PDA

Bekijk Volledige Versie : Digital Residence Datacentrum: van Tele2 / Versatel of echt van Digires ?



Swiftway-UK
28/05/08, 19:23
Een bedrijf op WHT adverteerd de laatste tijd met een datacentrum in Nijmegen dat Digital Residence zou heten. Ook op Ispam vind ik het volgende artikel over dit datacentrum:

http://www.ispam.nl/archives/1915/digital-residence-opent-nieuw-datacentrum-in-nijmegen/

Waar het om een dochterbedrijf van Webxtra zou gaan dat zelf een nieuw datacentrum zou hebben geopend.

Nu zie ik in de comments al dat er twijfels hierover bestaan, het zou een Tele2/Versatel datacentrum zijn, dat niet de naam Digital Residence zou hebben en geen eigendom zou zijn van Digires.

Wie weet hier meer over? betreft het een eigen datacentrum van Digires / Webxtra? of is het datacentrum van Tele2/Versatel?

Graag ontopic blijven, het gaat hier over het DC in Nijmegen.

Phu
28/05/08, 19:27
nouja kijkt men toch even bij de kvk op de postcode
zien we toch genoeg

SF-Jeroen
28/05/08, 19:31
Volgens mij is het wel van Digital Residence, maar zijn Versatel & KPN als netwerk aanwezig zoals datacentrumgids aangeeft.

Stewie
28/05/08, 19:38
Op ispam stond dat het van Versatel is. Het is extreem onduidelijk dus...

Phu
28/05/08, 19:43
misschien dat ze zelf kunnen toelichten

ju5t
28/05/08, 20:04
Ik snap nooit waar mensen zich druk om maken. Als je je apparatuur er wilt plaatsen, kun je toch gewoon contact met ze opnemen om te vragen hoe of wat? Wil je dat niet, waarom zou je je er dan mee bezig houden?

Swiftway-UK
28/05/08, 20:07
Ik snap nooit waar mensen zich druk om maken. Als je je apparatuur er wilt plaatsen, kun je toch gewoon contact met ze opnemen om te vragen hoe of wat? Wil je dat niet, waarom zou je je er dan mee bezig houden?

Het lijkt me wel belangrijk. Anders stelt de regel dat jet het DC moet vermelden in advertenties ook niet veel meer voor.

Als iedereen bijvoorbeeld het DC van EUnetworks een eigen naam zou gaan geven, dan ontstaat er onnodig verwarring. Ook is het voor partijen belangrijk om in een oogopslag te kunnen zien van welke partij het datacentrum is.

Glenn
28/05/08, 20:11
Jemig Remon, dat uitgerekend jij dit topic opent. Al jouw parkeergarage-dc's, zullen we daar ook eens een topic over openen?

Ontopic: heb in het verleden een lijst van Tele2/Versatel DC opgevraagd. Deze staat op m'n kantoorpc, dan deze morgen wel even posten. Colocatie was in elk DC van hun mogelijk, ook eigen access. Kan ook zijn dat Digires alles huurt van Tele2 en het daardoor dus onder hun naam verkoopt.

davinci
28/05/08, 20:23
Jemig Remon, dat uitgerekend jij dit topic opent. Al jouw parkeergarage-dc's, zullen we daar ook eens een topic over openen?

offtopic: :)

Ontopic:
Postcode check heeft niet zoveel nut... Wie zegt dat het vestigingsadres het DC is? en daarnaast volgens mij bieden veel DC's inmiddels ook zgn. mailbox mogelijkheden aan. Vestigingadressen voor hosters dus.

ju5t
28/05/08, 20:27
Het lijkt me wel belangrijk. Anders stelt de regel dat jet het DC moet vermelden in advertenties ook niet veel meer voor.

Als iedereen bijvoorbeeld het DC van EUnetworks een eigen naam zou gaan geven, dan ontstaat er onnodig verwarring. Ook is het voor partijen belangrijk om in een oogopslag te kunnen zien van welke partij het datacentrum is.

Dan is het aan de moderators om dit te controleren. Daar hoeft geen ellelange discussie over te zijn of het nu wel of niet klopt. Stuur een berichtje naar Domenico of wie dan ook en klaar.

