PDA

Bekijk Volledige Versie : Colocatie: waarom word het soms onder de kostprijs verkocht?



Swiftway-UK
23/04/08, 13:03
Naar aanleiding van deze thread:

http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/135429-1u-sever-ruimte-gevraagd.html

De volgende reacties:



Bij Eweka betaalde ik echter maar €19,- per maand. Dat gaat volgens mij niet meer lukken bij andere aanbieders..

Gemiddeld is de inkoopprijs voor 1U ruimte en stroom voor een low-end/mid-end server 17,80 euro ex BTW voor een colocatie aanbieder zelf.

Daar zit dan nog geen dataverkeer bij. 19 euro is dus onder de directe inkoopprijs, er zijn daarnaast allerlei bijkomende kosten. Op een colocatie voor 19 euro word er dus verlies gemaakt. Het is waarschijnlijk (een van) de reden waarom ze geen losse colo meer willen aanbieden.



Persoonlijk vindt ik het nogal asociaal van Eweka, snap best dat ze er mee stoppen maar ga dan niet iedereen binnen 2 maanden weg jagen. Geef ze een optie, betaal per jaar of over 12 maanden weg wezen.


Lees bovenstaande en je hebt wellicht wat meer begrip voor de keuze van Eweka.

Ik zie regelmatig colocatie aanbiedingen van partijen tegen of onder kostprijs, dit word waarschijnlijk gedaan om ruimte die toevallig over is op te vullen. Dit geeft echter een verkeerd beeld aan de markt wat colocatie moet kosten.

Wat vinden jullie hiervan?

nugget
23/04/08, 13:14
Ik denk dat je daar wel een punt hebt. Door te laag in te zetten met prijzen en aanbiedingen verlaag je het beeld wat mensen hebben over wat iets waard is. Hierdoor zijn ze in de toekomst niet of minder bereid om er meer geld aan uit te geven.

dit fenomeen zie je ook in supermarkten met bier verkoop. Supermarkten hebben en tijd lang bier op de mark gedumpt. Mensen blijven dan wachten op aanbiedingen of vinden prijs per krat te duur.

Zolang een groot deel van de consumenten nog steeds blijft kiezen voor het allergoedkoopste, zul je altijd bedrijven blijven houden die het goedkoper zullen aanbieden.

Cyberdevil
23/04/08, 13:21
Overigens zijn units die leeg staan wel een stuk verlies voor een bedrijf. Daarom kan ik wel begrijpen dat ze er lieve 19 euro per maand voor willen dan helemaal niks.
Maar dan denk ik vooral dat het hier om studenten gaat die er geen winst mee willen maken ...

Swiftway-UK
23/04/08, 13:25
Overigens zijn units die leeg staan wel een stuk verlies voor een bedrijf. Daarom kan ik wel begrijpen dat ze er lieve 19 euro per maand voor willen dan helemaal niks.


Ik ben het met je eens dat bedrijven regelmatig colocatie ruimte goedkoop (zelfs onder kostprijs) wegzet om ruimte op te vullen. Maar hiermee wek je onrealistische verwachtingen bij klanten, die later verbaasd zijn als de prijzen ineens flink omhoog gaan zodra ruimte schaars word.

Maar (bijvoorbeeld) 19 euro per maand heeft echt geen zin, dan kun je de ruimte beter leeg laten, die ruimte heeft dan geen support nodig, geen toegang nodig en gebruikt ook geen dataverkeer en stroom.

nugget
23/04/08, 13:27
jup daar heb je gelijk in, denk vooral als colo/ dedi niet je core-business is.

het zou ook kunnen dat bedrijven het doen om nieuwe klanten binnen te halen en ze vervolgens aditionele diensten verkopen. Het is immers makkelijker om een klant dikker te maken dan om een nieuwe klant binnen te halen :)

Deimos
23/04/08, 13:41
Tja aan de ene kant snap ik de discussie aan de andere kant zie je tegenwoordig ook steeds vaker dedicated server aanbiedingen voor 50-60 euro. Met bergen verkeer erbij. Dan denk ik kan dat dan wel? Je hebt immer alleen nog maar meer kosten ;).

