PDA

Bekijk Volledige Versie : VMware VM aanbieders



JV-ISP
21/04/08, 10:56
Voor een klant ben ik op zoek naar een virtual machine op basis van VMware. Welke providers kunnen dit aanbieden?

De voorkeur gaat uit naar gevestigde namen, van NXS weet ik al dat ze het aanbieden. Ik hoef dus geen aanbiedingen hier, ik wil alleen weten welke partijen VM's op basis van VMware aanbieden.

umf
21/04/08, 11:24
kan je niet beter je aanvraag laten verplaatsen naar
http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/

of wens je meer informatie over WIE het aanbieden ipv dat je een aanbieding zoekt ?

JV-ISP
21/04/08, 12:17
Ik hoef (op dit moment) geen aanbiedingen, alleen namen van bedrijven die dit aanbieden. Dan kijk ik daarna wel naar de website en het aanbod.

Serve-xs
21/04/08, 12:52
ispgids.com
succes

Imtek
21/04/08, 14:10
<knip>
Spam!

bakkerl
21/04/08, 15:43
Er zit verschil tussen vmware hosters en vmware hosters....
Of ik even snel een vmware server omhoog schop, of een hele vmware infra neer zet incl alle vmware services.... kosten zijn erg verschillend.. in welke groep zoek je het?

JV-ISP
22/04/08, 15:24
Ben in partijen voor beide diensten geinteresseerd, maar de focus ligt met name op complete virtuale infrastructuur, dus met ESX hosts, shared storage, Virtual Center, DRS, Vmotion etc.

bakkerl
22/04/08, 15:28
voor je focus groep zul je er niet veel vinden. NXS adverteerd al dat ze de eerste hosters zijn met een zulke omgeving. Zelf gaan we het over 2 maanden aanbieden... Maar dat is nog geen gevestigde naam ;)

Deimos
22/04/08, 16:20
Proserve is er mee bezig, weet alleen niet in hoeverre ze het al kunnen aanbieden.

Serverworks
22/04/08, 17:38
Wij zijn bezig om dit te realiseren en verwachten het op zeer korte termijn online te hebben.

Mikey
22/04/08, 18:11
we hebben workshop gehad mbt esx. En als je het gewoon echt goed wil doen zodat je qualified hardware ed erbij hebt + licensies is denk ik de instap voor 99% voor hetgeen wat hier rond hangt te hoog.

Verder zullen we wel zien wie het gaan aanbieden, maar er zijn bij voorbaat al partijen die je in twijfel kunt trekken. Die te nimmer te nooit de financiele middelen hebben om vooral de software eerlijk aan te kopen. Dat zullen we dit jaar wel voorbij zien komen :)

bakkerl
22/04/08, 18:14
we hebben workshop gehad mbt esx. En als je het gewoon echt goed wil doen zodat je qualified hardware ed erbij hebt + licensies is denk ik de instap voor 99% voor hetgeen wat hier rond hangt te hoog. Blij dat je mij tot die 1% indeeld :)



Verder zullen we wel zien wie het gaan aanbieden, maar er zijn bij voorbaat al partijen die je in twijfel kunt trekken. Die te nimmer te nooit de financiele middelen hebben om vooral de software eerlijk aan te kopen. Dat zullen we dit jaar wel voorbij zien komen :)
In de instap is ook hoog, zeker als je het netjes wil doen met HA, vmotion en alle supporte software... Maarja, soms moet je een inverstering doen.

Mikey
22/04/08, 18:22
Blij dat je mij tot die 1% indeeld :)


In de instap is ook hoog, zeker als je het netjes wil doen met HA, vmotion en alle supporte software... Maarja, soms moet je een inverstering doen.

ik denk dat 1% nog hoog is, iedereen kan aanbieden met cracked software etc etc. Maar vmware en zeker esx heeft toch ondersteuning nodig. Er is zoveel mogelijk qua tweaking etc etc etc.

Persoonlijk geloof ik voor de volle 250% in het vmware verhaal. Ik weet niet hoever ze nu al zijn met certificering etc etc. Maar daar zit straks een goede boterham. Je kan nu gewoon pools maken en resources toekennen. Wat wil je nog meer...

Bedrijf y zoekt gewoon xgb geheugen en xmhz aan cpu geheugen. Hoe ze die indelen is helemaal aan hun zelf. Prachtig :)!

voor wie geen budget heeft voor peperdure storage: http://wwwold.openfiler.com . Heb hier mee gestoeid, en toen was er een aantekening mbt vmotion. Maar werkt prima icm bovenstaand.

host3000
22/04/08, 20:28
voor wie geen budget heeft voor peperdure storage: http://wwwold.openfiler.com . Heb hier mee gestoeid, en toen was er een aantekening mbt vmotion. Maar werkt prima icm bovenstaand.

Hoe beoordeel jij openfiler tov freenas?

bakkerl
22/04/08, 20:54
voor wie geen budget heeft voor peperdure storage: http://wwwold.openfiler.com . Heb hier mee gestoeid, en toen was er een aantekening mbt vmotion. Maar werkt prima icm bovenstaand.

Ansich kan het wel werken. Maar helaas staat dit niet op de hardware lijst van VMWare. Officieel heb je dus nog geen support van VMWare. Dus ook al koop je dan vmware esx (3i/3.5), waar je jaarlijkse support bij moet nemen, zullen zij je weer weinig support geven. Het is namelijk geen gesupporte hardware.

