PDA

Bekijk Volledige Versie : DNS en website gescheiden



ericbont
18/04/08, 09:47
Ik wil een website verplaatsen naar een shared server. De klant wil echter de DNS zelf behouden ivm emailserver etc. Hoe kan ik dat doen of wat komt hier bij kijken?

mdf
18/04/08, 09:54
Je hebt een aantal opties;
- jij beheert dns voor hem en maakt een mx en a record aan voor zijn mailserver.
- je klant zet zelf dns servers op en maakt a records aan voor de website die bij jullie staat.
- jij of je klant brengt dns onder bij een derde partij die alle records voor je aanmaakt.

oehTie
18/04/08, 10:22
klant wil dns behouden dus opties 1 en 3 vallen af...

geef je klant het ip adres van de server en verhuis de website.. als hij zn dns A en MX goed insteld zou alles gelijk weer moeten werken.

Pur
18/04/08, 10:30
Je hebt een aantal opties;
- jij beheert dns voor hem en maakt een mx en a record aan voor zijn mailserver.
- je klant zet zelf dns servers op en maakt a records aan voor de website die bij jullie staat.
- jij of je klant brengt dns onder bij een derde partij die alle records voor je aanmaakt.

Of klant maakt een CNAME aan naar een record dat jij beheerd zodat zowel jij als je klant flexibel zijn. Jij kan ook in de toekomst de website makkelijk verhuizen door het wijzigen van je eigen DNS record en de klant idem dito voor z'n mailserver.

oehTie
18/04/08, 10:53
Of klant maakt een CNAME aan naar een record dat jij beheerd zodat zowel jij als je klant flexibel zijn. Jij kan ook in de toekomst de website makkelijk verhuizen door het wijzigen van je eigen DNS record en de klant idem dito voor z'n mailserver.

cname idd een hele goeie, had ik ff nie aan gedacht, sorry...