PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarschuwing! Oplichter actief



Jenex
20/04/08, 00:35
Beste concolega's,

Ik wil jullie waarschuwen voor het volgende:

Vanavond werd ik toegevoegd op MSN door een onbekende.
Zijn MSN adres is rian@yori.ws.

Hij beweerde eigenaar te zijn van een grote computerwinkel in A'dam.
Hij had per direct een dedicated server nodig. Een quadcore voor ze voorraad systeem. Voor morgen vroeg 10 uur geleverd. Betaling via overschrijving, paypall of cash. Keuze aan mij.

Ik heb eens gezocht naar de bedrijfsnaam. Niet gevonden bij de KVK of detelefoongids. Ook google kon hem niet vinden.

Ik heb contact gehad met andere hosting bedrijven. Hier heeft de persoon in kwestie net als bij mij ook toegezegd de dedicated server te nemen.

Verder klopt er van zijn hele verhaal niets. Ineens was hij offline.

Op sitedeals is hij verbannen. zie: http://www.sitedeals.nl/lid/ryan-weerdenstein-4180.html

Pas dus op met deze persoon!

MXB-Jeroen
20/04/08, 00:38
:| deze persoon zegt 100 naar me rekening te hebben overgemaakt voor een dedi!!

Randy
20/04/08, 01:08
Tsjah, contracten, vooruitbetaling vanaf bankrekening (verlegde identiteitscontrole), etc....


:| deze persoon zegt 100 naar me rekening te hebben overgemaakt voor een dedi!!

OT: Hoe kun jij een dedi aanbieden zonder KVK?

Raptor
20/04/08, 02:51
Tsjah, contracten, vooruitbetaling vanaf bankrekening (verlegde identiteitscontrole), etc....



OT: Hoe kun jij een dedi aanbieden zonder KVK?

Wie zegt dat hij geen bedrijf heeft wat ingeschreven staat bij de KvK? Bij mijn weten is het niet verplicht om een KvK nummer hier op te geven als je niets aanbied?

Phu
20/04/08, 03:02
tsjah of het is een kloon :)

Jenex
20/04/08, 21:52
Wat een zinloze discussies toch altijd op Webhostingtalk. Blijf eens een keer ontopic! Waar bemoeit iedereen zicht hier toch altijd mee... stel levenloze oma's...

BsHosting
20/04/08, 21:58
@ Jenex

Je wilt een bedrijf runnen gedraag je dan ook als zodanig ipv als een 12 jarige puber.

@ Randy,

Binnenkort is heel dat geval weleens verleden tijd denk ik zo, de belastingdienst schijnt bezig te zijn ( volgens de fraudeafdeling van de kvk ) met afspeuren van diverse fora waaronder sowieso al marktplaats op zoek naar mensen die illegaal diensten aanbieden of bv pc's lopen verkopen dagelijks zonder kvk inschrijving.

En de boete schijnt niet erg mals te zijn.

Randy
20/04/08, 22:09
Binnenkort is heel dat geval weleens verleden tijd denk ik zo, de belastingdienst schijnt bezig te zijn ( volgens de fraudeafdeling van de kvk ) met afspeuren van diverse fora waaronder sowieso al marktplaats op zoek naar mensen die illegaal diensten aanbieden of bv pc's lopen verkopen dagelijks zonder kvk inschrijving.

Weet ik, zijn speciale RSS-feeds voor ontwikkeld. Maar mag er niet veel meer over zeggen. Projectje met NDA. Iets met Xenon (http://www.google.nl/search?hl=nl&q=xenon+belastingdienst&btnG=Zoeken&meta=).

BsHosting
20/04/08, 22:13
@ Randy

Ik weet het.
Ik vind het persoonlijk een zeer goede ontwikkeling.

crazycoder
20/04/08, 23:33
Pas dus op met deze persoon!
Als je zaken doe sluit je contracten af en doe je er alles aan om de ander te identificeren.

Daarbij is het verstandig om met een ieder waarmee je zaken doe goed op te letten.

Vind jouw melding hier eigenlijk nog een wat vaag verhaal.


