PDA

Bekijk Volledige Versie : Apache server



GuusDeGraeve
28/05/08, 09:59
Hoi,

Wij hebben een eigenaardig probleem met onze apache server.
Een apache server die bij ons draait blijkt na verloop van tijd telkens opnieuw zeer traag te gaan werken. Als we bijvoorbeeld een 700tal bezoekers hebben op een moment en we herstarten de server dan werkt de server merkbaar veel sneller na de restart en dit met exact evenveel bezoekers.

Ligt dit aan scripts die op de achtergrond blijven lopen, cache moet geledigd worden?

Kan dit verholpen worden met behulp van apache of php configuratie instellingen?

Alvast erg bedankt!

Mvg,
Guus

Jesperw
28/05/08, 10:05
Klinkt niet echt eigenaardig. Ik zou eens controleren hoe het zit met je max threads/clients in de apache configuratie. Je lijkt gewoon 'vol' te zitten. ;)

GuusDeGraeve
28/05/08, 10:14
Bedankt voor de snelle reactie, ik heb eens gekeken naar onze apace configuratie en ik vind niet echt iets terug over max threads/clients.

Dit is wat ik wel gevonden heb:

Timeout 300
KeepAlive On
MaxKeepAliveRequests 100
KeepAliveTimeout 2
UseCanonicalName Off
AccessFileName .htaccess
ServerTokens Full
ServerSignature On
HostnameLookups Off

Enig idee wat ik hier best kan aanpassen of aan toe voeg?

Alvast bedankt!

Hans
28/05/08, 11:30
Als je dat aanzet in je apache config, dan kun je op /server-status bekijken wat Apache uitvoer op dat moment. Is er nog wel voldoende vrij geheugen beschikbaar ? Wellicht dat je een gekke module in gebruik hebt die geheugen lekt of iets dergelijks. Wat doet de load op de server op dat moment ? Loopt die ook op ? Zoja, wat zegt top ?

Krayhan
29/05/08, 15:50
wat is het verschil met IIS en heb je dan ASP nodig?