PDA

Bekijk Volledige Versie : Overname Q-Node Concepts door IPFerno Inc.



XF-RICK
21/04/08, 17:22
PRESS RELEASE (April/20/2008),

As of today, all hosting activities from Q-Node Concepts V.O.F. will be transfered to the Dubai-based company IPFerno Inc., the decision was made by both directors of Q-Node, as they felt they could no longer offer the same quality of service their clients should expect. Current director of Q-Node, Mr. R.R.N. van Kerkvoorden will make certain that the transaction to IPFerno will go as smooth as possible, after all clients have been transfered to IPFerno, Mr. R.R.N. van Kerkvoorden will continue to work for IPFerno as a Business Advisor and keep oversight of the “Q-Node clients”.

An IPFerno representative will contact all clients personally, to inform them of this change, and will make certain all clients will receive the same amount of service and quality they received from Q-Node.

About Q-Node:
Q-Node or Q-Node Concepts V.O.F. in full, an two-man led company, opened it's doors in April of 2007, initially offering hardware components, for example complete servers upon request. These machines were custom-built and then sold to various clients. In November 2007, Q-Node's management had decided to offer an additional service to the construction of entire server systems, in December 2007 Q-Node started up it's own hosting division, offering co-location and dedicated servers as well as IP-Transit services within the Amsterdam region. Q-Node offers it's services within the Databarn (We-Dare), and SARA datacenters in Amsterdam.

About IPFerno Inc.:
IPFerno or IPFerno Incorporation in full, opened it's doors early April of the year 2008, taking over the Q-Node's hosting division and continuing these activities on a (much) larger scale. IPFerno will together with the Q-Node's hosting division be able to reach an larger audience because of the use of it's own IP-infrastructure. IPFerno will continue to use the Databarn (We-Dare) and SARA datacenters in Amsterdam, and will fully migrate the existing infrastructure into their own.



If you should have any questions after reading the above press release, please feel free to contact Mr. R.R.N van Kerkvoorden to receive further information.

On behalf of Q-Node Concepts V.O.F.
Mr. Rick R.N. van Kerkvoorden
Dr. H. Colijnstraat 528
1067 CP Amsterdam
Telephone: +31-20-7163709
E-Mail: info@qnode.nl

On behalf of IPFerno Inc.
Mr. Martin Kraeter
Suite 101, Oriental House 1
Khalid Bin Al Waleed Street
Dubai PO. Box 124173
United Arab Emirates

leagzhosting
26/04/08, 16:28
wat gaat er nu gebeuren met de huidige klanten dan? en waarom in dubai?

Stewie
26/04/08, 16:39
en waarom in dubai?
Dubai heeft een aantrekkelijk belastingklimaat.

dreamhost_nl
26/04/08, 16:39
en waarom in dubai?

Wellicht hierom : http://www.sturman.nl/hjc/jurisdicties/dubai.php ?

AlexanderOnline
26/04/08, 17:27
Een bedrijf dat start in april 2008 heeft neem ik aan geen "infrastructuur" om die van q-node in te integreren?

VinceSTM
26/04/08, 21:39
Alex: Mijn idee, misschien dat XF-Rick dat eens kan uitleggen?

Glenn
26/04/08, 21:50
Volgens mij is het verhaal eigenlijk dat Rick z'n toko belastingtechnisch heeft ondergebracht in Dubai en dat er verder niks is overgenomen.

Maargoed, dat kan Rick vast wel duidelijk maken.

MXB-Jeroen
26/04/08, 22:23
ik denk dat het hier ook gewoon gaat om geen belasting te betalen, want is denk ik zomaar 1 en dezelfde persoon...

VinceSTM
26/04/08, 22:55
De nieuwe eigenaar is:


Mr. Martin Kraeter
Suite 101, Oriental House 1
Khalid Bin Al Waleed Street
Dubai PO. Box 124173
United Arab Emirates

MXB-Jeroen
26/04/08, 23:00
ja, maar alles blijft in handen van rick denk ik zomaar

AlexanderOnline
26/04/08, 23:32
kan toeval zijn, maar lees dit (http://www.pr-inside.com/urgent-deadline-for-llc-side-agreements-r236846.htm) eens. Lijkt er dus op dat die Kraeter iemand van een bedrijf (http://www.en.klp.info/domicilessetups.html) is die het eea begeleid voor bedrijfjes daar (geen gek idee overigens, om dat aan iemand met verstand van zaken over te laten).