Wat een zinloze discussies toch altijd op Webhostingtalk. Blijf eens een keer ontopic! Waar bemoeit iedereen zicht hier toch altijd mee... stel levenloze oma's...
Valt wel mee. Vraag mezelf wel af waarom jij jezelf niet een beetje normaal kan gedragen.

santema
20/04/08, 23:54
Tja zo kan ik nog wel een zootje oplichters noemen (ook actief op dit forum bijvoorbeeld). Ik vraag me eigenlijk wel af of iemand die een offerte aanvraagd en besteld maar daarna annuleerd/niet meer reageerd een oplichter is. Mensen denken tegenwoordig dat dit zo werkt. Eerst betalen, dan online :).

Dillard
21/04/08, 00:06
Graag ontopic reageren mensen!

@TS: Net 6 weken actief hier, 25 posts op zak en dan iedereen hier uitmaken voor levenloze oma's? Daar maak je je niet zo populair mee, maar dat even terzijde.

Als iemand met een dergelijk wazig email adres je benaderd, dan wordt ik al van nature wantrouwig, en vanzelfsprekend kan een Nederlandse ondernemer altijd even een vooruitbetaling per bank doen, dan heb je zeker je geld.

Ik wordt vaak genoeg benaderd door wazige personen, met een beetje doorvragen, gegevens controleren (zakelijk telefoonnummer van zijn site bv) en een bancaire vooruitbetaling vragen zijn ze snel weer weg.

24x7group
21/04/08, 08:23
Ook ons heeft deze partij benaderd, we hadden hem een server nog laat in de avond online gezet omdat we toevallig nog een stock hadden maar die gaat vandaag gewoon weer uit. Hij heeft "zogezegd" betaalt via Paypal maar via Echeck, dat betaling pas na 4-6 dagen werd afgeschreven. Hij had een abn amro én postbank rekening (beweerde hij), maar had toevallig geen online bankieren bij beide banken (vond ik ook al beetje vreemd maar goed...). Misschien dat de betaling er nog aankomt, maar ik schat die kans heel klein in, dus beter het zekere voor het onzekere nemen en pas zaken online zetten als het bedrag daadwerkelijk op de rekening staat :) Zo leer je toch nog elke dag wat bij ;)

RobinJB
21/04/08, 09:14
Hier in een ver verleden ook te maken mee gehad, besteld voor € 10.000,-, het stond toevallig op voorraad, dus vooruit geleverd. Wilde betalen per automatische incasso, waarna wij het van de desbetreffende rekening hebben afgeschreven, en we een paar dagen later de melding kregen dat er onvoldoende saldo was.

Bekende persoon inderdaad.

Dreas
21/04/08, 10:41
Dan ben ik toch wel benieuwd wat iemand met zo'n server doet? Iemand hier daar ervaring mee? Wordt het bijvoorbeeld voor spam misbruikt of iets anders?

tvm
21/04/08, 12:10
stoerdoenerij,

zonder geld een hostingbedrijfje uit de grond willen stampen. Kom je wel vaker tegen, mensen die denken dat het groot geld in de hosting zit zonder te gaan investeren.

rgh
21/04/08, 12:28
Mensen, ik praat de praktijken van die persoon zeker niet goed.

Maar noem mensen geen oplichter !!!!! In Nederland ben je gelukkig pas een oplichter als je veroordeeld bent door de rechter.

Nog sterker met dit soort uitspraken kan de desbetreffende persoon topicstarter zelfs aanklagen wegens smaad en laster.

Dus pas op wat je zegt. Het zal voor 99,9 % natuurlijk niet gebeuren dat persoon in kwestie topic starter zal aanklagen, maaar je moet toch oppassen.

Verder snap ik niet dat dit soort topics hier toe gestaan zijn, is toch een vorm van zwartmakeri. Ieder verhaal heeft zijn twee kanten.

Ik kan nog een veel grotere persoon met dit soort praktijken noemen die hier nog actief is. Hier zijn op internetoplichting en op sitedeals verschillende topics over geopend.
Zie nu dat deze gast gelukkig pas eind december vorig jaar voor het laatst is ingelogd.

Met dit soort topics bereik je niets mee.

Apoc
21/04/08, 12:55
Maar noem mensen geen oplichter !!!!! In Nederland ben je gelukkig pas een oplichter als je veroordeeld bent door de rechter.

Je bent in Nederland een oplichter als je mensen oplicht.

demz
21/04/08, 13:05
"Verder snap ik niet dat dit soort topics hier toe gestaan zijn, is toch een vorm van zwartmakeri. Ieder verhaal heeft zijn twee kanten."