Technotop
23/04/08, 13:41
Eweka heeft een eigen datacenter en verschrikkelijk veel bandbreedte tot hun beschikking, iets wat SwiftWay niet heeft.... 19,00 euro is dan ook niet onder de kostprijs, anders zouden ze het niet verkopen.

De reden dat ze alle losse unit's er uit schoppen ligt volgens mij meer in het feit dat het niet veel opbrengt en het veel gezeur met zich mee brengt en ze misschien zelf de ruimte nodig hebben?

TotallyHosted
23/04/08, 14:07
Ik begrijp dat ook nooit. Voor goede colocated hosting zijn de kosten gewoon een stukje hoger, sterker nog wij gaan uit van een kostprijs van meer dan 50 euro per 1U. Simpelweg de rackprijs delen door het aantal servers dat er gemiddeld in een rack hangt...

De winst maken we op dataverkeer, dus waarom iemand dataverkeer mee kan leveren bij een colocatie-prijs van 19 euro snap ik al helemaal niet. Maar goed, dat is ook niet waar wij op mee willen concurreren...

Stewie
23/04/08, 14:12
Ik begrijp dat ook nooit. Voor goede colocated hosting zijn de kosten gewoon een stukje hoger, sterker nog wij gaan uit van een kostprijs van meer dan 50 euro per 1U. Simpelweg de rackprijs delen door het aantal servers dat er gemiddeld in een rack hangt...

De winst maken we op dataverkeer, dus waarom iemand dataverkeer mee kan leveren bij een colocatie-prijs van 19 euro snap ik al helemaal niet. Maar goed, dat is ook niet waar wij op mee willen concurreren...
Jouw inkoop komt dan ook niet in de buurt van de inkoop van Eweka. :)
Iedereen heeft een eigen prijsstelling en kostencalculatie.

t.bloo
23/04/08, 14:18
Tja aan de ene kant snap ik de discussie aan de andere kant zie je tegenwoordig ook steeds vaker dedicated server aanbiedingen voor 50-60 euro.

Leaseweb verhuurt zelfs fatsoenlijke servers voor nog geen 30 euro per maand met maar liefst 2 terabyte dataverkeer...

gjtje
23/04/08, 14:19
Verkeer overselled een stuk makkelijker dan fysieke ruimte. Je hebt niet zo vaak dat mensen 1U afnemen en er dan niks ophangen. ;)

Op zich wel vreemd dat LeaseWeb dat kan als je de prijzen voor een kaal rack ziet, maar ze moeten zeker ergens winst maken.

Paulewk
23/04/08, 15:34
Iedereen heeft een eigen prijsstelling en kostencalculatie.

Dit lijkt mij samen met de opmerking van Technotop de meest nuttige toevoeging tot nu toe en ik kan wederom bevestigen dat meneer Akkermans er weer eens compleet naast zit.

Dennis
23/04/08, 15:41
Het aanbieden onder de kostprijs kan voordelen hebben als:
Klanten breiden bij positieve ervaringen vaak uit bij hun eigen host
Mond-tot-mond reclame:
Je zult maar een klant van 20K maandelijks krijgen via een systeembeheerder die zijn eigen server bij jou ophangt
Extra kosten: Bij problemen kunnen klanten gewoon € 99,00 per uur betalen

Één server kost inderdaad aan zowel stroom als ruimte al € 10,- per maand.
Hier komen nog kosten op van hardware als APC's en switches.
Inclusief administratiekosten en support blijft hier weinig van over.

Voor een prive-project heb ik ook eens een 10mbit flatfee-server bij Leaseweb afgenomen. Ik trok zo'n 9,5mbit maandelijks uit deze lijn. Wat de gedachte bij Leaseweb hierachter is weet ik ook niet.

