PDA

Bekijk Volledige Versie : Nameserver problemen alleen met hoofddomein :-(



rots
13/05/08, 02:10
Op de server krijg ik alle domeinen goed ingesteld alleen met mijn hoofddomein blijf ik problemen houden

* primary name server "ns1.rjtsolutions.nl." [BROKEN]
Broken: in-zone name server "ns1.rjtsolutions.nl." requires explicit IP-address.
The name server you specified is not yet known, because it is in-zone.
A glue record is required: specify the IP-address for this name server
explictly.

* secondary name server "ns2.rjtsolutions.nl." [BROKEN]
Broken: in-zone name server "ns2.rjtsolutions.nl." requires explicit IP-address.
The name server you specified is not yet known, because it is in-zone.
A glue record is required: specify the IP-address for this name server
explictly.



--------------------------------------------------------

Hireonder mijn directadmin instellingen;

-----------------------------------------------------------
ftp A 194.50.163.116
localhost A 127.0.0.1
mail A 194.50.163.116
ns1 A 194.50.163.116
ns2 A 194.50.163.117
pop A 194.50.163.116
rjtsolutions.nl. A 194.50.163.116
www A 194.50.163.116
rjtsolutions.nl. NS ns1.rjtsolutions.nl.
rjtsolutions.nl. NS ns2.rjtsolutions.nl.
mail MX 10
rjtsolutions.nl. TXT "v=spf1 a mx ip4:194.50.163.116 ?all"


Nogmaals met ieder ander domein die ik aanmaak, geen problemen met deze nameserver alleen met het hoofd domein.....

Wie heeft de oplossing?

Alvast bedankt!!

PowerSp00n
13/05/08, 02:33
De foutmelding lijkt me vrij duidelijk, niet waar? Je moet de IP's vermelden bij de nameserver wijziging / nameserver check. Ik ga niet eens meer uitleggen waarom eigenlijk... Zo dus:

http://www.sidn.nl/ace.php/c,728,778,,,,Nameserver_check.html?domain=rjtsolut ions.nl&primary=ns1.rjtsolutions.nl.&primary_ip=194.50.163.116&second1=ns2.rjtsolutions.nl.&second1_ip=194.50.163.117&second2=&second2_ip=&submit=Verzend

Blacky
13/05/08, 02:39
Had ik laatst ook, effe wachten dat ie door de DNS heen is lijkt me.
Voer de SIDN nameservercheck nog maar eens uit maar dan met de ip adressen achter de naamservers, dan zie je het volgende:

primary name server "ns1.rjtsolutions.nl."
Info: name server looks correctly configured.

* secondary name server "ns2.rjtsolutions.nl."
Info: name server looks correctly configured.

Daarbij ga ik er wel van uit dat je dus bij de registrar van dat domein ook naar die ip adressen van je naamservers verwijst.
Als je bijv. transip gebruikt, dan kun je "naamservers wijzigen" bij je domein, daar zet je dan de beide ip adressen achter voor je eigen naamservers, het glue record wordt dan automatisch aangemaakt.

Als je deze net op gezet hebt, zo laten staan zoals het nu staat dan is het in orde en als het goed is over een aantal uurtjes doet de reverse lookup het ook.

Ah sorry, zie ook al dat Powerspoon gereageerd heeft terwijl ik aan het schrijven was, met een goede link van hoe het moet.

rots
13/05/08, 02:41
Dat komt dan ook wel goed, zover had ik het al....

Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken....

Randy
13/05/08, 02:51
Bedenk je nog wel even hoe kwetsbaar je bent door beide nameservers op dezelfde machine te zetten. Heb je een tweede server waarmee je kunt syncen? Het liefst in een ander netwerk in een ander datacentrum. Je overtreedt hiermee wel elke DNS RFC.