PDA

Bekijk Volledige Versie : pagina kan niet worden weergegeven, hoe komt dit en hoe kan ik het oplossen?



erinys
17/04/08, 09:02
ha luitjes

de laatste paar dagen krijg ik veel berichten van mijn forumgebruikers dat ze een pagina kan niet worden weergegeven worden error krijgen.

het is geen default 404 error want die zou afgevangen worden met een 404 pagina op de site, maar die zien ze niet, ze zien de apache pagina kan niet weergegeven worden, en die 404's zijn ook niet echt mogelijk aangezien de pagina's wel gewoon bestaan.
verder is het zowel op homepage als joomla en vbulletin pagina's.

mijn huidige apache instellingen zijn zoals de server is opgeleverd door mijn webhost


KeepAlive On
MaxKeepAliveRequests 100
KeepAliveTimeout 1
<IfModule mpm_prefork_module>
StartServers 5
MinSpareServers 5
MaxSpareServers 10
ServerLimit 450
MaxClients 450
MaxRequestsPerChild 0
</IfModule>
<IfModule mpm_worker_module>
StartServers 2
ServerLimit 450
MaxClients 450
MinSpareThreads 25
MaxSpareThreads 75
ThreadsPerChild 25
MaxRequestsPerChild 0
</IfModule>
<IfModule mpm_beos_module>
StartThreads 10
MaxClients 50
MaxRequestsPerThread 10000
</IfModule>

en de apache instellingen die ik doorkreeg van vbulletin voor optimalizatie:


KeepAlive On
MaxKeepAliveRequests 100
KeepAliveTimeout 1
<IfModule mpm_prefork_module>
StartServers 15
MinSpareServers 15
MaxSpareServers 20
ServerLimit 256
MaxClients 150
MaxRequestsPerChild 1000
</IfModule>


zouden die apache instellingen het probleem kunnen zijn? en is het dan opgelost met die nieuwe vbulletin instellingen?

de server doet weinig, voor iemand die geintresseerd is in mijn volledige server en configs;

http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=265082

host3000
17/04/08, 09:06
Als er geen apache error komt, zou ik als eerste denken aan een timeout van de connectie en daar naar een oorzaak zoeken.

erinys
17/04/08, 09:13
wat bedoel je met "apache error" (sorry ben server leek)
op wat voor meldingen moet ik dan letten?

de mensen krijgen niet echt een "timeout" maar die error verschijnt direct, binnen 1 seconde dus. en een paar keer verversen en die is weer weg

host3000
17/04/08, 09:17
wat bedoel je met "apache error" (sorry ben server leek)
op wat voor meldingen moet ik dan letten?

de mensen krijgen niet echt een "timeout" maar die error verschijnt direct, binnen 1 seconde dus. en een paar keer verversen en die is weer weg


default 404 error
Zo'n error.

Als de melding direkt komt, zal de verbinding geweigerd zijn. Misschien max connections/clients bereikt?

erinys
17/04/08, 09:26
Zo'n error.

Als de melding direkt komt, zal de verbinding geweigerd zijn. Misschien max connections/clients bereikt?

dat zou goed kunnen, kan dat snel gebeuren met de eerste apache instellingen? en zou dat opgelost moeten zijn met de tweede set?

het is een forum met dezelfde drukte als dit forum hier ongeveer + nog een aantal sites.

oehTie
17/04/08, 19:50
je zegt dat je joomla gebruikt...

gebruik je de inlogmogelijkheden? Als je sessie niet klopt terwijl je ingelogd bent, of je vraagt een pagina waar je geen rechten voor hebt krijg je ook een melding dat de pagina niet bestaat en dat je misschien in moet loggen.

erinys
17/04/08, 21:06
nee dat is het niet, de site loopt al jaren op deze scripts
het gaat om urls die 100% werken zoals homepage en forum urls, en die doen het ook weer na een minuutje verversen.

niets in de error_log te vinden ook, dus ik denk niet dat het aan apache instellingen ligt.
de veranderingen bovenstaand heb ik ook al weer teruggedraaid omdat die niet holpen.

kan het weigeren van de verbinding liggen aan een DNS probleem? ik draai de dns niet op mijn servers zelf maar via een 3rd-party.