PDA

Bekijk Volledige Versie : Sporadische netwerk problemen



ju5t
17/04/08, 23:00
Zo nu en dan heb ik problemen met het bereiken van onze servers. Dit is slechts in 1 rack het geval.

Het vreemde is dat als ik de ene server niet kan bereiken via SSH, web, ftp of op welke manier dan ook. De server is wel te pingen. Een ander IP adres op dezelfde server werkt wel. Maar later kan dit zomaar andersom zijn. Andere servers kunnen dan ook gewoon bereikbaar zijn, maar soms ook niet.

Het speelt vanaf meerdere locaties, wel allen dezelfde provider. Maar ik snap er helemaal niets van wat er aan de hand is. Alles is verder zo willekeurig.

Wie weet waar dit aan kan liggen? Je zou snel zeggen dat het aan de provider ligt, aangezien dit het enige is wat overeenkomt. Maar dat verklaart niet waarom een ander IP op dezelfde server, in dezelfde range, opeens wel zou werken.

Geert-Jan
17/04/08, 23:19
Ik mis de overtuiging dat het niet in de switch zit.... Hierbij blijft dan ook weer open datje elk feit nog steeds niet kunt linken naar andere feiten.
Al de mogelijkheid gehad en gecontroleerd met een andere switch? Het enigste wat ik uit je verhaal probeer te halen zijn de gezamelijke knelpunten. Alvorens bij de provider dit neer te leggen moet je wel overtuigende feiten kunnen neer lgeen...

Ik lees nog even mee....

ju5t
17/04/08, 23:37
Die overtuiging mis ik ook zeker. Ik sluit niets uit. Wat mij betreft kan het van alles zijn. Heb alleen zo geen andere switch liggen waarmee we op volle bezetting mee kunnen testen.

Maar misschien komt het dan door een instelling in de switch, misschien bepaalde caches die vol lopen? Voor zover dit mogelijk zou zijn. Dat zou dan wel betekenen dat andere provders ook last zouden moeten hebben. Voor afgelopen week was het bijvoorbeeld niet het geval, ook niet vanaf de provider die nu problemen geeft.