FunnyMedia
23/04/08, 15:55
Maar (bijvoorbeeld) 19 euro per maand heeft echt geen zin, dan kun je de ruimte beter leeg laten, die ruimte heeft dan geen support nodig, geen toegang nodig en gebruikt ook geen dataverkeer en stroom.

OK, aangezien ik zelf het onderwerp aangewakkerd heb het volgende.
Toegang krijg je uitsluitend op ma t/m vrij tijdens kantoor uren, daarna $$
De factuur komt 1x per kwartaal, dus 4x 44ct en a4-tje en een evelop lijkt mij ook niet de kosten.

Los daarvan, als je als partij een product weg zet en je kiest er voor om deze tegen of onder de kostprijs te verkopen dan is dat de keuze van de leverancier.
Als je dan contracten afsluit met een jaarlijkse verlenging dan kan en mag je niet verwachten dat je binnen 2 maanden moet weg verhuizen.
Je kan het wel verwachten maar is het netjes?

ALS het probleem al is dat de inkomsten te laag zijn kan je ook je prijs verhogen, redelijk is dat wel te verwachten. Ook dit is niet gebeurt.
Als je zo verschrikkelijk veel support moet geven op colocatie, dan is daar toch het 0900 nummer, iets wat bij Eweka er al is vanwege usenet.

Kortom, mijn persoonlijke mening is dat het niet netjes is wat Eweka nu doet door hun klantjes met losse units weg te sturen zonder ze een redelijk termijn te geven. 2 maanden is echt onacceptabel, zeg dan gewoon eind 2008.
Bied een alternatief aan, verhoging van de prijs of exit maar nu wordt je aan je lot overgelaten iets wat ik in ieder geval totaal niet gewend ben van Eweka maar ze zeer maar dan ook zeer kwalijk neem.

Voor mij is het in ieder geval klaar, ik ben bezig met de aanbiedingen maar 1 ding staat vast, geen Eweka meer, ook geen usenet en dat zal ik dan ook bekenden en kennissen adviseren.
Niet dat Eweka er van wakker zal liggen maar ik ook dan niet meer ;-)

WilloW
23/04/08, 16:09
tja.... goedkoop is duurkoop (meestal)

Eweka heeft trouwens ook het 0900 weg gedaan.

Technotop
23/04/08, 16:15
tja.... goedkoop is duurkoop (meestal)

Eweka heeft trouwens ook het 0900 weg gedaan.

Beetje vreemde opmerking binnen dit topic WilloW... slaat natuurlijk nergens op.

Eweka heeft jaren kwaliteit geleverd en doet dit nog steeds. Het was inderdaad goedkoop, maar dit is misschien ook wel de reden dat ze zo groot zijn geworden.

Nu ze zelf de ruimte nodig hebben en zich willen storten op grotere klanten moet je als bedrijf het kaft van het koren scheiden. In dit geval dus de losse colo.

WilloW
23/04/08, 16:19
Beetje vreemde opmerking binnen dit topic WilloW... slaat natuurlijk nergens op.

Eweka heeft jaren kwaliteit geleverden doet dit nog steeds. Het was inderdaad goedkoop, maar dit is misschien ook wel de reden dat ze zo groot zijn geworden.

Nu ze zelf de ruimte nodig hebben en zich willen storten op grotere klanten moet je als bedrijf het kaft van het koren scheiden. In dit geval dus de losse colo.

Bedoel dit trouwens niet naar Eweka toe maar gewoon in het algemeen.

Swiftway-UK
23/04/08, 17:25
Tja aan de ene kant snap ik de discussie aan de andere kant zie je tegenwoordig ook steeds vaker dedicated server aanbiedingen voor 50-60 euro. Met bergen verkeer erbij. Dan denk ik kan dat dan wel? Je hebt immer alleen nog maar meer kosten ;).

