PDA

Bekijk Volledige Versie : Gameservers op een VPS



pim1991
18/04/08, 17:45
VPS en gameservers gaan niet samen ;)

Savvas
18/04/08, 18:40
Het is technisch gezien mogelijk alleen vrijwel iedere VPS provider limiteert overmatig cpu verbruik al dan niet vooraf dan wel achteraf.

Randy
18/04/08, 19:30
VPS en gameservers gaan niet samen ;)

Gaan prima samen hoor, alleen moet je dan bij de 'enterprise' aanbieders zijn. Dus niet iemand die 3/4 VPS'jes (of meer) per core toelaat. Maar dan zit je al snel aan de prijs van een instapserver. (Alleen dan met de VPS voordelen als een snelle diskset, restorepoints, schaalbaarheid, etc.).

Magus
19/04/08, 08:44
Het is niet verstandig. Ook als je niet meer dan 4 VPSen op een machine zet, krijg je nooit de performance die je als gamer wilt zien uit een VPS. Dat zit nu eenmaal in de architectuur van de vps en de games. Tenzij je net-pong wilt hosten natuurlijk. Dit is echter OT, dit draadje mag dicht. De vraagsteller heeft elders al een aanvraag voor vps/dedi gameserver geplaatst.

Savvas
19/04/08, 14:09
Het is niet verstandig. Ook als je niet meer dan 4 VPSen op een machine zet, krijg je nooit de performance die je als gamer wilt zien uit een VPS. Dat zit nu eenmaal in de architectuur van de vps en de games. Tenzij je net-pong wilt hosten natuurlijk. Dit is echter OT, dit draadje mag dicht. De vraagsteller heeft elders al een aanvraag voor vps/dedi gameserver geplaatst.

Dat ben ik niet met je eens. Wat Randy zegt; zolang je voldoende resources houdt zal dit prima werken. We hebben dit intern ook getest enige tijd terug, het is echter financieel niet aantrekkelijk als men één van de nieuwere fps games wil draaien die fysiek veel geheugen en rekenkracht nodig hebben. Een losse gameserver huren is dan vele malen goedkoper.

MortyDot
28/05/08, 10:31
Ben ik het niet mee eens Savvas,

Wij hebben hier juist weer enkelle voorbeelden draaien van dat het prima wil :P
Maar wat je zecht, zoek wel een VPS waarbij CPU presaties gegarandeerd worden! Zodra je deze deelt met veel andere en geen gegarandeerde prestaties hebt kom je al snel bij lag...


Dat ben ik niet met je eens. Wat Randy zegt; zolang je voldoende resources houdt zal dit prima werken. We hebben dit intern ook getest enige tijd terug, het is echter financieel niet aantrekkelijk als men één van de nieuwere fps games wil draaien die fysiek veel geheugen en rekenkracht nodig hebben. Een losse gameserver huren is dan vele malen goedkoper.

SF-Jeroen
28/05/08, 10:57
Ik wil net zeggen, als je normaal 4 gameservers op een QuadCore cpu draait (ik zeg maar wat) en je wil zorgen dat deze onafhankelijk zijn van elkaar wanneer er iets misgaat kun je er best 4 Vpssen van maken.

MortyDot
28/05/08, 11:55
Correct! En mocht een VPS een kort moment moeten Pieken met de CPU en een andere VPS heeft nog wat resources vrij dan neemt de "actieve" vps dit tijdelijk in gebruik om zo even te kunnen "bursten" :)


Ik wil net zeggen, als je normaal 4 gameservers op een QuadCore cpu draait (ik zeg maar wat) en je wil zorgen dat deze onafhankelijk zijn van elkaar wanneer er iets misgaat kun je er best 4 Vpssen van maken.

Aragon
05/06/08, 15:34
Je kan best wel een GameServer hosten op een VPS waarom zou dit niet kunnen je moet wel kijken wat je VPS te bieden heeft en dit wel genoeg is om een gameserver te draaien (iedereen wil zonder lag)

Magnetronkip
05/06/08, 16:40
Ik zou het alleen doen wanneer je een vps hebt waarbij je gegarandeerd word dat je zoveel van het cpu kan gebruiken of wanneer de hele server van je eigen is.

Als je de server met meerdere mensen moet delen kan je last van lag krijgen omdat je de andere mensen op het ene moment meer kunnen vragen van de cpu als het andere moment. Ik zou het niet doen als ik jou was tegenwoordig heb je hele mooie gameservers voor lage prijzen bij een van de betere hosts.

