PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen GCControl



MvR-servers
27/04/08, 18:27
Beste WHT'ers

Hebben jullie enige ervaring met het Gamepanel van GCControl?
We zijn namelijk van plan om dit panel te huren alleen wij willen toch nog even de reacties horen.

RubenD_ty
27/04/08, 19:48
ik heb ooit is een test versie aangevraagt nooit reactie op gehad

Stewie
27/04/08, 19:56
Hun forum zegt voldoende: http://forum.gccontrol.com/ Net zo dood als de tientallen panels die op WHT zijn aangekondigd. Waarom werkt dat niet?


Onderhoud: moeilijker dan je denkt, vergt discipline
Variatie in de systemen waarop het geinstalleerd wordt, het panel moet overal mee om kunnen gaan
De minimale vrijheid die dergelijke systemen bieden maakt het onwerkbaar
Feit is dat er geen enkel controlpanel op de markt is dat voldoet. Daarom heeft elke grote GSP een eigen panel geschreven.

EHS-Jerre
27/04/08, 20:33
Ik ben het hier niet helemaal mee eens.
Zelf gebruiken we GCControl, werkt vlot en goed (binnenkort zou weer een grote update volgen)

Als alle grote GSP's zulke goede gamepanels maken, waarom maken ze ze dan niet beschikbaar voor andere GSP's? Als ze overtuigd zijn van hun product kan ik me geen zinnig argument bedenken hun eigen panel niet door te verkopen?

@Stewie: Wat bedoel je precies met de met: "De minimale vrijheid die dergelijke systemen bieden maakt het onwerkbaar" ?

Stewie
27/04/08, 20:45
Als alle grote GSP's zulke goede gamepanels maken, waarom maken ze ze dan niet beschikbaar voor andere GSP's? Als ze overtuigd zijn van hun product kan ik me geen zinnig argument bedenken hun eigen panel niet door te verkopen?

Waarom zou je duizenden uren aan ontwikkeling doorverkopen aan een concurrent voor 100 euro? Waarom zou je de concurrent helpen? Er zit geen enkele logica in om dat te doen.


@Stewie: Wat bedoel je precies met de met: "De minimale vrijheid die dergelijke systemen bieden maakt het onwerkbaar" ?
Heb je de volledige sourcecode?

EHS-Jerre
27/04/08, 21:11
Waarom zou je duizenden uren aan ontwikkeling doorverkopen aan een concurrent voor 100 euro? Waarom zou je de concurrent helpen? Er zit geen enkele logica in om dat te doen.
het gaat niet over 100 euro, je kan er een commercieel product van maken zoals bvb tcadmin en dan spreken we over meer dan 100 euro, zodat uren werk en verloning al meer in balans komen ;)


Heb je de volledige sourcecode?
De vrijheid die je wil bepaal je mede met keuze van het systeem. Voordeel van kleinere systemen is dat je aanvragen voor features kan doen, zoals we bij gccontrol.com konden doen.
Uiteraard is een op maat systeem in dat opzicht beter, anderzijds is het 'veiliger' dat je een reeds bestaan systeem gebruikt, zodat kans op bugs, security leaks, ... kleiner is.

Nuja het eeuwige discussiepunt van maatwerk of niet ;)

Julian
27/04/08, 21:24
Er worden vrijwel geen updates uitgebracht en het forum ziet er inderdaad vrij dood uit. Niet echt een keuze denk ik.

MvR-servers
27/04/08, 23:06
Welk gamepanel raden jullie dan aan?

Julian
28/04/08, 00:03
Welk gamepanel raden jullie dan aan?

Als je de kennis hebt is zelf schrijven wellicht een optie. Heb je direct alle codes :)

WF WebHosting
28/04/08, 11:43
het gaat niet over 100 euro, je kan er een commercieel product van maken zoals bvb tcadmin en dan spreken we over meer dan 100 euro, zodat uren werk en verloning al meer in balans komen ;)


De vrijheid die je wil bepaal je mede met keuze van het systeem. Voordeel van kleinere systemen is dat je aanvragen voor features kan doen, zoals we bij gccontrol.com konden doen.
Uiteraard is een op maat systeem in dat opzicht beter, anderzijds is het 'veiliger' dat je een reeds bestaan systeem gebruikt, zodat kans op bugs, security leaks, ... kleiner is.

Nuja het eeuwige discussiepunt van maatwerk of niet ;)

Wij hebben Gcontrol in gebruik maar na de initiele hulp van Nicke hoor ik voor de rest maar bar weining van support, games worden niet aangemaakt (wel de directory), maar verder ook niets.

We hebben verschillende emails gestuurd maar totaal geen reactie erop mogen ontvangen.
Dus het werkt niet zoals verwacht.

Stewie
28/04/08, 12:02
het gaat niet over 100 euro, je kan er een commercieel product van maken zoals bvb tcadmin en dan spreken we over meer dan 100 euro, zodat uren werk en verloning al meer in balans komen ;)

Maar nogmaals: waarom zou je je concurrentie gaan helpen?



De vrijheid die je wil bepaal je mede met keuze van het systeem. Voordeel van kleinere systemen is dat je aanvragen voor features kan doen, zoals we bij gccontrol.com konden doen.
Uiteraard is een op maat systeem in dat opzicht beter, anderzijds is het 'veiliger' dat je een reeds bestaan systeem gebruikt, zodat kans op bugs, security leaks, ... kleiner is.

