PDA

Bekijk Volledige Versie : Dataverkeer naar colocated traag vanaf eigen adsl



bitbull
22/04/08, 08:28
Een vreemd probleem wat zich alleen voordoet vanaf mijn eigen adsl aansluiting (xs4all) thuis.

Alle verkeer naar alle ip adressen op een colocated server van mij is zó traag dat dit op een gegeven moment stalled.

Verkeer naar de andere colocated's in het zelfde datacenter gaat volle bak.

Nogmaals is dit alleen vanaf mijn eigen adsl aansluiting thuis. Vanaf ander locaties geen problemen, ook niet via andere xs4all adsl clients. Als ik via xs4all shell een ftp upload doe gaat dit ook als een speer. Het lijkt er dus op dat alle verkeer vanaf mijn ip adres thuis verstoord wordt.

Hoe kan ik analizeren waar het probleem zit? Het betreft hier een managed server maar voordat ik bij de leverancier een duidelijk verhaal kan neerleggen wil ik zeker zijn dat het niet ergens anders onderweg verkeerd zit. Thuis heb ik al de modem/router vervangen en ook contact met de xs4 helpdesk brengt me niet verder. Volgens mij zit het probleem echt aan het einde van de route aangezien de verdere traceroute naar beide servers identiek is tot aan de laatste stap..

Nogmaals dit probleem doet zich alleen maar voor naar die bepaalde server. Er zijn geen firewalls thuis actief, het OS is linux, maar ook windows. En getest vanaf thuis via 3 pc's.

Is er iemand die nog een goed idee heeft wat te doen?

groeten,

Arjen

SF-Jeroen
22/04/08, 09:42
post hier eens een traceroute. Haal wel even je server ip weg aan het eind.