Aragon
05/06/08, 16:59
dit heb je nodig voor een gameserver zonder lag:

Intel Dual Xeon, 1.60 Ghz
Apache, php5, mysql, perl, mailserver
700MB RAM geheugen
100mbit verbinding
25GB Hardeschijf
250GB dataverkeer per maand

gjtje
05/06/08, 17:46
Ja, een goede mailserver is heel belangrijk voor de performance van CS en BF. De data pakketjes worden namelijk per mail verstuurd naar de gebruiker.

EHS-Jerre
05/06/08, 17:47
dit heb je nodig voor een gameserver zonder lag:

Intel Dual Xeon, 1.60 Ghz
Apache, php5, mysql, perl, mailserver
700MB RAM geheugen
100mbit verbinding
25GB Hardeschijf
250GB dataverkeer per maand
hangt af van het type gameserver, en betwijfel dat een gameserver php, apache, mysql e.d. wil :)

Kenneth
05/06/08, 20:32
dit heb je nodig voor een gameserver zonder lag:

Intel Dual Xeon, 1.60 Ghz
Apache, php5, mysql, perl, mailserver
700MB RAM geheugen
100mbit verbinding
25GB Hardeschijf
250GB dataverkeer per maand

zonder lag? Run er maar een 64 slots BF2 server op een dan paar keer apache benaderen met wat php5 icm mysql scripts :D

ohja en dan kan je er natuurlijk ook nog heen mailen :)...

Aragon
05/06/08, 20:48
ik heb deze er prongelijk bij gezet had niet gemoeten sorry:P

Lite-On
06/06/08, 19:13
dit heb je nodig voor een gameserver zonder lag:

Intel Dual Xeon, 1.60 Ghz
Apache, php5, mysql, perl, mailserver
700MB RAM geheugen
100mbit verbinding
25GB Hardeschijf
250GB dataverkeer per maand


Draai er maar een CoD4 op ;)
Ram gaat meteen een probleem vormen met een enkele CoD4 server, zonder dat er andere dingen zoals apache gebruikt worden.
CPU zal het overigens wel trekken.
Zo'n server is leuk voor wat webhosting, voice en eventueel wat streaming.
Maar gameservers zou ik er echt niet op draaien.

Gameservers + web + mail is nooit een goede combinatie

Aragon
07/06/08, 11:37
als je nou eens mijn vorige post leest;)
hoezo trekt hij de ram niet moet dat meer zijn?

Lite-On
07/06/08, 19:05
als je nou eens mijn vorige post leest;)
hoezo trekt hij de ram niet moet dat meer zijn?

CoD4 trekt erg veel ram.
Alle gameservers lussen graag ram.
Als het ram geheugen van de server vol zit, begint de server te swappen. Gevolg: veel lag

SF-Jeroen
07/06/08, 19:23
dit heb je nodig voor een gameserver zonder lag:

Intel Dual Xeon, 1.60 Ghz
Apache, php5, mysql, perl, mailserver
700MB RAM geheugen
100mbit verbinding
25GB Hardeschijf
250GB dataverkeer per maand

....

25Gb hardeschijf == onzin
250GB dataverkeer == Kan vanalles zijn tussen 1GB en 1 TB
100Mbit verbinding == 1 gameserver gebruikt vaak niet meer dan 10 Mbit
Apache, php5, mysql, perl, mailserver wil je niet op een gameserver, gebruikt alleen maar meer ram & cpu.
700 MB ram is totaal afhankelijk van hoeveel slots, welke game, bezetting, public/private
En DualXeon, een Pentium 4 trekt ook een gameserver hoor :D

Mikejuh!
08/06/08, 20:20
Wat vinden jullie erg veel ram dan? Als het moet draait je op die 700 mb 2 games, beetje kale linux dan.

Voorderest, 250 gb dataverkeer is dan wel weer niets, zodra je veel volk krijgt schrik je van de grafieken!

Bento
09/06/08, 10:45
dit heb je nodig voor een gameserver zonder lag:

Intel Dual Xeon, 1.60 Ghz
Apache, php5, mysql, perl, mailserver
700MB RAM geheugen
100mbit verbinding
25GB Hardeschijf
250GB dataverkeer per maand
wtf? :D