PDA

Bekijk Volledige Versie : Vmware server Traffic



dennis0162
31/05/08, 15:48
Ik heb VMware server beta 2 geinstalleerd

Hoe kan ik het beste traffic uitlezen?
Zijn er tools voor omdat het standaard niet kan?

SNMP op de host is geen oplossing

Ik heb gelezen dat VMware ESX dit wel kan
maar die heeft niet zo'n mooie web interface.

Al vast bedankt:)

martysmarty
31/05/08, 16:23
Is niet mogelijk bij VMWare server.

Zorg dat je een router gebruikt die per IP adres dataverkeer meet, i.p.v. per poort.

frajaweb
31/05/08, 16:39
Standaard is deze functionaliteit niet aanwezig in vmware server. Bij FraJa WeB hebben we dit als volgt opgelost:

1. Installeer pmacct op de hostmachine en laat deze het dataverkeer per IP monitoren.

Helaas moet je dan nog op de commandline de data uitlezen. Bij FraJa WeB hebben we het geheel gekoppeld aan Cacti. Hierbij wordt geen gebruik gemaakt van snmp. Het is nu mogelijk om mooie grafieken te maken, die de hoeveelheid in en uitgaande data weergeven. Het is zelfs vrij eenvoudig om een 95 percentile regel toe te voegen. Een voorbeeld is bijgevoegd van één van de virtuele servers in ons netwerk.

mmgenius
01/06/08, 12:08
Standaard is deze functionaliteit niet aanwezig in vmware server. Bij FraJa WeB hebben we dit als volgt opgelost:

1. Installeer pmacct op de hostmachine en laat deze het dataverkeer per IP monitoren.

Helaas moet je dan nog op de commandline de data uitlezen. Bij FraJa WeB hebben we het geheel gekoppeld aan Cacti. Hierbij wordt geen gebruik gemaakt van snmp. Het is nu mogelijk om mooie grafieken te maken, die de hoeveelheid in en uitgaande data weergeven. Het is zelfs vrij eenvoudig om een 95 percentile regel toe te voegen. Een voorbeeld is bijgevoegd van één van de virtuele servers in ons netwerk.

Is het eventueel mogelijk om een little How-To te posten, ik heb hier namelijk ook interesse in. En er is niet zoveel documentatie te vinden over pmacct

Tijdens het uitvoeren van ./configure krijg ik volgende foutmelding:
"configure: error: ERROR: missing pcap.h"

Alvast bedankt

frajaweb
01/06/08, 13:18
Er is geen little How-to van beschikbaar. Deze is namelijk 8 pagina's. Deze zal ik niet gratis beschikbaar stellen aangezien dat unfair zou zijn tegenover de bedrijven die voor dit script hebben betaald.

Uw fout wordt veroorzaakt door het ontbreken van libpcap-dev

Glenn
01/06/08, 14:34
Wat kost dat?

dennis0162
01/06/08, 14:48
Heb je een PM gestuurd Frajaweb.

Hoe werkt het als een VPS meerdere IP-adressen heeft?
Moet je dan alle stats zelf gaan optellen?

frajaweb
01/06/08, 15:11
Zie PM.

Door een van de scripts iets aan te passen en daardoor de MySQL database iets anders te vullen is het mogelijk om dataverkeer van verschillende IP's bij elkaar op te tellen.

Met vriendelijke groet,

Frank Buijze

mmgenius
01/06/08, 15:37
Er is geen little How-to van beschikbaar. Deze is namelijk 8 pagina's. Deze zal ik niet gratis beschikbaar stellen aangezien dat unfair zou zijn tegenover de bedrijven die voor dit script hebben betaald.

Hoeveel kost dit? Heb wel interesse om deze ook aan te schaffen.

OrgUnit
01/06/08, 16:06
Ook hier interesse.... laat even horen wat het mag gaan kosten;)

frajaweb
01/06/08, 16:16
Pm's verzonden over prijsindicatie.

Randy
01/06/08, 17:00
Waarom niet gewoon hier in het topic?

frajaweb
01/06/08, 17:09
De kosten zijn E 75 ex BTW. Hiervoor krijgt u:

- Handleiding
- Twee php scripts die koppeling tussen pmacct en cacti verzorgen
- Cacti Template

Mocht dit bericht in strijd zijn met de regels, dan mag dit bericht verwijderd worden.

Interesse, neem dan contact op via via e-mail admin [at] frajaweb [punt] nl

martysmarty
01/06/08, 18:26
Ik wil iedereen dit aanraden. Ik heb het script en handleiding van frajaweb ook gekocht, en het is erg netjes. Complimenten.

frajaweb
02/06/08, 12:12
Hierbij nog een overzicht van hoe het geheel is opgezet.

Randy
02/06/08, 15:03
Hoi

Vind het een beetje te duur als speeltje. Maar de licentie is verder 'unlimited', dat wil zeggen dat je die intern voor alle VM's / nodes mag gebruiken?

Glenn
02/06/08, 15:08
EUR 75 waardoor je vervolgens je klanten goed kan factureren op verbruik vind ik niet bepaald veel geld ;)

frajaweb
02/06/08, 15:14
Na aanschaf kunt u het geheel op zoveel servers gebruiken als u maar wilt. Het zijn dus eenmalige kosten. Mochten er zich ondanks de handleiding nog problemen voordoen bij de eerste installatie, dan wordt er gratis geassisteerd.