Swiftway-UK
28/05/08, 20:50
Jemig Remon, dat uitgerekend jij dit topic opent. Al jouw parkeergarage-dc's, zullen we daar ook eens een topic over openen?

Elk datacentrum waar vandaan wij actief colocatie en andere diensten aanbieden op dit forum en waar wij onze naam aan plakken in onze advertenties op dit forum, daar mag jij natuurlijk direct een topic over openen op het forum mochten er onduidelijkheden over het datacentrum zijn.



Kan ook zijn dat Digires alles huurt van Tele2 en het daardoor dus onder hun naam verkoopt.

Indien Digires het hele gebouw huurt van Tele2/Versatel dan zou "branding" inderdaad geen probleem moeten zijn. Zij zijn dan weliswaar niet de eigenaar maar de enige uitbater. Maar waarom zou Digires/Webxtra dat niet gewoon kunnen melden in dit topic?

"Tele2 is de eigenaar van het DC, maar wij hebben het hele DC gehuurd" lijkt me een prima uitleg inzake als dat het geval zou zijn.

Glenn
28/05/08, 21:00
Elk datacentrum waar vandaan wij actief colocatie en andere diensten aanbieden op dit forum en waar wij onze naam aan plakken in onze advertenties op dit forum, daar mag jij natuurlijk direct een topic over openen op het forum mochten er onduidelijkheden over het datacentrum zijn.
Er zijn al tig topics over al jouw beweringen geopend. Er komt nooit sluitend bewijs en uiteindelijk verzand het in een welles nietes discussie die terecht gesloten wordt door mods. Kan me overigens niet voorstellen dat je uit oprechte interesse dit topic hebt geopend, of wel soms? Je hebt immers genoeg eigen datarooms.



Indien Digires het hele gebouw huurt van Tele2/Versatel dan zou "branding" inderdaad geen probleem moeten zijn. Zij zijn dan weliswaar niet de eigenaar maar de enige uitbater. Maar waarom zou Digires/Webxtra dat niet gewoon kunnen melden in dit topic?
Waarom zouden ze wel? Bel ze, pm ze en je krijgt uitleg. Ik ben inmiddels op de hoogte.


"Tele2 is de eigenaar van het DC, maar wij hebben het hele DC gehuurd" lijkt me een prima uitleg inzake als dat het geval zou zijn.
Wanneer TS oprecht interesse zou hebben wel ja.

Swiftway-UK
28/05/08, 21:17
Kan me overigens niet voorstellen dat je uit oprechte interesse dit topic hebt geopend, of wel soms? Je hebt immers genoeg eigen datarooms.

Integendeel. Mocht het DC van Tele2/Versatel zijn, dan hebben we wellicht in de toekomst interesse om er racks te huren. Ook is het van belang voor andere forum bezoekers die in willen gaan op een Digital Residence datacentrum aanbieding lijkt me.

Waarom moet dit allemaal zo moeilijk en geheimzinnig? is het datacentrum van Digires of niet?

Glenn
28/05/08, 21:25
Integendeel. Mocht het DC van Tele2/Versatel zijn, dan hebben we wellicht in de toekomst interesse om er racks te huren.
Vind je het erg als 90% van het forum dit soort opmerkingen niet meer gelooft?


Ook is het van belang voor andere forum bezoekers die in willen gaan op een Digital Residence datacentrum aanbieding lijkt me.
Die krijgen keurig info via de mail.


Waarom moet dit allemaal zo moeilijk en geheimzinnig? is het datacentrum van Digires of niet?

Voor jou een vraag...

Apoc
28/05/08, 21:37
Remon - het is niet zo'n goed idee om dit soort discussies te starten. Of het datacentrum van Diriges is of niet, dat controleren wij wel als er twijfel over bestaat. Mocht het datacentrum niet van Diriges zijn, dan mag dit inderdaad niet dusdanig geadverteerd worden (althans niet op WHT). Je weet dat dit soort topics altijd op een boel geflame uitloopt, nergens goed voor.

