PDA

Bekijk Volledige Versie : Half Life 2 Deathmatch



WF WebHosting
27/05/08, 01:51
Beste mede Wht'ers,

Met name de Gsp'ers onder ons.
Ik ben nu al een tijd aan het uitvogelen hoe ik de maxplayers van een HL2 server kan verhogen.
Hij staat op default 16 spelers.

valve.rc file zegt niets over maxplayers.

Ik heb het geprobeerd via de scrds.exe snelkoppeling
-maxplayers

via server.cfg
maxplayers
Via sv_maxrate
sv_minrate

Maar hij bljft stug op 16 spelers staan.
Via google kom ik ook geen stap verder.

De game wordt gehost op een win2k3 web server
Duo Pro 2,3 ghz
4 gb ram
160 gb hdd
5 mbits connectie

Het schijnt een combinatie te zijn van de sv_maxrate, sv_minrate en de download snelheid van de verbinding, ik heb van alles geprobeerd maar kom er niet uit.

Wie kan mij er meer over vertellen?

Met vriendelijke groet,

Robert

Julian
27/05/08, 08:35
Ik weet niet zeker of 16 slot het maximale is, wellicht dat +maxplayers in je startupline werkt.


The server app is very resource intensive (due to the physics data being processed), and Valve recommends not allowing over 14 connections even with good hardware.

WF WebHosting
27/05/08, 11:36
Via startupline heb ik geprobeerd, veranderd niets aan de situatie. Hij blijft op max 16 players staan.

Met een volle server is het verbruik van cpu 2% en als ik de server lijst bekijkt van de ingame browser zie ik dus servers erbij staan van 20 en 24.

Robert

Sorcer
27/05/08, 12:28
Inderdaad een rare situatie. Destijds ooit voor een klant speciaal een Half Life 2 Deathmatch geinstalleerd zonder enkele problemen. Het enige wat ik destijds heb gedaan was de server.ini veranderd qua variable. Dit werkte uitstekend!

Kan het niet zijn dat er een verkeerde server.ini of variable wordt geladen?

WF WebHosting
27/05/08, 16:25
Je bedoelt server.cfg?
Standaard install komt zonder server cfg en word de standaard variabelen geladen.
Zodra je dus een server.cfg file aanmaakt dan zal dat bij het opstarten worden geladen.

(server.ini file is toch voor America's Army? :D)

RObert

frvge
27/05/08, 21:08
Ik denk ook dat de verkeerde cfg geladen wordt. Heb een tijdje een HL2DM server gerund met meer slots.

ilnee
27/05/08, 22:27
In mijn TF2 opstartregel gebruik ik +maxplayers (in plaats van -maxplayers); probeer dat eens.

sv_minrate en sv_maxrate hebben er in ieder geval absoluut niets mee te maken.

WF WebHosting
28/05/08, 00:59
In mijn TF2 opstartregel gebruik ik +maxplayers (in plaats van -maxplayers); probeer dat eens.

sv_minrate en sv_maxrate hebben er in ieder geval absoluut niets mee te maken.

Dat heb ik ook al geprobeerd, hij blijft max 16 slots staan.
Erg irri dit, iemand nog enige ideeën?

Robert

Mikejuh!
28/05/08, 18:37
Probeer eens in je config een lager getal neer te zetten dan 16, dan kan je in ieder geval uitsluiten dat je de verkeerde config exec'ed.

WF WebHosting
29/05/08, 10:39
Heb ik al geprobeerd, zelfs zonder server.cfg file zodat de server de standaard settings in laad. In alle gevallen blijft hij op max 16 slots staan.

Ik ga hem straks opnieuw installeren, kijken wat dat brengt.

Robert