Jesperw
22/04/08, 21:11
Zoiets als openfiler zal op zich best werken, maar ik zou er het hart van mijn virtualisatie omgeving nooit op durven baseren. Storage is misschien wel het belangrijkste element van zo'n platform.

Voor een fatsoenlijk virtualisatie platform moet je denken aan een investering van wel minimaal 50k.

NXS en Uniserver zijn volgens mij partijen die een dergelijke VMware setup hebben.

Mikey
22/04/08, 23:33
Ansich kan het wel werken. Maar helaas staat dit niet op de hardware lijst van VMWare. Officieel heb je dus nog geen support van VMWare. Dus ook al koop je dan vmware esx (3i/3.5), waar je jaarlijkse support bij moet nemen, zullen zij je weer weinig support geven. Het is namelijk geen gesupporte hardware.

Klopt, echter meen ik op de mailinglist wel vmware ontwikkelaars gezien te hebben om vmotion beter te ondersteunen. Er kon een en ander fout gaan waarna je met corrupte data bleef zitten.


Zoiets als openfiler zal op zich best werken, maar ik zou er het hart van mijn virtualisatie omgeving nooit op durven baseren. Storage is misschien wel het belangrijkste element van zo'n platform.

Voor een fatsoenlijk virtualisatie platform moet je denken aan een investering van wel minimaal 50k.

NXS en Uniserver zijn volgens mij partijen die een dergelijke VMware setup hebben.

100% true al dan niet 200% ;) maar om een indruk te krijgen van esx server is de poor mans setup genoeg om een kijkje te nemen in de keuken.

Een van de grote it boeren host dit op HP hardware. Ze verzorgde schaalbare snel oplossing voor drukke financiele periodes.

Verder hebben we een disaster opstelling gezien waarbij lokatie 1 uitgezet en lokatie 2 binnen een minuut of 15 online was. Dit was indrukwekkend, maar wat ik zelf nog veel indrukwekkende vond was de verschuiving binnen de pools op moment er een blade uitgetrokken werd.

Verder zou ik er persoonlijk geen minuut over nadenken om voor de keus te staan alle dedi's en eigen app. eruit en dan zo`n opstelling er voor in de plaats terug te zetten. liever gisteren dan morgen.

Verder dwalen we gigantisch af, normaal hou ik er niet zo van, maar ergens zit een vele grotere hoop enthousiasme :D

Verder wil ik een tip mee geven voor de threadstarter, kijk echt naar partijen die op esx zitten. Persoonlijk zou ik nooit voor de free versie gaan. Meen namelijk iets gezien te hebben over de free versie dat updates en fixes 6 maandne op zich konden laten wachten. Ongeacht de impact. Gok vooral dat in dit gedeelte de overstap van server naar esx gemaakt wordt. Zie het even als hearsay, als ik het teruggevonden heb plaats ik het.

theop
23/04/08, 20:45
bij vmware op de site staat een lijst met geauthoriseerde hosting
providers....en geloof me daar moet je wat voor doen

zie www.vmware.com / partners / alliance / service_provider /

bakkerl
23/04/08, 20:50
bij vmware op de site staat een lijst met geauthoriseerde hosting
providers....en geloof me daar moet je wat voor doen

zie www.vmware.com / partners / alliance / service_provider /

Om op die lijst te komen valt ook wel weer mee. 2 personen met VCP en 2 personen met VSP. Daarnaast een jaarlijke 'contributie' en je staat op de lijst.

Mikey
23/04/08, 21:35
Om op die lijst te komen valt ook wel weer mee. 2 personen met VCP en 2 personen met VSP. Daarnaast een jaarlijke 'contributie' en je staat op de lijst.

Als ik de grote van de partners lijst bekijk zal de instap ansich wel meevallen.

theop
24/04/08, 02:06
nou ik heb t niet precies uitgerekend maar onze investering was
zeker meer dan een ton en dan heb je ook nog de minimale vm
afname per maand.

MortyDot
28/05/08, 11:35
<knip>
SPAM!

theop
28/05/08, 11:55
wat gebruik je dan?

JV-ISP
28/05/08, 12:26
<knip>

Zijn dit virtuele servers op basis van VMware? Links prijkt namelijk groot het logo van XEN en gezien de prijzen ligt XEN meer voor de hand dan VMware.

MortyDot
28/05/08, 12:53
VMWare Infrastructure.

Xen servers hebben we ook :)

JV-ISP
28/05/08, 12:57
En waar kan ik daarover meer info vinden, incl. prijzen?

theop
28/05/08, 12:57
dan kloppen de prijzen niet.

ben je een authorised vmware hosting provider?

xabin
28/05/08, 15:02
nou ik heb t niet precies uitgerekend maar onze investering was
zeker meer dan een ton en dan heb je ook nog de minimale vm
afname per maand.

Hoe kom je aan de ton?

theop
28/05/08, 16:22
blade chassis, blades, sans, iscsi switches, vcenter, firewalls etc
alleen beetje san ben je al 60k kwijt

xabin
28/05/08, 23:20
blade chassis, blades, sans, iscsi switches, vcenter, firewalls etc
alleen beetje san ben je al 60k kwijt

Hmmke, met een beetje dure SAN kom je er misschien wel.
Heb namelijk een testomgeving (ESX, VMotion, HA) draaien met 24GHz en 40GB geheugen met een klein SAN erachter in RAID 5, echter kom ik echt niet in de buurt van een ton :)