PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated server delen van Leaseweb



marvinw
21/05/08, 21:38
Beste WHt’ers,

Ik heb een dedicated server van Leasweb gehuurd met plesk Unlimited.
Alleen heb ik er niet goed bij nagedacht ;). Ik ben technisch niet zo goed
met het hosting gebeuren. Mijn vraag is of er iemand is die interesse
heeft om met mij deze server te delen.

De (eisen) zijn hij moet onderhouden worden. Alleen updates en als er een
eventuele softwarematige storing is deze oplossen. (leaseweb is verantwoordelijk voor de hardware)
Deze server moet aangemeld worden op een Nameserver waarvan ik ook gebruik van mag maken. (zonder extra kosten) Leaseweb vraagt namelijk 50cent per domein per maand. Het liefst een nameserver die een neutrale naam heeft.

Graag heb ik op deze server een goede spamfilter. Ik zat zelf te denken aan assp www.asspsmtp.org. Maar iets anders goeds mag ook.

Ik wil de server 50/50 delen. Ik betaal 59 euro excl BTW per maand
en zoek iemand die bereid is 20 euro te betalen + de eisen.

Heb je een ander aanbod of vragen dan hoor ik het graag!

PS: server specs

EverCase ECR9130
Intel 1x Core Duo T2450
1GB DDR2
1X 160GB SATA HD
Volume 2000GB data traffic
Switch port: 100Mbps (FE)
APC Remote Reboot (1 port)
IP (2)
SLA: Self-Managed
Debian OS
Plesk (Unlimited Domain Version)

Randy
21/05/08, 21:59
Niet om het een en ander, maar een knappe partij - los van dat ze zelf genoeg servers hebben - kost al meer dan de 59,- voor het beheer en gebruik van externe neutrale DNS-slaves. Misschien had je dit beter kunnen bedenken voor je de server huurde?

DeziWeb
21/05/08, 22:08
Ik denk dat je weinig oproepen hierop krijgt.
Op die manier is het ook niet eerlijk, ik denk dat je al een heel stuk verder komt als je het ook echt 50/50 opdeelt en de een oplaat draaien voor de kosten(jij dus) en de ander voor het onderhoud. Dan ben je alsnog goedkoop uit want zoals Randy al zei een goede partij kost minimaal rond de €60,00 voor management op een server die niet bij hun zelf draait.

oehTie
21/05/08, 23:37
daarnaast, het is leaseweb... gezien de eerdere topics op dit forum. hoe zeker is het dat over 12 maanden nog altijd deze prijzen gelden? wellicht is het dan een heel stuk duurder.

systemdeveloper
22/05/08, 00:08
Ik denk dat je toch goed gek moet zijn om iemand anders zijn server te gaan beheren en er nog 20 euro op toe te leggen.

oehTie
22/05/08, 02:30
Ik denk dat je toch goed gek moet zijn om iemand anders zijn server te gaan beheren en er nog 20 euro op toe te leggen.

je kan de server dan zelf ook gedeeltelijk gebruiken.

marvinw
22/05/08, 07:41
Als er iemand een ander aanbod heeft dan hoor ik het graag.
Het was inderdaad niet slim om deze server te huren. Maarja het is al
gebeurd.

Imtek
22/05/08, 09:35
Volgens heb je bij LeaseWeb meestal een 1 maand of een 3 maanden contract (in de meeste gevallen dan).

Ik zou lekker bij een hosting provider gaan staan die je een leuk reseller pakket kan aanbieden met de eisen die jij hebt.

Er zitten hier genoeg aanbieders.

marvinw
24/05/08, 07:45
Ander voorstel ;). Mocht er toevallig iemand zijn die deze configuratie wil bestellen bij Leaeweb dan mag je van mij dit voor de helft van de prijs overnemen.

YolkNet
24/05/08, 10:12
Heb je niet het recht om binnen een X aantal dagen de koop ongedaan te maken? Volgens mij is hier afgelopen week nog een topic over langsgekomen op WHT.

[EDIT]
Dit is hem (http://www.webhostingtalk.nl/webhosting-forum/136765-afkoelingsperiode.html)

dreamhost_nl
24/05/08, 11:49
@TS: Houdt er wel rekening mee dat hier ook haken en ogen aan zitten. Je blijft tenslotte bij LSW wel de contractant, dus ook degene die gefactureerd wordt. Wat indien de nieuwe partij excessief veel dataverkeer gaat gebruiken en jou hiervoor niet betaald?

crazycoder
24/05/08, 14:14
Heb je niet het recht om binnen een X aantal dagen de koop ongedaan te maken? Volgens mij is hier afgelopen week nog een topic over langsgekomen op WHT.

TS heeft KvK, dus bedrijf, dus geen afkoelingsperiode.

Dedicational
27/05/08, 09:18
Ander voorstel ;). Mocht er toevallig iemand zijn die deze configuratie wil bestellen bij Leaeweb dan mag je van mij dit voor de helft van de prijs overnemen.
Hoi Marvin,

Ik moet zeggen dat ik wel geïnteresseerd ben alleen snap ik niet helemaal wat je bedoeld met "voor de helft van de prijs overnemen"? Als iemand deze server van je zou overnemen, dan blijf je er toch niet de helft voor betalen?

cdv
01/06/08, 10:32
marvin aan je responds te horen will de dedi voor websites gebruiken ???
als het voor game servers zou zijn dan had ik je mss wel kunnen helpen