PDA

Bekijk Volledige Versie : Rechtzaak valsheid van geschriften



klasje.be
24/04/08, 23:12
Beste collega's,

Zonet kwam de vorige eigenaar van een domein dat naar ons getransfereerd werd op onze chatbox dreigen met een rechtszaak.

Hij heeft dit domein echter zelf overgedragen naar ons en wij hebben deze transfer gewoon aanvaard en eigenaar naar onszelf veranderd na dat hij ook dit ondertekend had.

Nu begint hij opeens te dreigen met rechtszaken en 8 jaar gevangenis (wegens valsheid van geschriften) etc als ik het domein niet binnen 48 uur terug transfer naar hem.

Wat moet ik hier van denken en wat kan ik juist doen?
Kan hij na 2 maanden opeens zichzelf bedenken en het domein terugvragen?

Ik heb nu alvast wel de dns terug gezet naar zijn oude site,
om hem toch al wat te sussen.

Verder dreigt hij met ddos aanvallen:
"ik doe ook ff een leuke actie, 16 2x1000mbit servers, good luck :)"


Moet ik nu schrik hebben van hem, kan hij mij effectief iets aandoen? Wij hebben geen valse geschriften opgesteld, voor zover wij weten...


Suggesties, advies, ervaringen?

BEDANKT!

Triloxigen
24/04/08, 23:17
Als je het over rechtszaken hebt ga je niet nog eens dreigen met aanvallen enzo, ik denk dus dat beide al geen zorgen hoef te maken.

En hij heeft ondertekend en alles is zoals het hoort gegaan maak ik uit je verhaal op? Dan hoef je je sowieso geen zorgen te maken.


Ik zou trouwens gewoon z'n domeinnaam droppen en het hem zelf uit laten zoeken. Met zulke mensen wil je toch verder geen zaken doen/

klasje.be
24/04/08, 23:28
Wij doen geen zaken met hem, hij is geen klant, we hebben gewoon het domein overgenomen van hem toen hij het zelf niet meer gebruikte en geen tijd meer had voor zijn websites.
Hij heeft dan naar mijn domeinnaamleverancier een ondertekend contract voor zowel transfer als eigenaarswijziging gestuurd en ik heb dat mede ondertekend nadien.
Daarna werd alles gewoon doorgevoerd.

Nu beweert hij dat ik valsheid in geschriften heb gedaan en het zelf getekend heb :-s
Ik weet echter van niets...

Het domein had ik wel graag behouden, is een mooi domein, maar dan nog...

Deimos
24/04/08, 23:34
Och gewoon niets mee doen. Zolang je de papieren hebt en er idd geen sprake is van fraude dan is er niets aan de hand.

oehTie
24/04/08, 23:58
het feit dat hij bedreigt met aanvallen zal de rechter niet kunnen waarderen. bewaar die berichten van hem dus goed.

Heb je verder nog andere dingen die hij ondertekend heeft? Zo ja kan je misschien de handtekening vergelijken. Als hij amper of niets verschilt kan hij jou niets maken. of hij moet bewijzen vinden waaruit blijkt dat hij niet getekend kan hebben.

Triloxigen
24/04/08, 23:58
O, het is dus ook gewoon je eigendom op papier.
Nergens zorgen over maken, domeinnaam gewoon gebruiken zoals je wilde..

Als hij je er van beschuldigd zal hij het eerst hard moeten kunnen maken.

santema
25/04/08, 00:05
8 jaar krijg je niet eens voor moord, mocht het zo ver komen dan kom je er met een half jaartje wel vanaf :).

Dit soort mensen denken dat ze heel wat zijn en zijn waarschijnlijk niet ouder dan een jaar of 14 (of hebben in elk geval het denkvermogen van een 14 jarige). Als hij het er echt niet mee eens is gaat hij naar zijn advocaat en laat een brief opstellen, dit soort dingen regel je niet in een chatbox. Dat hij dreigt met 16 x 2000 Mbit zegt eigenlijk al genoeg, ik vraag me af hoe hij dat gaat doen aangezien ik tot op heden nog geen provider tegen gekomen ben die bij 16 servers 32 gbit aan verbindingen leverd.

BsHosting
25/04/08, 00:10
Dit is het vervolg van het het zgn bedrijf

http://www.webhostingtalk.nl/domeinnamen-algemeen/135401-nl-domein-gekaapt-gestolen-2.html

Lekker zootje als je het mij vraagt.

E-Projects
25/04/08, 00:37
Dit is het vervolg van het het zgn bedrijf

http://www.webhostingtalk.nl/domeinnamen-algemeen/135401-nl-domein-gekaapt-gestolen-2.html

Lekker zootje als je het mij vraagt.

Je reactie in mijn topic sloeg ook nergens op, als je toch zo gaat reageren dan moet je gewoon niks schrijven:


Het wordt eens tijd dat alleen bedrijven klanten mogen hebben dan zijn dit soort zaken ook niet meer aan de orde.



Wil je meer klanten dan moet je maar eens vaker reageren in de Aanbiedingen forum.

Wat er met jouw en tussen ricky gebeurd kan ik zelf niks over zeggen.

EDIT:
En -knip- jij hebt mij zelf eerst bedreigd toen ik die domein op mijn naam stond.

BsHosting
25/04/08, 00:41
@

Ik heb niks met ricky te maken weet niet eens wie dat is, dus reageer eens op de persoon waar het omgaat.

Ik hoef mijn klanten zo niet binnen te halen, maar nepbedrijfjes mogen van mij rap opzouten.
Maar ja de belasting maakt gelukkig al jacht op dit soort.

SF-Jeroen
25/04/08, 00:57
Mailtje terugsturen dat dreigen met dergelijke aanvallen ook strafbaar is en dat je inmiddels contact hebt opgenomen met je jurist. Waarschijnlijk hoor je dan nooit meer wat

BsHosting
25/04/08, 01:04
Wie is Rene nu weer het wordt steeds interessanter.

E-Projects
25/04/08, 01:08
Wie is Rene nu weer het wordt steeds interessanter.

Uhh -knip-, beetje laat...

In4mation
25/04/08, 03:41
Ben ik de enige die vindt dat dit niet op een forum hoeft bekeken te worden? In mijn ogen is het heel éénvoudig. Als persoon B vindt dat persoon A ten onrechte een verhuis heeft aangevraagd en daarmee valse papieren heeft gebruikt moet hij naar een advocaat en laat die contact opnemen met persoon A. Verder dient persoon B een klacht in bij de SIDN (in dit geval) en laat hun het onderzoeken.

Als persoon A weet dat persoon B liegt dan moet hij er via eenzelfde weg op reageren, maar dit zeker niet via een forum proberen uit te vechten, laat staan in een chatbox... En wat betreft die bedreigingen, gewoon lekker aan je advocaat laten weten, dan zingt hij gelijk een stukje lager. Je kan hier wel advies krijgen, maar vergeet niet dat het een forum is. Het beste advies voor dergelijke zaken krijg je nog altijd van een jurist.

Mensen op dit forum of op een chatbox kunnen immers niets voor je doen. Een jurist daarintegen...

Swiftway-UK
25/04/08, 03:41
Zonet kwam de vorige eigenaar van een domein dat naar ons getransfereerd werd op onze chatbox dreigen met een rechtszaak.


Dat zegt voldoende. "hij kwam op onze chatbox dreigen met een rechtszaak"

Als hij serieus is, dan komt hij zeer waarschijnlijk niet op je chatbox dreigen met een rechtszaak.

Deimos
25/04/08, 11:07
En dicht, dit gaat nergens over....