PDA

Bekijk Volledige Versie : W2003 webserver probleempjes.



marqvds
21/04/08, 21:02
Ik heb sinds kort een Windows 2003 dedicated server aangeschaft.
Met een hoop problemen heb ik daar nu eindelijk de eerste websites op draaien.
Nu loop ik tegen enkele kleine problemen aan die waarschijnlijk voor een hoop van jullie peanuts zijn :D

1. Bij het versturen van mail vanaf de server (ik gebruik hmailserver) krijg ik onder andere bij mailadressen van @home de melding (in de logfiles van hmailserver) op mijn server dat hij geweigerd is vanwege mogelijke spam.
RECEIVED: 550-Spam refused: h1234567.str*t*server.net is a name that seems to be a dynamic host or end user, and not a mail server."
Wat kan ik hier aan doen?? Zou het helpen als ik de hostname van de Windowsmachine verander in het hoofddomein wat erop wordt gehost?

2. Ik krijg (voornamelijk na een restart van server of IIS) een melding bij het opvragen van een pagina van PHP in de trant van: "Ongeldige geheugentoegang". Wat kan ik hieraan doen??

Ik heb deze vragen bij de hoster neergelegd maar hier krijg ik een leuk antwoord op:
Na een controle van uw server hebben wij problemen gevonden.
Inhoudelijk kunnen wij u geen advies verstrekken.
Uiteraard is veel informatie en hulp te vinden via bijvoorbeeld google, de website van windows en de vele forums op internet.

Met de vriendelijke groeten uit Berlijn,
######

Kan iemand hier mij misschien advies geven?

oehTie
21/04/08, 21:34
dat email geweigerd wordt kan zijn omdat @home bijvoorbeeld kijkt of jij wel een mail server hebt... bestaat vanaf het domein waar jij je mail vandaan stuurt ook een mx record naar jou server toe? dus als jou adres iets@hoi.com is, verwijzen MX records (minimaal 1) van het domein hoi.com ook naar jou server?

de andere vraag weet ik zo niet...

marqvds
21/04/08, 22:14
Ja, er bestaat een MX record bij dit domein. Ik heb het met twee domeinen geprobeerd; beide met een MX (1) naar de server en bij beide krijg ik dit: RECEIVED: 250 mx10.groni1.gr.home.nl Hello h1234567.str*t*server.net
en dit:
RECEIVED: 550-Spam refused: h1234567.str*t*server.net is a name that seems to be a dynamic host or end user, and not a mail server."
te zien. Blijkbaar checken ze de hostname of het IPadres van de server...

oehTie
21/04/08, 22:19
weet je zeker dat je server een statisch ip adres heeft?

dus ook niet een dhcp reservation maar echt een statisch adres?

Randy
22/04/08, 00:30
Strato de rDNS laten aanpassen naar je hostname voor je mailprobleem.