Dit is een goed punt. Onze ervaring is dat klanten die een dedicated server afnemen minder verkeer gebruiken dan colocatie klanten. Wij hoeven ook geen toegang te geven tot de server op locatie, wat natuurlijk ook een voordeel is.

Ook heb je met een dedicated server een goed inzicht wat de server qua stroom zal gaan verbruiken, je kunt hier dus besparen op het stroomverbruik per U.


Leaseweb verhuurt zelfs fatsoenlijke servers voor nog geen 30 euro per maand met maar liefst 2 terabyte dataverkeer...

Klopt, de express serie. Maar kijk eens naar de hardware specificaties, alles is gebouwd op een laag stroomverbruik.

Laten we dit overigens niet verzanden in een Eweka of Swiftway discussie, ik doel op Nederlandse colocatieprijzen in het algemeen.


Het aanbieden onder de kostprijs kan voordelen hebben als:

Klanten breiden bij positieve ervaringen vaak uit bij hun eigen host

Dus je maakt op de klant bijvoorbeeld 10 euro per maand verlies, hij zet er drie servers bij en je maakt per maand 40 euro verlies, dat is een voordeel?



Mond-tot-mond reclame:

Je moet fijn bij X gaan, want daar kost colo maar Y per maand! nog meer klanten waar je 10 euro per maand verlies op maakt.



Je zult maar een klant van 20K maandelijks krijgen via een systeembeheerder die zijn eigen server bij jou ophangt

Weinig kans op, die klant van 20K gaat zijn aanbieding vergelijken met de 1U colocatie en denkt: waarom betaal ik in verhouding en schaal zoveel? ik kan beter X pakketjes van Y nemen in dat geval.



Extra kosten: Bij problemen kunnen klanten gewoon € 99,00 per uur betalen

Waarna ze moord en brand gaan roepen op het Internet. Klanten die een zeer laag bedrag per maand betalen voor colocatie stellen het absoluut niet op prijs als ze ineens met torenhoge rekeningen geconfronteerd worden voor extras (en terecht). Je hebt met een lage prijs voor colocatie nu eenmaal een bepaalde verwachting gewekt.

Tenzij dit heel duidelijk vooraf gecommuniceerd is naar je klant, zal hij dit niet op prijs stellen.



Één server kost inderdaad aan zowel stroom als ruimte al € 10,- per maand.

Een kaal rack zonder stroom kost op dit moment in de Nederlandse markt ongeveer ~ 400 euro inkoop.
Stel dat je daar in de praktijk 35 x 1U server in kwijt kunt, dan betaal je alleen aan rackspace 11,42 per U.

Voor diegene die stellen "Ja maar als je een eigen DC hebt dan kost het vast en zeker minder dan 400 per rack": dat klopt helemaal, maar dat rack had je ook voor 400 euro per maand kunnen verhuren, waarom zou je dan minder per U gaan rekenen voor losse 1U colocatie? dat is zakelijk gezien natuurlijk geen slimme zet.

Dus linksom of rechtsom (als directe kostenpost of gemiste omzet) kost een rack je 400 euro per maand. Iedereen met een betere deal kan zich maar beter voorbereiden op een aankomende prijsverhoging van je colocatie leverancier (vroeg of laat).

Als we ervanuit gaan dat de gemiddelde 1U server colocatieklant met een server aankomt die 0,5 ampere trekt (82,5 KWH per maand) dan kost de gemiddelde 1U colocatie server aan stroom ook nog eens ongeveer (afhankelijk van colocatiepartij) ~ 11,55 euro per maand. Natuurlijk kan het meevallen of tegenvallen, maar ik denk dat mijn 17,80 euro voor stroom+1U een realistische gemiddelde kostprijs is per 1U server. (en dan heb ik het nog optimistisch naar beneden bijgesteld, zoals je hierboven kunt zien).

Heb je andere cijfers, gooi ze in de groep.



Hier komen nog kosten op van hardware als APC's en switches.
Inclusief administratiekosten en support blijft hier weinig van over.

