PDA

Bekijk Volledige Versie : colocation met wat specifieke eisen, wat zal dit ongeveer gaan kosten?



wlevels
22/05/08, 20:00
Beste mede-forumbezoekers, zoals in het onderwerp al staat, heb ik wat specifieke wensen. Natuurlijk heb ik al eens wat mailtjes rond gestuurd naar colocaters, echter hiervan heb ik (nog steeds) niks terug mogen verwachten, vandaar toch eens de vraag hier met wat voor bedrag ik zelf rekening moet houden.

(de reden dat ik dit niet zet in het gedeelte "aanbiedingen gezocht" is omdat ik nog aan het orienteren ben, en die aanbiedingen altijd maar voor een week geldig zijn als ze eenmaal aangeboden zijn)

De hardware die ik heb:

HP DL360 G3 (dual XEON 3,06 ghz, 6 GB ram, 2x 144GB HDD)

Deze zet ik voor eigen gebruik in.

wat ik graag wil en eventueel aan "niet-standaard wensen" heb:

- 100 mbit internet
- 2 internetverbindingen (1tje voor mijn ILO, die zal dus absoluut niet veel gebruikt worden en niet veel nodig hebben)
- hierdoor hoef ik dus geen remote powerswitch aansluiting
- als ik de amperemeter er zo bij houdt, slurpt hij toch wel een 1 ampere weg, dus de standaard 0,5 ampere trekt ie volgens mij niet (wat zou evt. upgrade naar 1,5 ampere extra kosten indien 1 ampere niet voldoende blijkt?)

af en toe vind je op websites nog wel wat colocaters vragen voor 1 ampere i.p.v. standaard 0,5 ampere, echter wat men vraagt voor een extra internetverbinding heb ik niet kunnen vinden.

(P.S. als jullie zoiets hebben van "dat moet je anders doen met die ILO" dat het misschien sonde is daar een extra aansluiting voor te vragen, en ik die beter maar gewoon niet kan gebruiken, wordt ik graag verbeterd natuurlijk :W:

greets en bedankt

thunder
22/05/08, 20:52
Wij meten de stroom met meters in onze rack en factureren per 0.1A, ik weet niet of er in NL providers zijn die dit doen.

wlevels
22/05/08, 20:55
Wij meten de stroom met meters in onze rack en factureren per 0.1A, ik weet niet of er in NL providers zijn die dit doen.

Ah ok, en het gebruik wordt gewoon in rekening gebracht dan erna of vantevoren?

Wat zou voor prijskaartje aan mijn wensen zitten?

greets en alvast bedankt voor je reactie

WebXtra
22/05/08, 21:32
<knip>

hostlogic.nl
22/05/08, 21:33
Voor wat betreft die ILO, wij hebben een intern netwerk hiervoor. Via een VPN verbinding krijg je toegang tot dit netwerk en dus tot je ILO. Ik zou je adviseren om de ILO niet direct aan het internet te hangen.

In dit topic mogen we geen prijsopgave doen.

Randy
22/05/08, 21:34
Ik neem aan dat die server ook 2 voedingen heeft? In dat geval ook een provider zoeken die 2 feeds aan kan bieden op verschiilende groepen én fasen.
ILO hebben we zelf allemaal achter een VPN-firewall zitten op een 4e netwerk (WAN, LAN, Storage en DRAC/ILO/IMPI/APC). Het verscilt dus een beetje per provider.

Ryan Kalkhoven
22/05/08, 21:48
Wat ik nog mis in jouw verhaal is jouw verbruik aan dataverkeer.
<knip> 't Is geen adverteer gedeelte hier, dus ook niet op deze wijze aanbieden!

Wellicht dat je met die info wat verder komt

Sorcer
23/05/08, 00:28
<knip> Ophouden met suggeren!

Pur
23/05/08, 10:02
Beste mede-forumbezoekers, zoals in het onderwerp al staat, heb ik wat specifieke wensen. Natuurlijk heb ik al eens wat mailtjes rond gestuurd naar colocaters, echter hiervan heb ik (nog steeds) niks terug mogen verwachten, vandaar toch eens de vraag hier met wat voor bedrag ik zelf rekening moet houden.

