PDA

Bekijk Volledige Versie : PLESK-Backup veilig?



Erik-Huisman
25/05/08, 18:40
Beste mensen,

om beveiliging redenen wil ik iedere maand een backup van mijn website maken.

Nu heb ik de mogelijkheid om in PLESK iedere maand een backup automatisch te laten maken.
Dit bestand kan ook ALLEEN in PLESK gebruikt worden, mijn vraag, is dit veilig? Loop ik nu niet het risico dat PLESK het bestand niet meer kan lezen, en wordt mijn SQL goed geback-upped, etc. etc.

Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

:lovewht:

JanSmit
25/05/08, 19:22
Ben momenteel bezig met testen van die backup ivm upgrade, maar ziet er wel goed uit.

gr

Jan

Ramon Fincken
25/05/08, 23:14
euh iedere maand, klinkt "heftig" :)

en tja .. plesk backups kun je gewoon uitpakken, converteren naar een ander CP is altijd lastig tenzij er scripts / apps voor zijn.

Triloxigen
26/05/08, 01:50
Zo'n backup kun je overigens alleen op dezelfde plesk server weer uitpakken.

(hoewel er command-line omwegen voor zijn)

DotNetFreak
26/05/08, 10:11
Ik ben er een tijdje geleden (was Plesk 7.5 geloof ik) in ieder geval niet in geslaagd om de Plesk-backup van de ene server te laten werken op een andere server, hoewel beide Windows & zelfde Plesk-versie.

JanSmit
26/05/08, 11:42
Zo'n backup kun je overigens alleen op dezelfde plesk server weer uitpakken.

(hoewel er command-line omwegen voor zijn)


Ik ben er een tijdje geleden (was Plesk 7.5 geloof ik) in ieder geval niet in geslaagd om de Plesk-backup van de ene server te laten werken op een andere server, hoewel beide Windows & zelfde Plesk-versie.

Laatst getest met de windows versies van 7.6 en 8.2. Een backup van 7.6 kon prima naar 8.2 gerestored worden. Kan per user, of alles wat in de backup site (inc. user en domein templates)

gr

Jan

Triloxigen
26/05/08, 12:06
Ik heb het weliswaar 2 jaar gleden gedaan met Linux Plesk servers (ergens versie 7 oid) maar toen was dit een bewuste 'beveiliging' in Plesk.
Ik weet niet of dit aangepast is of bij Windows van toepasing is.

Prodius
26/05/08, 12:16
De Plesk backups zijn goed, databanken zitten er ook in en bestanden en databanken kunnen apart gerestored worden op een gekozen locatie, ook van een bepaalde account of van een domein. Alleen vind ik de documentatie nogal zwak.

DiedX
26/05/08, 16:08
Ik weet niet hoe het nu is, maar vroeger was het een tarball, met daarin je configuratie in XML, en de dumps etc samen. Werkte goed.