Randy
26/04/08, 23:41
Joh,

Waar maakt iedereen zoch druk om. Het is 'verkocht' en er blijft een goede local. Iemand waarvan bekend is dat hij zich 101% inzet. Ik zie geen problemen. Zolang er voor de klanten een normale bankrekening en een normaal telefoonnummer is, veranderd er niets, op een andere rechtsvorm na.

AlexanderOnline
26/04/08, 23:59
Ik klaag ook niet, maar vind 't gewoon interessant om te weten hoe het zit. Beetje vaag is het toch wel?

Stewie
27/04/08, 00:00
Heeft Rick afscheid genomen van het bedrijf?

dreamhost_nl
27/04/08, 08:33
Nee, want in het persbericht staat dat hij er zal blijven werken, nadat de "overstap" is gemaakt.

Aanvulling : IPFerno punt com draait overigens gewoon binnen het Q-Node netwerk.

anoukvd
27/04/08, 11:56
is IPFernal niet van euroacces?

Kan mij herinneren dat XF-rick toch ook daar werkt ?

dreamhost_nl
27/04/08, 13:37
Rick heeft al enige tijd geleden afscheid genomen van EuroAccess en werkt daar dus ook niet meer. Hij heeft niet lang daarna met een oud-studievriend (correct me if I'm wrong) Q-Node opgezet.

X-Hosted
28/04/08, 11:17
Joh,

Waar maakt iedereen zoch druk om. Het is 'verkocht' en er blijft een goede local. Iemand waarvan bekend is dat hij zich 101% inzet. Ik zie geen problemen. Zolang er voor de klanten een normale bankrekening en een normaal telefoonnummer is, veranderd er niets, op een andere rechtsvorm na.

En toch zou zoeen ''vreemde'' constructie (en denk voor wel meer) toch al reden zijn om te denken.. hhm, ik krab me wel 3x achter de oren voordat ik daar iets af ga nemen.

Is iemand die via 1 of andere omweg geen belasting probeert te betalen wel te vertrouwen enz enz enz... imo geen geweldige zet :rolleyes:

dijkstraharry
28/04/08, 11:35
Rick heeft al enige tijd geleden afscheid genomen van EuroAccess en werkt daar dus ook niet meer. Hij heeft niet lang daarna met een oud-studievriend (correct me if I'm wrong) Q-Node opgezet.

laatste keer dat ik ze opbelde voor een offerte kreeg ik toch een allochtonen naam te horen voert ofzo
en die wist ook niet veel te vertellen maybe callcenter
en is het een eenmanszaak ?

misschien kan rick zelf eens hier reageren ?

XF-RICK
28/04/08, 12:16
Hi allen,

Ik zal hier zodirect op terugkomen.

crazycoder
28/04/08, 23:54
Is iemand die via 1 of andere omweg geen belasting probeert te betalen wel te vertrouwen enz enz enz... imo geen geweldige zet :rolleyes:
Wat een flauwekul. Iemand die slim is en een buitenlandconstructie gebruikt is onbetrouwbaar?

Verdiep je een keer in de materie en je zal zien welke bedrijven er allemaal 'onbetrouwbaar' zijn :)

XF-RICK
29/04/08, 12:46
Om even op de vragen terug te komen;

1) IPFerno.com draait inderdaad binnen het Q-Node netwerk.

2) Ikzelf (Rick) zal na de overdracht van Q-Node naar IPFerno voor IPFerno gaan "werken".

3) De huidige Q-Node klanten krijgen de optie om verder te gaan met IPFerno of het contract te laten ontbinden, de keuze is aan de klant.

