PDA

Bekijk Volledige Versie : Cisco VPN Client 64Bit of andere opties?



ensermo
21/04/08, 16:17
Beste WHT'ers,

Een vraag die gerelateerd is aan mijn Cisco Apparatuur vraag in het Hardware forum.

We moeten een VPN verbinding maken van een Windows Standaard 2003 64Bit server maken naar een externe locatie.
We hebben geen beheerrechten bij de externe locatie.
Van de beheerder daar heb ik inloggegevens en informatie gekregen om de verbinding te maken.

De beheerder zegt dat we met de Cisco VPN Client makkelijk een VPN verbinding kunnen maken (deze is de downloaden van de UVA).

Echter draaien moet de verbinding gebeuren vanuit een Windows 2003 Standaard Server 64Bit versie.

Ik kan geen Cisco client vinden voor 64Bit (en bij Cisco moet je authorized partner zijn om die download te krijgen).

Weet een van jullie of ik met de standaard Windows VPN connection wel deze verbinding kan maken ? Of ben ik verplicht om een Cisco VPN Client te gebruiken? De beheerder van de externe locatie heeft helaas geen idee waar hij aan een 64bit Cisco Client kan komen.

Of kan ik ergens een andere client downloaden die 100% compatible is?

Alvast bedankt

bami82
21/04/08, 16:37
Volgens mij is er nog geen 64bits windows vpn client van cisco.

ensermo
21/04/08, 16:41
Nee dat klopt. Daarom zoek ik naar ene alternatief.

Er moet toch een manier zijn om Windows 2003 Servers 64bit (en komende 2008 64bit) te laten verbinden met een Cisco VPN Appliance?

Ik kan me niet voorstellen dat ik dit als eerste tegenkom ! :)

mdf
21/04/08, 16:43
Misschien kun je hier iet mee: http://www.cisco.com/en/US/docs/security/vpn_client/anyconnect/anyconnect21/release/notes/anyconnect21.html

ensermo
21/04/08, 16:53
Note: If you do not have a valid service contract associated with your Cisco.com profile you cannot log in and download the AnyConnect VPN Client

mdf
21/04/08, 16:54
Misschien zijn er wel mensen die hem voor je kunnen downloaden ;)