PDA

Bekijk Volledige Versie : Outlook E-mailarchivering en synchronisatie



Dennis
19/04/08, 17:34
Beste webhostingtalkers,

Ik beheer nu meerdere e-mail accounts, waaronder sommige met meerdere verschillende personen.

Momenteel gebruik ik met Outlook 2007, een aparte imap-folder voor mijn SENT-ITEMS, dit is ideaal, zo kan ik altijd mijn e-mails terugzoeken.

Echter heb ik nog de volgende behoeften:
Ik wil graag altijd mijn instellingen incl. RSS gesynchroniseerd op laptops en workstations
Zelfde handtekening bij mijn eigen accounts, aanpassingen wordt automatisch overgenomen
Bij voorkeur ook inbox-archivering. Bij voorkeur automatisch ipv elke e-mail handmatig in IMAP-box "ARCHIEF" zetten.
De e-mail verwijder ik, omdat ik anders een volle IMAP-box heb met 150 e-mails, waarvan ik nooit meer kan zien welke verwerkt is en welke niet.
Werken jullie met markeringen? Wat doen jullie met een e-mail indien deze beantwoord is?

Ik overweeg een Exchange Server te plaatsen of eventueel Open X-Change. Ik neig naar de Microsoft-oplossing. Het is mij veel meer waard dat ik iets sneller kan werken, dan die 2 tientjes per maand extra. Ook hoor ik veel positieve verhalen over Hosted Exchange en dat veel bedrijven hier per sé gebruik van willen kunnen maken, echter zie alleen dat het lijkt alsof Hosted Exchange alleen "contactpersonen en agenda-synchronisatie" biedt. Erg indrukwekkend is dit niet ten opzichte van een standaard POP3/IMAP-server.

Ik synchroniseer momenteel:
Firefox met GoogleSync.
Folders met Synctoy.
Outlook Agenda via Google Agenda.
Dit werkt allemaal perfect. Nu ben ik vooral op zoek naar éénvoudige inbox-archivering, dat ik al m'n e-mails snel terug kan vinden. Momenteel zoek ik nog weleens naar de Barracuda, echter kost dit steeds onnodig veel tijd.

Is het voor jullie een wereld van verschil? Standaard IMAP of Hosted Exchange?
Hoe regelen jullie de inbox-archivering? Handmatig e-mails kopieren naar 'n IMAP-folder?
Hoe is mogelijk de vraag naar Hosted Exchange? Is hier binnen het zakenleven veel vraag naar?

Bakker ICT
21/04/08, 15:42
Misschien is naar Zarafa kijken. www.zarafa.com