PDA

Bekijk Volledige Versie : 2 sites connecteren



scooke
25/04/08, 21:54
Graag zou ik tot een oplossing willen komen om vanaf 2 sites, de data via internet (vpn tunnel) s'nachts te laten synchroniseren naar de hoofdsite. Zou ik vb op de 2 sites een small business server installeren, en op de hoofdsite een standaard windows 2003. Waarschijnlijk dan best met datareplicatie werken?
Is dat goede oplossing, of wat zijn de alternatieven?

oehTie
25/04/08, 22:29
sites is locaties in dit geval, geen websites als ik je verhaal begrijp :)

Zitten de servers in hetzelfde domein of verbind je ook meerdere domeinen met elkaar?

zoals je het beschrijft met vpn werkt het prima, maar al het verkeer van de server gaat dan via de RAS-server. Let daarnaast ook op dat de servers goeie rechten hebben op elkaars netwerken. dit wil nog wel eens tricky zijn. Is het niet mogelijk door middel van een domain trust een permanente verbinding te maken zodat de servers data naar elkaar kunnen sturen? Staat me iets van bij maar lang geleden dat ik met dit soort verbindingen gewerkt heb.

bramveen
07/05/08, 10:05
Hi,

Een VPN tunnel is een mogelijkheid. Ik vraag me echter af of je dan alle data van de Small Business server gebackuped krijgt. Ik zou voor een online backup pakket kiezen wat speciaal gemaakt is voor Small Business server zoals bijvoorbeeld BackupAgent www.backupagent.nl. Dan kun je makkelijker ook Exchange en SQL terugzetten.

Anders zou ik gebruik maken van file replicatie of een gescheduled Robocopy script.

Groet

Bram