Nuja het eeuwige discussiepunt van maatwerk of niet ;)

Waarom is een niet-maatwerk systeem volgens jou onveiliger?
Waarom zouden er bugs in zitten? Als die er zijn, fix je die binnen een paar minuten namelijk
Waarom aanvragen voor feautures doen? Wij bouwen het lekker zelfWereldwijd draaien wij Xbox gameservers op onze software. Wij hebben bepaalde contracten gekregen omdat wij de volledige controle en kennis hebben. Concurrentie verliest van ons omdat zij niet flexibel waren in de software keuze, en bij aanpassingen de rekening flink ging lopen.

EHS-Jerre
28/04/08, 12:22
Maar nogmaals: waarom zou je je concurrentie gaan helpen?
Wel je kan kiezen het voor jezelf te houden, of je kan ook kiezen voor de eventuele winst? Wat meestal het standpunt van een bedrijf is ;)




Waarom is een niet-maatwerk systeem volgens jou onveiliger?
Waarom zouden er bugs in zitten? Als die er zijn, fix je die binnen een paar minuten namelijk
Waarom aanvragen voor feautures doen? Wij bouwen het lekker zelf
maatwerk: minder gebruikers => minder kans om bugs snel op te sporen: doordat de personen die het systeem gebruiken vaak ook de personen zijn die het ontwikkelt hebben merken ze soms fouten niet op.

SF-Jeroen
28/04/08, 12:28
Welk gamepanel raden jullie dan aan?

TCAdmin, www.tcadmin.com

Nielsvk
29/04/08, 10:54
Dat is wel windows only...

Pandora
29/04/08, 14:33
Ik denk dat een standaard controle paneel goed is om mee te beginnen, maar naarmate de GSP veel meer klanten krijgt (en dus meer Gameservers verhuurd). Is het beter om een eigen "flexibel" controle paneel te schrijven waar je zelf volledig de controle over hebt.

royen99
29/04/08, 19:16
Dat is wel windows only...

The Linux beta versie die ooit was gemaakt werkt nog steeds prima...



TCAdmin - The GameHosting Control Panel
Software Version: 1.0.281.30661
.NET Version : 1.1.4322.2032
Operating System: Unix/Linux version 2.6.18-53.1.4

Tommi
29/04/08, 19:42
The Linux beta versie die ooit was gemaakt werkt nog steeds prima...



TCAdmin - The GameHosting Control Panel
Software Version: 1.0.281.30661
.NET Version : 1.1.4322.2032
Operating System: Unix/Linux version 2.6.18-53.1.4



Alles is deze helaas bij mijn weten niet meer te verkrijgen.. Als deze wel te verkrijgen is, is er geen support meer bij voor de nieuwe games/bugs e.d

ilnee
29/04/08, 19:50
Waarom zou je de concurrent helpen?
Dat doe je hier toch ook ?

Ik begrijp wel dat het verkopen van software niet jouw core business is (en dat je dat waarschijnlijk zo wilt houden), maar er zijn voorbeelden te over waarin zelfs het weggeven van software uiteindelijk winstgevend kan zijn. Zo simpel ligt het dus niet volgens mij.

Stewie
29/04/08, 19:53
Niet in deze branche. Gratis weggeven is kansloos, loyaliteit is nul.

Randy
29/04/08, 20:06
Wel je kan kiezen het voor jezelf te houden, of je kan ook kiezen voor de eventuele winst? Wat meestal het standpunt van een bedrijf is ;)

Dat geldt niet voor alle takken van deze sport :lovewht:

Sorcer
29/04/08, 20:42
Volgens mij snappen sommige mensen niet waarom Stewie dit juist niet zal vrijgeven. Het is iets wat zijn bedrijf voor zijn eigen bedrijfsvoering heeft ontwikkeld. Ieder bedrijf werkt anders en zal dus ook nooit geheel (goed) functioneren bij andere bedrijven.

Ik zou het ook niet verkopen door middel van evetuele licenties of dergelijke. Hier zit gewoon te veel kostbare tijd in en daarnaast is het een uniek concept welke gebasseerd is op hun systemen welke ze niet prijs gaan geven. I3D heeft onlangs laten zien dat ze weldegelijk op het goede pad zitten, ze hebben voortaan niets voor niets eigen racks in verschillende landen.

Laten we nu weer verder ontopic gaan! :)

frvge
09/05/08, 01:59
Tot nu toe gaat het bestellen van een trial licentie erg langzaam. Zit al 3 maanden te wachten... met de nieuwe versie van het licentie systeem zou alles weer goedkomen, maar nog geen bericht. Morgen nog maar eens een mailtje er tegenaan gooien.
Anders kijk ik nog even rond voor andere linux-oplossingen.

iktinos
22/05/08, 19:50
Wel je kan kiezen het voor jezelf te houden, of je kan ook kiezen voor de eventuele winst? Wat meestal het standpunt van een bedrijf is ;)


Hoe groot is nou een markt voor gameserver pannels??. 90% vind elke euro te duur. En stel je verkoopt je panneel.. heb je heel even winst, maar je hebt het je concurentie lekker makkelijk gemaakt en naar verloop van tijd zul je dit ook merken aan je klandisie.

Een standpunt van een bedrijf is inderdaad winst en daar bij hoort naar de toekomst kijken en niet naar voor even een klein beetje extra geld, maar voor veel meer op de lange duur.;)

maar idd terug ontopic :D