Je vergeet alle overheadkosten zoals bankkosten, verzekeringen, huur kantoor, stroomverbruik van je eigen apparatuur zowel in DC als op kantoor, telefoonlijnen etcetera.

Mikey
23/04/08, 19:12
<knip>

Dit soort prijs praktijken zie je vooral hier voorkomen. Partijen die je tegenkomt anders dan via wht weten ook heel goed wat prijzen zijn. En daarbij doelend op normale en vooral markt conforme prijzen.



Laten we dit overigens niet verzanden in een Eweka of Swiftway discussie, ik doel op Nederlandse colocatieprijzen in het algemeen.


Waarom haal je dan een thread waarin eweka de boeman is aan in je openingspost ?

Genesisfm
23/04/08, 21:23
Het is jammer wat Eweka heeft gedaan.
Echter ben ik al jaren (laatste server draait al sinds 2003 vrijwel nonstop!!!) tevreden geweest over Eweka en zou ook graag mijn colocating daar voortzetten. Helaas lukt het niet en moet ik dus ook op zoek naar een budget colocate aanbieder.

Hopelijk maakt Wijnand hiermee een goede keus!

Dust0rz
23/04/08, 22:55
nou niks te klagen over Eweka, maar het is gewoon jammer..
zeker dat iedereen binnen 2 maanden weg moet, maar het zij zo..

En ik vrees dus als ik alle berichten zo lees, dat ik het aardig heb getroffen met ze, en geen goedkope host meer zal vinden.. :(

AlexanderOnline
23/04/08, 23:17
Leuke discussie :lovewht:


Voor diegene die stellen "Ja maar als je een eigen DC hebt dan kost het vast en zeker minder dan 400 per rack": dat klopt helemaal, maar dat rack had je ook voor 400 euro per maand kunnen verhuren, waarom zou je dan minder per U gaan rekenen voor losse 1U colocatie? dat is zakelijk gezien natuurlijk geen slimme zet.

Scherp opgemerkt, echter vraag ik me af: is er genoeg vraag naar losse racks? Ik ben geen coloboer maar ik vraag me af of de vraag van losse racks wel voldoende is om al die ruimte te benutten. Dan zou je losse U's kunnen coloen totdat je de ruimte nodig hebt voor racks te verhuren.
Maar goed, dat ging even over dat specifieke punt. Blijft natuurlijk een erg lage prijs (ik ga hier dus even in op het Eweka voorbeeld omdat dit gewoon een intressant voorbeeld is).

Ik weet trouwens niet in hoeverre die paar goedkope aanbieders vervelend zijn voor de andere aanbieders. Ik denk nl. dat een groot deel van de klanten een colo niet zou overwegen bij een prijs van 50 p/m. Deze klanten zou je dus sowieso niet aantrekken. Zelfde met budgethosting (imo), een groot deel zou bij alleen dure hosting niet hosten. Wordt het voor ze belangrijker, meer eisen service etc, komen ze vanzelf bij de anderen.

brinkie
23/04/08, 23:27
Ik ken Eweka niet, maar kan mij goed voorstellen dat je soms --bij wijze van stunt-- klanten probeert te trekken middels hele lage instapprijzen. Dat zie je ook in de reguliere virtual hosting. Daar heb je ook allerlei stunt- en budgetprijzen waarvan ik denk: "daar kan je niet of nauwelijks aan verdienen". Totdat je goed leest in de leveringsvoorwaarden en ziet dat alles extra kost. Zelf kies ik er voor wat meer te betalen en alles 'all-in' te hebben, weet je exact waar je aan toe bent, geen verrassingen achteraf!

