creditcard betaald (Moneybrokers was de provider geloof ik), dus met wat geluk kan ik bij de creditcardmaatschappij aankloppen. Maar ja, toch vervelend want net een project toegekend aan iemand, vooral het tijdverlies komt slecht uit nu.

Overigens is de site van het bedrijf achter Scriptlance (r3n3.com) ook offline, dus er is meer aan de hand dan een serverprobleempje vermoed ik...

Misschien ook een antwoord op deze vraag (http://www.webhostingtalk.nl/het-runnen-van-een-web-hosting-bedrijf/136849-scripting-uitbesteden-aan-lage-lonen-landen.html) in het forum onlangs :rolleyes:

SF-Jeroen
02/06/08, 10:32
Misschien zaten ze in het theplanet datacentre ofzo?

dirkb
02/06/08, 10:47
Het IP van r3n3.com zit bij ThePlanet
Scriptlance.com zit bij ev1servers.net, en ev1servers.net failed zelfs in DNS lookup. Kans is dus groot dat zij dus bij ThePlanet zitten.

Xolphin
02/06/08, 10:51
http://ph.answers.yahoo.com/question/index?qid=20080601165320AAJKUr4

DotNetFreak
02/06/08, 10:54
Bedankt voor de tips! Klopt, ev1servers.net is geallieerd met The Planet zie ik nu...

Zal dan maar afwachten en hopen dat ze binnen een weekje ofzo weer online zijn. En intussen 'n kaarsje branden dat hun backup's elders bewaard werden :D

Xolphin
02/06/08, 10:58
Zal dan maar afwachten en hopen dat ze binnen een weekje ofzo weer online zijn. En intussen 'n kaarsje branden dat hun backup's elders bewaard werden :D

Dat hoeft niet, er is niets met de servers aan de hand verder (behalve dat ze uit staan dan :)).

Zie het bericht over de outage...

Ramon Fincken
02/06/08, 10:59
heh? ik las dat er geen server verloren was gegaan, dus ik snap je backup opmerking niet helemaal. De servers zijn voor het grootste deel offline.

maargoed, als er idd een backup is / server niet kapot is dan zou je toch verwachten dat je geld niet "foetsie" is maar gewoon in de database staat

DotNetFreak
02/06/08, 11:04
Las ergens "Theplanet's data centre in Houston catches fire" en dacht dat alles in vlammen opgegaan was. Niet dus lees ik nu, da's al bij al geluk.

Kaarsje branden om bij 'n explosie hulp van bovenaf af te dwingen, is trouwens misschien toch niet zo'n best idee :)

Site is weer online, incl. bedrag op account en de laatst verstuurde berichten. Oef! Blijkbaar krijgen ze het redelijk snel weer online, ondanks brandje & explosie.

Bakker ICT
03/06/08, 10:13
Zo das lekker, hoop dat we hiermee in Nederland nooit te maken mee gaan krijgen.

CEO van ThePlanet die uitleg geeft over wat er gebeurd is etc. Heftig.
http://service-update.theplanet.com/Erwin-msg6-2-08.wav