4) Gezien het grote aantal buitenlandse klanten van het huidige Q-Node maakt het opzich vrij weinig uit. Dubai zal in de toekomst een alsmaar grotere rol gaan spelen. Voor een buitenlandse ondermening is een B.V., N.V. V.O.F. helemaal onduidelijk, bovendien geeft een Inc. een pak betere opties.

5) IPFerno Inc. is niet mijn eigendom, ik ben daarom vanzelfsprekend ook geen directeur van deze onderneming.

DutchTSE
29/04/08, 18:17
Om even op de vragen terug te komen;

1) IPFerno.com draait inderdaad binnen het Q-Node netwerk.

2) Ikzelf (Rick) zal na de overdracht van Q-Node naar IPFerno voor IPFerno gaan "werken".

3) De huidige Q-Node klanten krijgen de optie om verder te gaan met IPFerno of het contract te laten ontbinden, de keuze is aan de klant.

4) Gezien het grote aantal buitenlandse klanten van het huidige Q-Node maakt het opzich vrij weinig uit. Dubai zal in de toekomst een alsmaar grotere rol gaan spelen. Voor een buitenlandse ondermening is een B.V., N.V. V.O.F. helemaal onduidelijk, bovendien geeft een Inc. een pak betere opties.

5) IPFerno Inc. is niet mijn eigendom, ik ben daarom vanzelfsprekend ook geen directeur van deze onderneming.
Dit geeft alleen geen antwoorden op de vragen die er waren ;)

XF-RICK
29/04/08, 19:28
Dit geeft alleen geen antwoorden op de vragen die er waren ;)

Ik heb verder niets toe te voegen. Extra informatie heeft geen (extra) toegevoegde waarde aan het feit dat hostingtak nu onderdeel is van IPFerno.

Triloxigen
30/04/08, 01:25
Is iemand die via 1 of andere omweg geen belasting probeert te betalen wel te vertrouwen enz enz enz... imo geen geweldige zet :rolleyes:

Wat een onzin.
Een eenmanszaak heeft ook belastingtechnisch voordelen tegenover en BV, dat wil niet zeggen dat een eenmanszaak onbetrouwbaar is.

opzoeknaarqnode
22/06/08, 15:30
Bericht

Randy
22/06/08, 15:40
<knip>

Gisteren heb ik Rick nog aan de telefoon gehad en afgelopen week sprak ik hem nog in Databarn... Wat is je bedoeling van deze nick en deze reactie Max?

opzoeknaarqnode
22/06/08, 15:44
Erg goedkoop dit... Gisteren heb ik Rick nog aan de telefoon gehad en afgelopen week sprak ik hem nog in Databarn... Wat is je bedoeling van deze nick en deze reactie Max?

Randy, wil je dan zo vriendelijk zijn telefoonnummer waarop hij wel te bereiken is te PM-en? Dat zou mij al goed helpen!

dreamhost_nl
22/06/08, 18:49
Zeker vreemd. Als je klant bent bij Q-Node/IPferno moet je toch wel het storingsnr. hebben gehad?

opzoeknaarqnode
23/06/08, 00:44
Nee, dat hebben we niet. Rick was ook niet te bereiken tijdens en na storingen afgelopen maanden, enig uitleg over de storingen bleef ook daarbij uit.

Randy, wil je dan zo vriendelijk zijn telefoonnummer waarop hij wel te bereiken is te PM-en? Ik ben echt wanhopig over dit toestand.

Phu
23/06/08, 01:05
Nee, dat hebben we niet. Rick was ook niet te bereiken tijdens en na storingen afgelopen maanden, enig uitleg over de storingen bleef ook daarbij uit.

Randy, wil je dan zo vriendelijk zijn telefoonnummer waarop hij wel te bereiken is te PM-en? Ik ben echt wanhopig over dit toestand.

Hi,

Dit gaat weer nergens over he:
Rick is gewoon bereikbaar op +31.20.7163709.

Stroom storing heeft iedereen een brief over gehad dacht ik.


duidelijke gegevens van de website :
Contact:
Dr. H. Colijnstraat 528
1067 CP Amsterdam
The Netherlands

Telephone: +31-20-716-3709
E-mail: info@qnode.nl