Hm, het gaat om een bekend persoon welke door meerdere posters/hosters word bevestigd.

Dan moet; hij die niet genoemd mag worden (rethcilpo) toch een heel goed verhaal hebben denk je ook niet?

SF-Jeroen
21/04/08, 13:20
Dit topic is toch ter waarschuwing. Is alleen maar handig, zodat niet andere hosters ook opgelicht worden

24x7group
21/04/08, 14:08
Het is in mijn ogen toch ook een vorm van oplichterij hoor :)

Inmeso
21/04/08, 14:37
Was er niet ooit ergens een initiatief om dit soort dingen te verzamelen op een site?
Meen me te herinneren dat er ooit een topic over was...

Dillard
21/04/08, 15:38
Verder snap ik niet dat dit soort topics hier toe gestaan zijn, is toch een vorm van zwartmakeri. Ieder verhaal heeft zijn twee kanten.


Ik heb dit topic laten staan omdat er geen bedrijfs- of persoonsnamen genoemd werden, maar alleen een email-adres met een .ws extensie.

Jenex
21/04/08, 16:58
Ik denk dat een topic als dit voor veel hostingbedrijven voordelen heeft. Zo hoeven ze straks niet uren voor niets bezig te zijn. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Zoals je zelf vermelde heeft elk verhaal 2 kanten. Vandaar ook een topic op een openbaar forum. Indien persoon in kwestie er anders tegen aan kijkt (wat mij onwaarschijnlijk lijkt) kan hij gewoon even een reactie plaatsen...:)

tvm
21/04/08, 17:11
het is een conflict tussen 2 partijen, niet een conflict tussen 2 partijen en als derde partij de rest van de wereld.

MXB-Jeroen
21/04/08, 17:13
Er zijn nu 3 mensen op dit forum die de desbetreffende persoon op msn heeft gesproken. En bij alle 3 heeft hij hetzelfde trucje gedaan! ;)

Ramoonus
21/04/08, 17:24
Er zijn nu 3 mensen op dit forum die de desbetreffende persoon op msn heeft gesproken. En bij alle 3 heeft hij hetzelfde trucje gedaan! ;)

statistisch gezien stom toeval :X

24x7group
21/04/08, 19:08
Echt geen toeval hoor, hij had ons vandaag nogmaals gecontacteerd om te vragen waarom zijn server ineens "offline" was. Dan even vraagje gestelt (via live support) of hij z'n KVK nummer kon geven aan me, dan zei hij "ja hoor ik zoek hem even" en hij was ineens "verdwenen", niks meer van vernomen verder :)

Jenex
21/04/08, 19:13
Ging hier dus hetzelfde. Ik vroeg naar ze KVK nummer. Hij zou het opzoeken in zijn documenten en ineens was hij offline. Niets meer van vernomen.

rgh
21/04/08, 19:43
Wat ik dus niet snap is, als er mails gestuurd wordt naar beheerder van deze site over een persoon die hier dus actief is/ was (sinds december niet meer ingelogd) maar echt tientallen slachtoffers heeft gemaakt, waaronder ik zelf. Er grote topics op andere sites over zijn, en die persoon wordt hier niet gebanned. Nog sterker heb nooit wat vernomen naar aanleiding van die e-mali die ik gestuurd heb. Dat dit topic wel wordt toegelaten alhier. Er wordt wel een link gegeven naar zijn profiel in Sitedeals b.v.

Apoc, jouw opmerking klopt totaal niet, je bent in Nederland een oplichter als je mensen oplicht. De rechter heeft in deze zaak geen uitspraak gedaan.

In Nederland ben je toch altijd onschuldig totdat het tegendeel bewezen is en het tegendeel is pas bewezen als er een uitspraak is geweest van de rechter.

Nogmaals ik keur dit soort praktijken zeker niet goed, walg er zelf ook van, ben ook slachtoffer geworden van dit soort praktijken, door eerder genoemd persoon.

Dit soort topics horen b.v. thuis op internetoplichting.nl die er speciaal voor gemaakt is.

Iemand oplichter noemen is wel heel erg makkelijk. Je kunt het beter noemen dat je slachtoffer bent van zijn handelspraktijken b.v., dat er een zakelijk geschil is of iets dergelijks.

