PDA

Bekijk Volledige Versie : Besthost, niet te bereiken maar wil domein verhuizen



wqw
16/04/08, 11:13
Goedemorgen,

Via Google ben ik hierzo terecht gekomen, omdat ik lees dat Besthost hier al vaker voorgekomen is.

Vorig jaar zomer had ik hier een pakket+domein geregistreerd genaamd baanbros.nl, sinds januari probeer ik Besthost al te bereiken, maar tot op heden nog niet gelukt,

Eerder probeerde ik al mijn domein te verhuizen naar een andere hosting bedrijf, maar hun zeiden toen van dat de ingevulde gegevens niet klopten als die ik ingevult had op het formulier, later had ik wat nagezocht en wat bleek.
De domeinnaam stond inderdaad niet op mijn naam, maar op die van IT anders, homelseweg 111 etc, zie: link (http://whois.domaintools.com/baanbros.nl)

De adresgegevens waarop die nu geregistreerd staat, IT Anders, hommelseweg etc zit een computerzaak genaamt ECO Electronics, ik had ook al contact met hem gezocht, gesproken en hij kende Besthost/Sander Vossen ook, hij zei dat Sander Vossen al eerder misbruik gemaakt van zijn gegevens, hij weet echter niks van dat de domeinnaam op zijn adres staat.

Nu heb ik ook al contact gezocht met SIDN en MijnInternetOplossing, beide zeggen ze dat ik de domeinnaam niet kan overplaatsen omdat die niet op mijn naam staat, ik zie wel dat anders-it.com op dezelfde server staat, daar heb ik ook al naartoe gemailed maar die worden gebounced.

ik weet nou eigenlijk niet meer wat ik moet doen, ik kan de ftp en de directadmin nog op, maar meer kan ik er niet mee.

Hopelijk kan iemand hier mij verder helpen,

Mvg,
Weiqun

SF-Jeroen
16/04/08, 11:18
Heb je contract dat het domein van jou is en dat je er altijd voor hebt betaald?

Wat je kunt doen, bij bijv TransIP wordt een email naar het administratief contact gestuurt. Deze moet dan een linkje klikken en het domein wordt verhuist. Je kunt dit ook eventueel forceren (zonder accoord toch verhuizen) let wel, eventuele boetekosten zijn voor uw rekening

X-Hosted
16/04/08, 11:21
Het lijkt mij dat je medewerking nodig hebt van de huidige houder om je domeinnaam te verhuizen.

Dit is dus:

IT Anders
Hommelseweg 111
6821LD ARNHEM
Netherlands

Die is de houder, dus ook de eigenaar van de domeinnaam. De eigenaar kan door middel van een verhuisformulier toestemming geven voor een verhuizing. Er bestaat ook een formulier om de domeinnaam houder te wijzigen.

Als je IT Anders nou zoeen formulier met je wil ondertekenen ben je al een heel eind :) Je hoeft de host waar je naartoe wil verhuizen die formulieren dan te geven en die zal het voor je regelen.

Overigens heeft besthost wel op de hommelseweg 111 gezeten, zie hier:

http://64.233.183.104/search?q=cache:6zf7eCSmsScJ:web.besthost.nl/av.pdf+Hommelseweg+111&hl=nl&ct=clnk&cd=10&client=opera

''BestHost, gevestigd aan de Hommelseweg 111 te Arnhem Nederland.''


Trouwens, BestHost is toch helemaal geen SIDN lid meer?

Ze registeren nu via mijndomeinreseller of registratie centrale, alle 2 onderdeel van mijninternetoplossing.

SF-Jeroen
16/04/08, 11:31
Ik gok zo dat het gewoon BestHost is, en dat hij de domeinen op eigen naam registreerd. BestHost zelf is BV, maar de heer Vossen staat toevallig ook ingeschreven bij het LTD register

wqw
16/04/08, 11:40
Heb je contract dat het domein van jou is en dat je er altijd voor hebt betaald?

Wat je kunt doen, bij bijv TransIP wordt een email naar het administratief contact gestuurt. Deze moet dan een linkje klikken en het domein wordt verhuist. Je kunt dit ook eventueel forceren (zonder accoord toch verhuizen) let wel, eventuele boetekosten zijn voor uw rekening

Nee helemaal niks, alles per mail, geen officieƫl contract en ook nog niks betaald (geen facturen etc), eerder had ik me persoonlijke site ook bij besthost gehost, die kon ik zonder problemen verhuizen, maar ook geen facturen gekregen.

Bedoel je de administratief contact van Besthost? zal moeilijk gaan denk ik, want overal lees ik over Besthost, dat het een eenmanszaak was en Sander Vossen van Besthost is nergens te bekennen.


