PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat te doen met ESX?



opinion
30/05/08, 11:10
Beste,

Ik heb van mijn baas een spare ESX server in 'bruikleen' gekregen hier op de zaak.
De bedoeling hiermee is ervaring op doen en natuurlijk om applicaties etc in een non-productieve ruimte te testen.

Echter ben ik door de echte uitdagingen heen, en vroeg ik me af of jullie nog een leuke test opstelling weten die ik zou kunnen realiseren onder ESX?

oehTie
31/05/08, 14:55
wat voor bedrijf is het? alleen outsourcing?

Je zou bijvoorbeeld een renderfarm op kunnen zetten. Installeer enkele vpssen en laat programma's als corel bryce ofzo op meerdere pc's renderen.

Als bedrijven filmpjes willen maken kan je productief meerdere zware systemen, of overal de spare cpu-load kunnen gebruiken om filmpjes of zeer high-res plaatjes te kunnen renderen.

Het is maar een idee :) Met bryce kan het heel simpel maar het zou goed kunnen dat ik de enige ben die het tegenwoordig nog heel af en toe gebruikt :) Andere pakketten schieten me zo even niet te binnen.

opinion
05/06/08, 10:49
Bedrijf doet automatisering. Test opstelling is dan ook niet de bedoeling om in de toekomst op welke wijze dan ook in de productie te gaan draaien, dus bij wijze van mag het totaal gesloopt worden. ((L) Snapshots!)

Bhai
06/06/08, 00:53
1. 2 Domain Controllers
2. 1 Exchange server
3. 1 Nameserver
4. 1 Sharepoint server
5. 1 Fileserver
6. zooi xp/vista clients

kortom bouw een complete interne omgeving, gaat wel wat tijd in zitten maar een leuk project en ik zou zeggen bouw alles met windows 2008 als basis.

Of bouw een webhostingcluster met 10 webservers ofzo met ESX zijn er teveel dingen die ik kan bedenken, heb zelf 2 ESX servers thuis om te testen met nieuwe dingen en oude dingen, clusters etc.

Ik kan opzich nog wel doorgaan met ideeën geven, Exchange cluster gebaseerd op Exchange 2007.

Lite-On
06/06/08, 20:15
Maar er een leuke geclusterde webserver omgeving van, met meerdere web & mysql servers :)

opinion
07/06/08, 02:27
Mja goed idee!
Geloof dat er ook nog (*beperkte*) gratis CP's waren die clustering onder windows ondersteunen. Ga ik me is op oriënteren dit weekend!
Thanks!

Lite-On
07/06/08, 10:01
Mja goed idee!
Geloof dat er ook nog (*beperkte*) gratis CP's waren die clustering onder windows ondersteunen. Ga ik me is op oriënteren dit weekend!
Thanks!

Zonder CP kan het ook leuk zijn ;)

Eventueel webmin... daar kun je volgens mij ook clusters mee beheren.
DirectAdmin heeft wel een multiserver mogelijkheid, maar dat is volgens mij enkel om een users te syncen.