PDA

Bekijk Volledige Versie : Handtekening nodig bij registratie



robrob
18/05/08, 07:07
Beste Wht'ers

Ik overweeg van een kennis van mij zijn hostingklanten over te nemen, het gaat om 40 klantjes, waarvan de meesten een hostingpakketje en een domeinregistratie.
Alle bestellingen zijn via de website gegaan (zonder digitale handtekening) en hij bezit dus geen enkel formulier met handtekening waaruit blijkt dat de klanten echt een bestelling hebben geplaatst.

Ik wil zelf deelnemer worden, kan ik een probleem krijgen met SIDN, want ik kan natuurlijk geen formulieren laten zien op het moment dat SIDN deze wil inzien.
Welk risico loop ik hier ?

Graag jullie advies.

mvg

Triloxigen
18/05/08, 12:12
Voor 40 domeinnamen is een SIDN lidmaatschap meestal niet echt rendabel te noemen.
(ik snap dat er ook andere redenenen kunnen zijn)

Maar als je dus zelf SIDN lid wordt zul je je klanten een wijziging van deelnemer formulier moeten laten tekenen voor je eigen veiligheid.
Of een gedeeltelijke overname, dit kost 250,- bij de SIDN en dan hoeft het volgens mij niet.

Jenex
19/05/08, 21:03
Dit is volgensmij geen antwoord op de gestelde vraag. Als ik het goed begrijp wil de TS weten of het slim is om klanten over te nemen als er geen ondertekende contracten zijn.

robrob
19/05/08, 21:13
Hoi Jenex

Daar heb je wel gelijk in. En eigenlijk wil ik ook weten of een handtekening nou wel of niet verplicht is.

Heb vandaag SIDN gebeld en volgens hun was het WEL verplicht maar toen ik even wat dieper ging doorvragen ineens niet meer, wat toch ook niet geheel betrouwbaar op mij overkomt, kortom schiet mij maar lek :(

Jenex
19/05/08, 21:44
Contract met handtekening is bij de SIDN verplicht. Je moet hem in je bezit hebben zodat je hem later altijd kunt tonen. Echter mag dit (volgensmij) mits het een goed systeem is ook digitaal zijn. Dit zal de SIDN ook volhouden. Die contracten zijn er immers niet voor niets;) Niet dat je ze vaak nodig zult hebben, maar mocht er wat zijn en je hebt ze niet...

crazycoder
19/05/08, 22:21
Heb vandaag SIDN gebeld en volgens hun was het WEL verplicht maar toen ik even wat dieper ging doorvragen ineens niet meer, wat toch ook niet geheel betrouwbaar op mij overkomt, kortom schiet mij maar lek :(
Handtekening is niet verplicht. Overeenkomst mag ook via digitale weg tot stand komen.


Beste Wht'ers

Ik overweeg van een kennis van mij zijn hostingklanten over te nemen, het gaat om 40 klantjes, waarvan de meesten een hostingpakketje en een domeinregistratie.
Alle bestellingen zijn via de website gegaan (zonder digitale handtekening) en hij bezit dus geen enkel formulier met handtekening waaruit blijkt dat de klanten echt een bestelling hebben geplaatst.

Wat je kan doen is de klanten een contract aanbieden omdat je kennis ermee gaat stoppen.
Het overnemen van klanten of een heel bedrijf klinkt leuk maar als het een eenmanszaak betreft kan je het bedrijf niet overnemen. Omdat je kennis een overeenkomst met de klanten heeft gesloten moet deze die overeenkomsten uitdienen, jij kan die verplichting in principe wel overnemen. Juridisch misschien niet helemaal in de haak maar als het niets kost zullen de meeste partikulieren het wel slikken.