Het lijkt mij dat je medewerking nodig hebt van de huidige houder om je domeinnaam te verhuizen.

Dit is dus:

IT Anders
Hommelseweg 111
6821LD ARNHEM
Netherlands

Die is de houder, dus ook de eigenaar van de domeinnaam. De eigenaar kan door middel van een verhuisformulier toestemming geven voor een verhuizing. Er bestaat ook een formulier om de domeinnaam houder te wijzigen.

Als je IT Anders nou zoeen formulier met je wil ondertekenen ben je al een heel eind :) Je hoeft de host waar je naartoe wil verhuizen die formulieren dan te geven en die zal het voor je regelen.

Overigens heeft besthost wel op de hommelseweg 111 gezeten, zie hier:

http://64.233.183.104/search?q=cache:6zf7eCSmsScJ:web.besthost.nl/av.pdf+Hommelseweg+111&hl=nl&ct=clnk&cd=10&client=opera

''BestHost, gevestigd aan de Hommelseweg 111 te Arnhem Nederland.''



Ze registeren nu via mijndomeinreseller of registratie centrale, alle 2 onderdeel van mijninternetoplossing.

Ik had al wat nagezocht, had de eigenaar van Eco electronics gesproken, de computerzaak die gevestigd zit op de hommelseweg, hij zit daar ook al jaren.
Hij wist ook van de zaak Besthost, blijkbaar had Sander later zijn gegevens misbruikt enzo dus later hadden ze niks meer te maken met elkaar, hij wist verder ook niks van de domeinnaam en had nog nooit van IT Anders gehoord.

De domeinnaam staat nu dus eigenlijk op de naam van een niet bestaand bedrijf op de hommelseweg? op kvk kan ook niks vinden erover.

Die meneer van Eco electronics word nu ook nog wel is vaker lastiggevallen door mensen die bij hem kwamen klagen zei die ook, dus bij wie zou ik nu moeten aankloppen om de formulieren te laten ondertekenen?

Zou het bij die meneer van ECO electronics kunnen? hij is immers de eigenaar van die zaak/adres, maar alleen IT anders bestaat niet

Stewie
16/04/08, 11:51
BestHost zelf is BV, maar de heer Vossen staat toevallig ook ingeschreven bij het LTD register
Weet je zeker dat BestHost een BV is (www.kvk.nl (http://www.kvk.nl))?
Anders IT was zover ik weet van dezelfde eigenaar, is op WHT enkele malen besproken icm zorin.

SF-Jeroen
16/04/08, 12:13
Weet je zeker dat BestHost een BV is (www.kvk.nl (http://www.kvk.nl))?
Anders IT was zover ik weet van dezelfde eigenaar, is op WHT enkele malen besproken icm zorin.

Weet ik eigenlijk niet zeker, maar dat meen ik me te herinneren.

wqw
16/04/08, 12:24
Besthost @ kvk:
https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=243470080000

Adres die daarin staat klopt ook niet, is de adres van zijn ouders volgens die man van Eco electronics, alleen Sander woonde niet meer thuis en de ouders wisten ook niet waar hij zat.

groenleer
16/04/08, 12:28
Weet je dat het KVK acties kan ondernemen als je niet de juiste gegevens laat registreren binnen redelijke termijn?
Ik zou dit dus ook zeker bij de KVK in jouw regio aankaarten. Dat de gegevens dus niet kloppen.

Deze verplichtingen liggen er op basis van de Handelsregisterwet.

ShowU
16/04/08, 12:28
Besthost @ kvk:
https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=243470080000

Adres die daarin staat klopt ook niet, is de adres van zijn ouders volgens die man van Eco electronics, alleen Sander woonde niet meer thuis en de ouders wisten ook niet waar hij zat.

Naar ik begrepen heb, zit (of zat) hij in Eindhoven op school (Fontys). Mogelijk woont hij hier ook?

Check je PM...

groenleer
17/04/08, 08:44
Ik heb e.e.a. laten crosschecken.

Er is een student op de Fontys, aan een ICT opleiding in Eindhoven die luistert naar de naam Sander S.L. Vossen.
Ik kan geen activiteit van het account achterhalen, het enige dat ik je kan vertellen is dat in September j.l. hij nog ingeschreven stond. Accounts worden 6 maanden na uitschrijving verwijderd.