Stewie
28/05/08, 21:38
Als webxtra gewoon even reageert is iedereen toch tevreden? :)
Als iedereen de flames even weglaat kan het een gewoon net topic blijven.

NST
28/05/08, 21:39
Hehe, moderators die het topic dicht gooien en de ander die hem weer open gooit ;). Nou, ben benieuwd waar dit op uit gaat lopen.

Apoc
28/05/08, 21:57
Ja we hebben het er even intern over gehad. Maarehm, behave everyone, big brother enzo..

Digires
28/05/08, 22:52
.....Op verzoek van webxtra één bericht hier en daarmee houdt het wat mij betreft op.

Het datacenter is noch eigendom van webxtra, noch van Digital Residence B.V., noch van KPN en noch van Tele 2.
Het datacenter heeft geen naam, wij hebben de naam "Digital Residence Nijmegen" er op "geplakt", mocht webxtra niet met die naam mogen adverteren, dan moeten de moderators dit dan aan webxtra doorgeven en dan moeten ze misschien maar de naam "No-Name DC te Nijmegen" gaan gebruiken o.i.d., maar daar bemoei ik me verder niet mee.

Mochten mensen verdere interesse hebben met betrekking tot het datacenter of ons bedrijf, dan kan er contact met ons opgenomen worden. Na het ondertekenen van de gebruikelijke NDA willen we ook nog wel de gegevens van het kadaster toe sturen samen met een kopie van het uitreksel van de kamer van koophandel voor de echte wijsneuzen die het geld er niet voor over hebben om dit zelf te doen.

Voor de goede orde:
Eigenaren van webxtra zijn mede eigenaar van Digital Residence B.V., verder zijn het zelfstandig opererende bedrijven.
De verhouding tussen Digital Residence B.V./WebXtra is een Leverancier/klant verhouding.

Verder weet ik niet wie verzonnen heeft dat Digital Residence B.V. een dochter is van webxtra, want dat is absoluut niet het geval, een zusterlatie komt eerder in de buurt.

Hopend een ieder naar tevredenheid geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Remko Leinenga

Swiftway-UK
28/05/08, 23:10
Het datacenter is noch eigendom van webxtra, noch van Digital Residence B.V., noch van KPN en noch van Tele 2.

Remko Leinenga

Remko,

Kun je aangeven waarom je hier de naam Digital Residence B.V. gebruikt? volgens de KVK is Digital Residence geen BV:

https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=09179518

Naam: Digital Residence
Vestigingsadres: Jonkerbosplein 52 17th floor
Vestigingsplaats: 6534AB Nijmegen
Internetadres: www.digitalresidence.nl
KvK-nummer: 09179518 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Randy
28/05/08, 23:11
Duidelijk? Als je gewoon netjes met web://extra contact opgenomen had, wist je dit weken geleden. (Evenzo wist je dan, dat je daar als klant ongewenst bent).

En als je de moeite neemt om even een knaak te betalen, had je geweten dat het wel een BV is



Rechtspersoon:
Rechtsvorm :Besloten vennootschap
Naam :Digital Residence B.V.


De rest mag je zelf betalen en downloaden. Dan weet je ook, wie de drie aandeelhouders zijn.

Sommige mensen, weten alles beter en kunnen alles beter. Erger, zijn de mensen die denken het beter te kunnen, zeggen het beter te kunnen, maar het niet doen.

WebXtra
28/05/08, 23:14
Remko,

Kun je aangeven waarom je hier de naam Digital Residence B.V. gebruikt? volgens de KVK is Digital Residence geen BV:

https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=09179518

Naam: Digital Residence
Vestigingsadres: Jonkerbosplein 52 17th floor
Vestigingsplaats: 6534AB Nijmegen
Internetadres: www.digitalresidence.nl
KvK-nummer: 09179518 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging


Uitreksel al gekocht en bekeken dan?


+ wat heeft dat te maken van wie het DC is?


Staan al jou B.V. 's / ltd's / sp z.o.o. 's nog ingeschreven dan?

Stewie
28/05/08, 23:36
`Bedankt voor de uitleg