Jenex
21/04/08, 19:45
Misschien ja, maar ik weet dat hier veel meer ISP's rond lopen dan op internetoplichting.nl. Zoals een mod al vermelde: er staat geen achternaam/bedrijfsnaam. Dus niets aan de hand lijkt me.

Triloxigen
21/04/08, 20:14
Op internetoplichting.nl zitten ook vaak mensen die eerst hun woede uiten en dan pas nadenken over de situatie.

rgh
21/04/08, 21:09
klopt helemaal het verhaal omtrent internetoplichting.

LevelTen
21/04/08, 21:16
Op internetoplichting.nl zitten ook vaak mensen die eerst hun woede uiten en dan pas nadenken over de situatie.

haha. misschien moet iemand een alternatieve website openen "ben je boos? ga snel naar laatjegaan.nl!"

Apoc
22/04/08, 09:18
Apoc, jouw opmerking klopt totaal niet, je bent in Nederland een oplichter als je mensen oplicht. De rechter heeft in deze zaak geen uitspraak gedaan.

Onzin.

op·lich·ter (dem; oplichtster)
1 iem. die anderen door valse voorspiegelingen geld of goed afhandig weet te maken

Als jij een auto steelt ben je ook een dief, of je nu veroordeeld bent of niet.


In Nederland ben je toch altijd onschuldig totdat het tegendeel bewezen is en het tegendeel is pas bewezen als er een uitspraak is geweest van de rechter.

Voor het juridische systeem, ja. Dat betekent niet dat je geen oplichter bent als je er niet voor veroordeeld bent.

Het is heel simpel. Iemand die mensen oplicht = oplichter.

Nu zeg ik niet dat de persoon in kwestie per se een oplichter is, omdat ik er geen persoonlijke ervaringen mee heb. Maar als iemand TS daadwerkelijk opgelicht heeft, dan is het het goed recht van TS om de persoon in kwestie uit te maken voor oplichter.

rgh
22/04/08, 15:38
Waarom wordt er door de leiding alhier dan niet gereageerd op waarschuwingsmails van iemand die hier actief was toen des tijds tot vier maanden terug nog online en zeer veel mensen in grote problemen heeft gebracht?

Waarom krijgt zo'n gast hier dan geen ban b.v.?

Mag er dan hier ook een topic over gestart worden?

Apoc
22/04/08, 17:52
Daar weet ik niet van, maar als de beargumentering dan redelijk is, dan kun je dat hier prima plaatsen (tenzij er genoeg reden is om de bewering in twijfel te trekken).

rgh
22/04/08, 18:03
Het betreft hier user Wanabee. Dit is de bekende/ beruchte Jeroen Schuitman.

Waar op internetoplichting een topic over is, en op sitedeals al inmiddels twee topics over gestart zijn waar vele slachtoffers over zijn.

Dit is zijn profiel: http://www.webhostingtalk.nl/members/wanabee.html

Hier een link waarin hij reageert met zijn voornaam en zijn bedrijfsnaam:

http://www.webhostingtalk.nl/personeel-gevraagd-personeel-aangeboden/116948-ervaren-php-programmeur-gezocht.html

En hier de link van internetoplichting:

http://www.internetoplichting.nl/index.php?topic=7511.0

zo zijn er op sitedeals dus ook twee topics over hem, daar kan ik de link hier wel plakken, maar die zijn alleen maar leesbaar voor leden van sitedeals.

Dit is dus al een aantal maanden geleden gemeld hier aan de beheerder, nooit wat op gehoord.

Jenex
22/04/08, 18:56
Sorry dat ik het zeg, maar als ik het goed heb is dit inmiddels een jaar geleden. Oude koeien uit de sloot halen noemen we dat. Begrijp me niet verkeerd, het is niet goed wat die persoon heeft uitgespookt, maar om nu in een ander topic op een "hosting" forum dit nogmaals aan te kaarten... Mijn melding is bedoeld om andere hosters te waarschuwen. Dit is kort geleden gebeurt.

rgh
22/04/08, 19:47
Hij is nog steeds actief op internet, komen nog steeds nieuwe slachtoffers binnen, dus is wel degelijk actueel.

Waar het mij om gaat is dat het ene hier wel mag (wat jij dus doet) en aan nog veel ergere praktijken geen moer gedaan wordt al hier.

Deze persoon heeft in totaal al voor enkele tienduizenden euro's schade aangericht en is nog steeds bezig.