(de reden dat ik dit niet zet in het gedeelte "aanbiedingen gezocht" is omdat ik nog aan het orienteren ben, en die aanbiedingen altijd maar voor een week geldig zijn als ze eenmaal aangeboden zijn)

De hardware die ik heb:

HP DL360 G3 (dual XEON 3,06 ghz, 6 GB ram, 2x 144GB HDD)

Deze zet ik voor eigen gebruik in.

wat ik graag wil en eventueel aan "niet-standaard wensen" heb:

- 100 mbit internet
- 2 internetverbindingen (1tje voor mijn ILO, die zal dus absoluut niet veel gebruikt worden en niet veel nodig hebben)
- hierdoor hoef ik dus geen remote powerswitch aansluiting
- als ik de amperemeter er zo bij houdt, slurpt hij toch wel een 1 ampere weg, dus de standaard 0,5 ampere trekt ie volgens mij niet (wat zou evt. upgrade naar 1,5 ampere extra kosten indien 1 ampere niet voldoende blijkt?)


Bij bijvoorbeeld NXS kan dit ook. Staat niet op de site maar een extra NIC aansluiting kost per maand geloof ik 7,50. Voor de rest kun je op hun site ook mooi de verschillende kosten van datavolumes bekijken

Wouter-Ospito
23/05/08, 10:34
Het lijken mij zeker geen uitzonderlijke eisen die je hebt hoor. Let zoals Randy zegt wel op dat je (als je server een redundante voeding heeft) een volledig gescheiden B-feed krijgt. De meeste serieuze partijen kunnen je dit aanbieden.

<knip> 't Is geen adverteer gedeelte hier, dus ook niet op deze wijze aanbieden!

®on
23/05/08, 10:42
Geen "bij ons kost het zus en zoveel"; dat is verkapt adverteren en niet gewenst.

hostlogic.nl
23/05/08, 10:43
Het advies om in geval van een dubbele voeding ook 2 gescheiden stroomfeeds te gebruiken is zeker verstandig. Hou er echter wel rekening mee dat de prijs hierdoor vaak wat hoger uitvalt, het stroomverbruik moet namelijk op beide feeds gereserveerd worden (in de vorm van bijvoorbeeld UPS capaciteit). De TS geeft aan dat het voor eigen gebruik is, in dat geval weegt de meerprijs vaak niet op tegen de hogere beschikbaarheid.

Wat niet wegneemt dat een dubbele voeding ook met 1 stroomfeed al een groot voordeel is. Denk bijvoorbeeld aan een storing in een van beide voedingen, of als bijvoorbeeld een APC vervangen moeten worden.

wlevels
23/05/08, 11:08
Het advies om in geval van een dubbele voeding ook 2 gescheiden stroomfeeds te gebruiken is zeker verstandig. Hou er echter wel rekening mee dat de prijs hierdoor vaak wat hoger uitvalt, het stroomverbruik moet namelijk op beide feeds gereserveerd worden (in de vorm van bijvoorbeeld UPS capaciteit). De TS geeft aan dat het voor eigen gebruik is, in dat geval weegt de meerprijs vaak niet op tegen de hogere beschikbaarheid.

Wat niet wegneemt dat een dubbele voeding ook met 1 stroomfeed al een groot voordeel is. Denk bijvoorbeeld aan een storing in een van beide voedingen, of als bijvoorbeeld een APC vervangen moeten worden.

Het is inderdaad niet de moeite waard om echt een redundante verbinding te hebben, het gaat me er meer om dat ik gewoon een tweede voeding heb bij defekt van een voeding.

Ik heb sinds gister zo'n huis en tuin amperemeter gekocht, heb nog niet gecheckt wat het verschil is als ik beide voedingen aansluit i.p.v. 1 voeding, maar ik geloof dat hij niet echt ongelofelijk veel meer vebruikt met een tweede voeding toch?scheelt iets van 0,1 ampere geloof ik?Colocators rekenen op amperes, niet op aansluitingen toch?Dus het zou wel gewoon mogelijk zijn om beide voedingen aan te sluiten?

correct me if i'm wrong.

greets

Randy
23/05/08, 11:44
Ook op aansluitingen. Maar een Y-kabel lost dat op. Hoewel er in dit geval geen sprake van is. Door ILO heb je namelijk geen powerboot nodig. Dus zal de tweede aansluiting (vrijwel) geen meerprijs hebben.