PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows Media Service



Yousey
19/04/08, 12:18
Hallo,
Ik heb een vraagje,

Ik zit hier nu met een probleem,
Ik probeer een Stream server op te zetten, zodat ik via een andere pc met een webcam naar de server uitzend.
Die het dan weer verder kan uitzenden, maar dit wil echter niet lukken.
Hoe pak ik dit aan? Met Publishing points?


Met Vriendelijke Groete

Yousef Faber

Randy
19/04/08, 13:12
Yousef,

Inderdaad een publishing point aanmaken. Thuis of op kantoor zet je een PC neer met Windows Media Encoder (WME) en hierop encodeer je de stream van (USB)cam naar een WMV-signaaltje. Vanaf de encoder zijn er twee opties:

Makkelijk:
Maar een poortmapping in je router aan, zodat je Windows Media Server (WMS) de stream kan ophalen bij je WME. Dit heet 'pull-streaming'. Zodra er een luisteraar connect op je WMS, zal de WMS de stream ophalen bij de WME. Is er geen verkeer, loopt er dus geen stream en is er ook geen bandbreedte verstookt. Bij meerdere routers of een NAT-achter-NAT is dit vrijwel onmogelijk te doen.

Moeilijker:
De 'Push' methode. Je WME stuurt de stream 24/7 naar de WMS. Je moet hier wat rotzooien met user-accounts om het te kunnen. Als het voor jezelf is, gebruik je gewoon je Administrator login, voor users moet je het eea met rechten doen. En hier is niet echt iets aan goede documentatie te vinden. Connect een user op je WMS dan start de stream meteen.

Yousey
19/04/08, 13:52
Bedankt Randy,

Ik ga 't ff proberen,
Als 't is gelukt laat ik het wel weten=')


Yousey