Een andere goede reden --hier ook al even voorbij gekomen-- om 'onder' of tegen de kostprijs te gaan verkopen is omdat leegstand m.i. altijd meer kost, ook als je er verlies op maakt. Je kan beter 50% verlies lijden dan 100%.. (en hopen dat op een dag de verliesposten worden gecompenseerd). Een paar losse servertjes er bij in een rack, waar je voor wat betreft die servers verlies op maakt, is niet erg: de (andere) hardware heb je toch al staan en is of wordt al anderzins verdient, mogelijk/hopelijk. Dan kan je per rack wel een paar 'verlies' of 'tegen kostprijs' servertjes er bij hebben, zeker als het bijv. ook nog unmanaged is.

Overigens, ik snap niet waar TS zich verder druk om maakt. Als andere bedrijven geld willen weggooien, is dat toch hun zaak? Als je zelf naar je klanten toe maar kan uitleggen waarom het bij jou meer kost (je eigen meerwaarde aantonen). Je kunt je ook afvragen of jij zulke klanten wel wilt hebben als colocator. Iemand die niet meer dan €19,- voor colocatie wil betalen..? Of minder dan 1 euro/maand voor hosting incl. domein en dan ook nog verwacht dat er een helpdesk voor 'm klaarzit? Is het ze écht niet meer waard? Dat is een categorie die je (wellicht) liever helemaal niet wilt als klant!

Swiftway-UK
23/04/08, 23:32
Scherp opgemerkt, echter vraag ik me af: is er genoeg vraag naar losse racks? Ik ben geen coloboer maar ik vraag me af of de vraag van losse racks wel voldoende is om al die ruimte te benutten.

Zeker weten!, bijna alle DCs die een goede kwaliteit leveren in Nederland zijn vol of bijna vol.



Een andere goede reden --hier ook al even voorbij gekomen-- om 'onder' of tegen de kostprijs te gaan verkopen is omdat leegstand m.i. altijd meer kost, ook als je er verlies op maakt. Je kan beter 50% verlies lijden dan 100%

Je kunt beter 50% verlies pakken dan 100%, dat is zeker zo. Colocatie op een redelijke schaal is echter geen goed voorbeeld daarvoor, omdat er veel kosten boven op puur en alleen leegstaande rackspace komen.



Overigens, ik snap niet waar TS zich verder druk om maakt. Als andere bedrijven geld willen weggooien, is dat toch hun zaak?

TS maakt zich geheel niet druk, integendeel ;)
Maar dit is een webhosting talk forum, waar we proberen een discussie te voeren over hosting, colocatie en dedicated servers, toch?

Wellicht kijken klanten en hosters mee en denken ze: "daar heb ik nog niet zo over nagedacht" of "ik heb mijn colo prijs eigenlijk nooit zo berekend".

brinkie
23/04/08, 23:50
Zeker weten!, bijna alle DCs die een goede kwaliteit leveren in Nederland zijn vol of bijna vol.

In Groningen was de laatste keer dat ik er was best nog wat ruimte hoor :) en in Delfzijl (..tja..béétje uit de buurt voor de meeste mensen vrees ik maar je kán er wel héél goedkoop wonen (http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Resultaat/default.aspx?typ=fnk&afs=0&fnpl=Delfzijl&fnkv=0&er=0&ut=False)), bij de Eemshaven (http://www.sig-telehousing.nl/index.php), is/komt er ook nog een.. Aangezien de jongens en meisjes van Google daar ook zitten, kun je er vanuit gaan dat de kwaliteit erg goed is.

DutchTSE
24/04/08, 00:14
Grappig, een topic van iemand die zelf ook mee doet aan het "verkopen onder kostprijs" :) (is overselling ook verkopen onder kostprijs?)

Swiftway-UK
24/04/08, 00:29
Grappig, een topic van iemand die zelf ook mee doet aan het "verkopen onder kostprijs" :) (is overselling ook verkopen onder kostprijs?)

1. Overselling is niet hetzelfde als verkopen onder kostprijs. Overselling word toegepast in allerlei vormen en markten, waaronder bijvoorbeeld Telecom en Energie.

