PDA

Bekijk Volledige Versie : wat aan te raden: vps of reseller



YolkNet
06/05/08, 12:23
We zitten met het vraagstuk of we in september overstappen op een vps of een nieuw resellerpakket nemen. Er is kennis van apache en php aanwezig, maar niet van firewalls, spamfilters, ftp- en mailservers etc.
Het grote nadeel van een reseller is dat we met name de php.ini niet kunnen aanpassen. Als we contact opnemen met de hoster wordt dit uiteindelijk wel geregeld, maar prettig werken is het niet op deze manier.

De voorkeur gaat uit naar een (DA)reseller waar het mogelijk is om zelf de php-instellingen te wijzigen, of te overrulen. Is dit mogelijk?
Zo nee, wat raden jullie dan aan: toch een vps nemen of een reseller?

RedoX
06/05/08, 12:26
maar niet van firewalls, spamfilters, ftp- en mailservers etc.

Zolang het allemaal draait, is het best. Maar wat ga je doen als het niet draait? Dan zit je al gauw met redelijke downtime van je service die je met een simpele reseller kan voorkomen/uit handen geven.

boriss
06/05/08, 12:44
Of je combineert de twee werelden en je neemt een managed VPS waarbij de provider ook zorg draagt voor onderhoud aan het systeem op de VPS.

WebXtra
06/05/08, 12:48
Je kan een VPS nemen met een controlepaneel waar de mail, mysql server, firewall al in zit.
Daarnaast de eerste SLA voor de ondersteuning.

Als je een resellerpakket hebt, blijf je afhankelijk van andere gebruikers op de zelfde omgeving c.q. server, dat is uiteindelijk iets wat je niet wilt, en een VPS is gemakkelijker uit te breiden, zonder dat je straks een 3e resellerpakket neemt of alsnog overstapt naar een VPS.

YolkNet
06/05/08, 12:58
WebXtra, dat is inderdaad waarom we een vps willen. DirectAdmin zou er dan op komen, die heeft alles er al in zitten.
Maar dan moet je het nog instellen toch? Of kan dat in DA zelf geregeld worden?

Jesperw
06/05/08, 13:05
Wat wil je instellen? Het meeste kun je doen in DA. Sommige php.ini zaken zul je nog wel even op de console moeten regelen.

WebXtra
06/05/08, 13:13
WebXtra, dat is inderdaad waarom we een vps willen. DirectAdmin zou er dan op komen, die heeft alles er al in zitten.
Maar dan moet je het nog instellen toch? Of kan dat in DA zelf geregeld worden?

Wij werken zelf voornamelijk met Interworx.
Daar zit alles in wat je nodig hebt.
Alles webbeheerd zodat je de config via het controlepaneel kunt doen.

YolkNet
06/05/08, 13:42
Wat wil je instellen?
Je moet zelf nog de mailserver installeren en configureren toch? En dan nog installeren en configureren van de spamfilter, de ftp-server, de sql-server...
Of valt dit niet onder de vps en regelt de hoster dit? Dan heb ik dat altijd verkeerd gedacht :D

Interworx ziet er uitgebreid uit, veel opties om in te stellen. Misschien door onze geringe kennis niet zo verstandig dus :D Maar DA oogt gebruiksvriendelijker.

Jesperw
06/05/08, 14:09
Dat zijn allemaal dingen die Directadmin voor je configureerd. Je hoeft niet zelf een FTP of mailserver te installeren.

Ik vind DA zelf superieur aan andere systemen op de markt.

Geert-Jan
06/05/08, 17:13
Installeren = 1
Onderhouden = 2

In het laatste geval doet DA niets voor je. Er zitten wel een aantal leuke scriptjes voor in.
Het is i.i.g geen webbased cPanel....

Inmeso
06/05/08, 17:18
Installeren = 1
Onderhouden = 2

In het laatste geval doet DA niets voor je.

Dan is managed VPS natuurlijk wel weer een optie....

Sorcer
06/05/08, 18:04
Zo blijft de keuze natuurlijk moeilijk voor TS. Ik denk dat je zelf afwegingen moet maken, gebasseerd op je uiteindelijk besluit:
- Welk budget wil je ervoor uittrekken (Reseller, VPS of Managed VPS)
- Mogelijkheid tot php.ini veranderen (Reseller, VPS of Managed VPS)
- Afhankelijkheid (Reseller, VPS of Managed VPS)

Ik denk dus dat de keuze uiteindelijk bij een VPS of Managed VPS oplossing komt. Managed VPS oplossing zal natuurlijk wat meer kosten dan een normale VPS oplossing. Nogmaals; het kostenaspect wat hierbij komt kijken is van groot belang. Het is maar net wat jij zelf wilt uitgeven aan dergelijke oplossingen. Ik denk dat je daarbij moet beginnen en dan kom je er uiteindelijk snel uit :) Succes!

YolkNet
06/05/08, 21:13
De keuze wordt er inderdaad niet makkelijker op :D
Maar met de informatie kunnen we wel verder om tot een beslissing te komen.

Dan een ander vraagje: ik ben de demo van DA aan het proberen, maar waar is de php.ini in te stellen / te wijzigen?

Randy
06/05/08, 21:26
login met demo-admin --> file management

t.bloo
06/05/08, 21:59
Bij mij heet het "File Editor"

Als je Zend geïnstalleerd hebt, dan edit je hier mee de verkeerde file dacht ik.

/usr/local/lib/php.ini (te editen met DA)
/usr/local/Zend/etc/php.ini (in gebruik volgens PHP)

YolkNet
06/05/08, 22:03
In de demo op http://www.directadmin.com:2222 heet het ook File Editor. Daar staat alleen geen php.ini tussen. Maar dat zal dan wel komen omdat het een demo is. Daar is ie in elk geval te vinden in een echte omgeving neem ik aan

Randy
06/05/08, 23:07
Bij mij heet het "File Editor"

Als je Zend geïnstalleerd hebt, dan edit je hier mee de verkeerde file dacht ik.

/usr/local/lib/php.ini (te editen met DA)
/usr/local/Zend/etc/php.ini (in gebruik volgens PHP)

Als je PHP als apache module gebruikt wel. Slimmere hosters gebruiken FastCGI en dan heb je weer andere locaties, afhankelijk van de (verschillende) versies van PHP die je (naast elkaar) draait.

dreamhost_nl
07/05/08, 09:39
Roep de functie phpinfo(); aan en je weet gelijk de lokatie van het php.ini bestand.