Wel wil ik jullie er op wijzen dat de aanwezigheid van account voor een student, luisterend naar de naam Sander S.L. Vossen, geen garantie geeft dat hij nog daar studeert/woont. Ik kan wel eventueel verder vissen in deze vijver.

crazycoder
17/04/08, 09:22
Wel wil ik jullie er op wijzen dat de aanwezigheid van account voor een student, luisterend naar de naam Sander S.L. Vossen, geen garantie geeft dat hij nog daar studeert/woont. Ik kan wel eventueel verder vissen in deze vijver.
Je hebt wel zekerheid dat het dezelfde persoon is?

groenleer
17/04/08, 09:51
Ik zeg dus: er is een persoon. Ik zeg niet het is de Sander Vossen.

Ofwel: er bestaat een kans dat dit de persoon is die men zoekt, maar het hoeft niet.

tvm
17/04/08, 10:01
studeert die persoon nog? toen ik enkele jaren geleden klant was en gelukkig alles heb kunnen verhuizen klonk die persoon niet jong en kon ik hem ook enkel overdag tijdens weekdagen bereiken.

mvg,

Tim Van Maele

Erik
17/04/08, 10:20
Een student zit niet per definitie de hele dag te studeren, vooral niet iemand die er zulke praktijken op nahoud. Besthost / Zorin is echt een "bedrijf" waar je met een grote boog omheen moet lopen. Mijn ervaring met Zorin is zeer slecht en in die tijd hostte hij al als Besthost. Destijds kwam hij over als een laks figuur die weinig te doen had met zijn klanten terwijl een server al meer dan een dag down was.

Succes met de verdere afhandeling...

Mikey
17/04/08, 10:59
misschien dat hij besthost financiert met maximale lening ibg, 750 euro / maand is dat op het moment toch ;) ?

BsHosting
17/04/08, 11:26
Hij zit idd niet op school dat is wat ik wel weet.

Mikey
17/04/08, 11:50
Hij zit idd niet op school dat is wat ik wel weet.

bron: ?

BsHosting
17/04/08, 12:03
Van hem zelf gehoord vorig jaar.

Misschien weet ber-art het ook wel die kent hem ook.

SF-Jeroen
17/04/08, 12:06
"t is natuurlijk wel heel toevallig dat er op schoolbank een Sander Vossen uit Arnhem voorkomt.

BsHosting
17/04/08, 12:10
Zijn wel meer namen die vaker voorkomen.
Zolang je geen zekerheid hebt kan je nooit zeggen dat dit wel de persoon is.

groenleer
17/04/08, 12:25
Van hem zelf gehoord vorig jaar.

Misschien weet ber-art het ook wel die kent hem ook.

Wanneer vorig jaar heb je dit gehoord?

Ik kan namelijk niet nagaan wanneer dat het account is aangemaakt. Ik weet alleen dat het september 2007, bij het controleren van de inschrijvingen, actief mocht blijven. Als het in februari/maart 2008 in redemption terecht is gekomen, zal dit pas in september 2008 zichtbaar zijn.

BsHosting
17/04/08, 12:28
Begin vorig jaar.

Maar ja 100% zekerheid zul je alleen via hem kunnen krijgen denk ik zo.

t.bloo
17/04/08, 12:36
Ik weet alleen dat het september 2007, bij het controleren van de inschrijvingen, actief mocht blijven.

Ik zeg: dat hoort hier niet bekend gemaakt te worden. Als jij inzicht hebt in die gegevens dan is dat tot daar aan toe, maar dat lijkt me niet iets dat publiek gemaakt mag worden.

BsHosting
17/04/08, 12:43
@ T. bloo

Ff telefoontje naar fontys en dan komt dhr groenleer er vanzelf wel achter denk ik zo.

groenleer
18/04/08, 07:41
Wel, een lookup via een willekeurige fontys webmail account, en je ziet of er een student is.

Wetende dat accounts een halfjaar actief blijven, en dat er twee controle momenten zijn, doet de rest. Dus ik weet niet wat hier zo geheim aan is.

Even voor de duidelijkheid, ik heb geen inzicht in de systemen van fontys. En kan dus ook niet aan adresgegevens komen. Maar ik heb wel oud klasgenoten die daar een studie volgen nog. Toevallig in Eindhoven aan de ICT instituten van Fontys. En ik weet dat bij ons destijds de priveadressen en werkende gsm nummers gewoon werden uitgewisseld.

Geert-Jan
18/04/08, 08:14
Ik zeg: dat hoort hier niet bekend gemaakt te worden. Als jij inzicht hebt in die gegevens dan is dat tot daar aan toe, maar dat lijkt me niet iets dat publiek gemaakt mag worden.

Waarom niet? Moet je je zaken maar netjes afhandelen.....

X-Hosted
18/04/08, 12:28
Als BestHost niet te bereiken en onvindbaar is.. dan kunnen ze de verhuizing ook niet tegen houden lijkt me.