2. Als je op Swiftway doelde, dan moet ik je teleurstellen. Prijzen worden intern berekend met een vast kostenmodel en een vastgestelde minimale winstmarge, waar geen enkele verkoper / account manager onder mag gaan. Swiftway doet niet aan overselling.

Laten we overigens geen focus leggen op een specifieke partij maar de discussie algemeen houden.

Mikey
24/04/08, 07:59
Laten we overigens geen focus leggen op een specifieke partij maar de discussie algemeen houden.

Laten we met z`n allen de report knop opzoeken, de toon heb jij op een slinkse manier al in je openingspost gezet. Je drukt op een smerige manier een partij nog een keer extra door het slijk, en dan heb je nog de uitzondelijke irritante gewoonte om jezelf te profileren over de rug van een ander.

Iedereen weet inmiddels wel hoe perfect switfway is. Je zegt zelf dat je niet specifiek over een partij wilt hebben, ik zie teveel posts waarin jij jezelf profileert.

Triest...

DeziWeb
24/04/08, 08:10
Laten we met z`n allen de report knop opzoeken, de toon heb jij op een slinkse manier al in je openingspost gezet. Je drukt op een smerige manier een partij nog een keer extra door het slijk, en dan heb je nog de uitzondelijke irritante gewoonte om jezelf te profileren over de rug van een ander.

Iedereen weet inmiddels wel hoe perfect switfway is. Je zegt zelf dat je niet specifiek over een partij wilt hebben, ik zie teveel posts waarin jij jezelf profileert.

Triest...

Tja, ik moet bekennen dat ik het hier wel eens ben met Mike

DennisWijnberg
24/04/08, 08:44
Weinig kans op, die klant van 20K gaat zijn aanbieding vergelijken met de 1U colocatie en denkt: waarom betaal ik in verhouding en schaal zoveel? ik kan beter X pakketjes van Y nemen in dat geval.


Is misschien bij jullie wel van toepassing. Jullie concurreren ook op prijs. De meeste klanten van ons maakt het niet zoveel uit wát het kost, zolang het maar goed is. Ik denk dat partijen zoals wij maar ook Citus het niet moeten hebben van bakken verkeer bij een server maar van de klant die voor kwaliteit kiest. Dus de beredenering die DennisCitus gebruikt gaat misschien voor jou niet op maar is voor andere partijen realiteit.

24x7group
24/04/08, 09:41
Tja, ik moet bekennen dat ik het hier wel eens ben met Mike

Ook wij zijn het hier mee eens :)

AlfaHosting
24/04/08, 09:56
Ook wij zijn het hier mee eens :)

Zonder hier de grote verdediger van Swiftway te willen zijn vind ik zijn vraag eigenlijk wel een goede en interessante vraag. Alleen had hij in zijn begintopic beter geen namen genoemd.

Swiftway-UK
24/04/08, 10:20
Laten we met z`n allen de report knop opzoeken, de toon heb jij op een slinkse manier al in je openingspost gezet.
Triest...

Kan niemand hier een normale discussie voeren zonder persoonlijke aanvallen te maken? . Ja de thread is een spin off van TOEVALLIG een Eweka thread, kon ook Pietjepuk Internet zijn of Internet bij Piet.

wat my betreft kunnen alle Eweka's en Swiftway's in the thread aangepast worden naar Provider X en Provider Y. Het gaat me niet om Eweka of Swiftway of welke andere willekeurige provider, het gaat me om de discussie zelf.

Dit is webhostingtalk, discussieforum voor en door hosters?

"
Ik zie regelmatig colocatie aanbiedingen van partijen tegen of onder kostprijs, dit word waarschijnlijk gedaan om ruimte die toevallig over is op te vullen. Dit geeft echter een verkeerd beeld aan de markt wat colocatie moet kosten.

Wat vinden jullie hiervan?"

Dat is de discussie, wat mij betreft mogen alle niet relevante dingen opgeschoond worden door een moderator.

