PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat voor oplossing voor Social media site



peter_nl
17/04/08, 17:27
Hallo,

ik ben opzoek naar een hostingoplossing voor een te starten social media site. Het systeem wat erop zal draaien zal een zware belasting op zowel frontend (dus web) en backend (lees mysql) hebben, en er zal veel verkeer tussen plaatsvingen.

Systeem zelf zit een hoop functionaliteit in, de applicatie zal dus ook veel van de hardware vragen. Daarnaast zit in het systeem de mogelijkheid tot muziek sharing en dergelijk, dus bandbreedte en uplinkis een must.

Nu zijn er legio oplossingen te vinden, echter ben ik benieuwd wat jullie voor oplossing zouden kiezen.

Verkeer naar de site zal 80% NL zijn, dus een server in NL is een must. Verder lijkt me een dedicated oplossing de juiste, de vraag is alleen wat het beste is.

Aan de hand van de interesse moet het dus ook mogelijk zijn op een later tijdstip de config naar gelang nodig uit te breiden.

Concreet: Wat voor oplossing zouden jullie in den beginne hiervoor kiezen? Kennen \ zijn jullie goede partijen die dit kunnen servicen?

1 technische vraag: Ik zie bij veel aanbieders een 100Mbit upload naar internet staan, bij sommige 1000. Is 100 niet te weinig?

alvast bedankt

Gr peter

Hetzner.de


zie en lees ik veel goede dingen over, servers staan weliswaar niet in NL, mdaar das te overzien. Iemand ervaring mee?

Jesperw
17/04/08, 17:52
Hetzner is een low budget dedicated server aanbieder. Zoals ik het lees ben je op zoek naar een schaalbare oplossing. Ik denk dat je daarvoor beter op zoek kunt gaan naar een partij met de benodigde technieken en ervaring.

soulplayer
17/04/08, 18:20
Hetzner heeft een ongelofelijk slecht netwerk. Ik vermoed dat je voor films en muziek een stabieler netwerk wilt.

X-Hosted
17/04/08, 23:53
Ongelofelijk slecht netwerk? Ahum.. mag ik vragen waar je dat op baseert?

peter_nl
18/04/08, 10:48
wat voor ervaringen heb jij dan met Hetzner?


andere mensen ideen over de vraag ansich, goede aanbieders aanwezig voor dit soort dingen?

Pur
18/04/08, 11:40
Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met m'n server bij Hetzner, het netwerk is behoorlijk stabiel. Maar de servers zijn natuurlijk wel budget. Then again kun je daar wel tegen behoorlijk lage kosten hardware krijgen.

X-Hosted
18/04/08, 13:01
Prima ervaring met Hetzner, net netwerk is juist erg stabiel.. in vergelijking met strato of server4you is Hetzner een verademing.

De hardware van de root servers = erg budget idd, dat wil zeggen.. MSI Moederbordjes van 35 euro enzo ;) Maar heb in anderhalfjaar nog geen stukken gehad. En 2 van de 3 servers die wij er hebben staan = colo .. dus geen last van die budget hardware :)

Stroomstoringen zoals we ze in NL hebben gehad zijn bij Hetzner niet aan de orde en de support is snel, vriendelijk en willing to help. Ze doen absoluut niet moeilijk over speciale OS wensen en je kan er gratis KVM over IP tijd krijgen als dat gewenst is.

peter_nl
18/04/08, 15:18
dank voor de reacties.
En wat vinden jullie van de snelheid bij Hetzner?