PDA

Bekijk Volledige Versie : Ondersteuning third party scripts?



Domenico
12/08/02, 22:18
Hoe ver moet je gaan met het ondersteunen van je klanten als het gaat om third party scripts?

justonefee
13/08/02, 00:30
In de mate van het mogelijke proberen wij de klant inderdaad te ondersteunen; te meer omdat het meestal banale dingen zijn die voor problemen zorgen.

Wij zetten dit soort support vragen wel automatisch achteraan in de queue; de andere support gaat voor.

Wij leveren dus gratis de support, en hebben meestal binnen 24 - 36 uur een antwoord; de gewone supportvragen worden gewoonlijk binnen 2 uur beantwoord.

superior-is
13/08/02, 10:41
Eigenlijk zit mijn antwoord er niet echt tussen, dus ik heb maar voor het eerste gekozen. Meestal (net zoals JustOneFee zegt) is het een simpel foutje in het script (naar een verwijzing oid) en dan lossen wij dat op. Echter als daar het probleem niet zit, dan is het naar de maker van het script toe.

NicoV
13/08/02, 21:06
Hmm, ik denk dat de meesten mensen die een script downloaden ook wel eerst naar de site toegaan waar ze het hebben gedownload, die mensen hebben er ook meer verstand van aangezien zij het geprogrammeerd hebben.

Ik heb dus ook voor de eerste optie gestemd (Meestal is het probleem al eens gevraagd & opgelost op de forum van de betreffende site)

Cardinoz
16/01/03, 22:13
Ik heb gestemd op 'Ja, maar dat hangt af van het gebruikte script'. Ik wil best een klant even helpen met phpBB ofzow, omdat ik dat zelf ook wel 's heb gedaan en het daarom een kleine moeite is. Maar voor mij onbekende scriptjes ga ik niet doen.

cridea
17/01/03, 07:27
Origineel geplaatst door Cardinoz
Ik heb gestemd op 'Ja, maar dat hangt af van het gebruikte script'. Ik wil best een klant even helpen met phpBB ofzow, omdat ik dat zelf ook wel 's heb gedaan en het daarom een kleine moeite is. Maar voor mij onbekende scriptjes ga ik niet doen.

Voor mij hetzelfde, met de toevoeging dat de klant wel wordt verteld hoe hij dan wel aan het antwoord kan komen. Dus niet "Jammer voor je en doei" maar "Kijk eens hier http://www.siteoverscriptjes.com"

Over het algemeen ook beter voor de klant om het ergens te vragen waar ze er ervaring mee hebben, dan dat jij dat hele script gaat uitpluizen.

skoop
17/01/03, 21:58
ik wil mensen best helpen met installatie en configuratie, maar alleen met php scripts omdat dat op dit moment het enige is waar ik genoeg verstand van heb.

Eriky
18/01/03, 14:06
Ik probeer gewoon zoveel mogelijk te helpen maar soms moet je inderdaad een lijn trekken en durven te zeggen: sorry dit zijn zaken die niet bij support thuis horen.