Mikey
24/04/08, 10:24
Dit noem jij toeval ? Jij bent toch echt begonnen met een thread te linken waarin eweka toevallig aan bod komt. En toevallig is dat een partij die met toeval voor een toevallige meenemen prijs van 19 euro toevallig een hoop klanten gescoord hebben.

Jouw toeval begint toevallig knap vervelend te worden.

Jij en toeval gaan toevallig niet samen.

Wil de eerste thead van jouw nog wel eens zien waar jij toevallig niet jezelf toevallig de hemel in prijst en toevallig gebeurt dit 9 vd 10 x over een rug van een ander ....

Toeval ?

Swiftway-UK
24/04/08, 10:39
Dit noem jij toeval ? Jij bent toch echt begonnen met een thread te linken waarin eweka toevallig aan bod komt. En toevallig is dat een partij die met toeval voor een toevallige meenemen prijs van 19 euro toevallig een hoop klanten gescoord hebben.
?

Toeval, aanleiding van de thread, niks meer dan dat.
Eweka hanteerde deze prijzen al jaren, zoals je ook kunt opmaken uit diverse reacties. Ik geloof dat zelfs een persoon er al stond van 2003 (heb ik dat goed gelezen?).

Dus initieel zal de colocatie niet tegen kostprijs weggezet zijn. Dat begrijp ik en ik neem aan ook veel andere lezers, de thread was niets meer of minder dan een aanleiding om eens een discussie op gang te helpen.

Dat jij hier wat anders in ziet, zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten.



Wil de eerste thead van jouw nog wel eens zien waar jij toevallig niet jezelf toevallig de hemel in prijst en toevallig gebeurt dit 9 vd 10 x over een rug van een ander ....

Toeval ?

Wil de eerste thread zien waar jij dit soort opmerkingen niet maakt over mij.
Toeval? nee Mikey, maar dat weet je zelf best.

Zou je nu dan toch echt ontopic kunnen blijven?

Mikey
24/04/08, 10:46
Wil de eerste thread zien waar jij dit soort opmerkingen niet maakt over mij.
Toeval? nee Mikey, maar dat weet je zelf best.



Toeval, nah. Genoeg threads waar ik echt niet in reageer omdat ik me alleen al zou schamen om zo`n soort discussie met jou te voeren.

Paulewk
24/04/08, 10:51
Toeval, aanleiding van de thread, niks meer dan dat.
Eweka hanteerde deze prijzen al jaren, zoals je ook kunt opmaken uit diverse reacties. Ik geloof dat zelfs een persoon er al stond van 2003 (heb ik dat goed gelezen?).

Dus initieel zal de colocatie niet tegen kostprijs weggezet zijn. Dat begrijp ik en ik neem aan ook veel andere lezers, de thread was niets meer of minder dan een aanleiding om eens een discussie op gang te helpen.


Initieel was de prijs 15,-, dat was nog @ Redbus, en was toen ook al rendabel. 19,- @ ons eigen DC was dat al helemaal.

Ga je nou eens met je eigen niet bestaande bedrijf bemoeien ipv je druk te maken over andere bedrijven. In threads over Usenet lul je ook altijd de sterren van de hemel over ons bedrijf, zonder enige kennis van zaken.

Glenn
24/04/08, 10:52
2. Als je op Swiftway doelde, dan moet ik je teleurstellen. Prijzen worden intern berekend met een vast kostenmodel en een vastgestelde minimale winstmarge, waar geen enkele verkoper / account manager onder mag gaan. Swiftway doet niet aan overselling.

Laten we overigens geen focus leggen op een specifieke partij maar de discussie algemeen houden.

Dus stel, je hebt klanten die contractueel samen 20Gbit mogen doen, maar slechts 8 Gbit gebruiken, dan heb jij dus 20Gbit al ingekocht? Can't believe it.

Ber|Art
24/04/08, 10:58
Dit gaat nergens meer over helaas, dus slotje :(