Verhuizen die hap dus! :)

ShowU
18/04/08, 13:58
Het is natuurlijk niet 100% zeker dat de student S.L. Vossen de beruchte Sander Vossen van BestHost / Zorin is. Maar het is wel erg toevallig dat Zorin ook de hoofdsponsor was van een LAN party in ditzelfde Fontys gebouw in Eindhoven, georganiseerd door de studentvereniging.

dreamhost_nl
18/04/08, 14:23
Ik raad je aan de formulieren van de SIDN namens het niet-bestaande bedrijf te ondertekenen (in opdracht), dat nu als domeinnaamhouder staat vermeld, en na de verhuizing de domeinnaam op eigen naam te laten plaatsen.
Overigens kun je ook bij de SIDN een verzoek indienen om de domeinnaam op te heffen, aangezien de houdergegevens niet kloppen. Hier wordt soms gehoor aan gegeven.

SF-Jeroen
18/04/08, 14:34
Dat bedrijf bestaat wel, staat geregistreerd als Limited hoor.

dreamhost_nl
19/04/08, 14:47
Dat bedrijf bestaat wel, staat geregistreerd als Limited hoor.

Heb je wel de gehele thread gevolgd? Het bedrijf "IT Anders", wat bij de domeinnaam baanbros.nl staat vermeld als registrant, is niet bij de KvK bekend (geweest) en zeker niet op het genoemde vestigingsadres.

SF-Jeroen
19/04/08, 15:12
Ik zeg dus net dat IT Anders als limited is geregistreerd...

wqw
19/04/08, 15:21
Dat kan misschien wel kloppen, maar op het geregistreerde adres
IT Anders
Hommelseweg 111

Op dit adres zit een pc zaak gemaakt Eco Electronics, ik had die man ook al gesproken en hij wist ook van Besthost/Sander Vossen, dat die zijn gegevens eerder misbruikt had en de naam IT anders had die nog nooit van gehoord.

maxnet
19/04/08, 17:42
Dat bedrijf bestaat wel, staat geregistreerd als Limited hoor.

Vraag me af hoe lang nog.
Als het indienen van een annual return en het betalen van 15 GBP al teveel moeite is:



Name & Registered Office:
ANDERS IT LTD.

[...]

Next Return Due: 05/02/2008 OVERDUE

dreamhost_nl
19/04/08, 22:21
Daarnaast dient het bedrijf ook in de KvK ingeschreven te staan als het een adres in Nederland heeft (geen domicile adres dus). Dat is hier niet het geval. Ik zou als ik TS was het gewoon zo doen... Zonde om door dit soort praktijken je domeinnam niet meer te kunnen gebruiken.

SF-Jeroen
19/04/08, 22:43
Haha zo te zien is zijn domein ook verlopen;

http://www.zor.in/

Daarnaast ook leuk te zien wie er nog php4 draaien :P http://www.host1.be/

rgh
20/04/08, 17:19
Besthost heeft in het verleden ook computers verkocht. Ruim twee jaar geleden heb ik zelf bij Sander Vossen in Arnhem een computer gekocht. Heb hem daar dus toen zelf ook ontmoet op zijn werk adres.

Triloxigen
20/04/08, 17:59
Daarnaast ook leuk te zien wie er nog php4 draaien :P http://www.host1.be/

Wat is er mis met php4?

Swiftway-UK
20/04/08, 19:00
Wat is er mis met php4?

End of Life? ;)

dreamhost_nl
21/04/08, 07:52
Als je er alleen je eigen web site op draait en geen accounts voor klanten, is het m.i. geen enkel probleem om nog PHP4 te draaien.

wqw
23/04/08, 16:33
Alles is toch nog goed gekomen!
Met dank aan ShowU, nogmaals bedankt! :W:

phreak
23/04/08, 16:54
End of Life? ;)

We hebben nog een redelijk aantal servers met php4 draaien, dit puur omdat klanten
erom vragen, niks mis mee..

Triloxigen
23/04/08, 17:30
End of Life? ;)

Wat niet wil zeggen dat het per definitie slecht is of dat het niet noodzakelijk is voor de huidige generatie website.

De klant is koning, als die PHP4 wil krijgt die PHP4 ;)

dreamhost_nl
23/04/08, 18:01
Alles is toch nog goed gekomen!
Met dank aan ShowU, nogmaals bedankt! :W:

En hoe is dat in zijn werk gegaan?

RonaldAA
19/05/08, 07:50
Ik heb een 4-tal sites bij Besthost.
Op dit moment draaien de sites zelf nog wel, maar de email werkt niet meer en het admin panel sinds enkele dagen ook niet meer.
Sander kan ik al enkele weken niet bereiken. En Wat mij betreft hoeft hij niet eens te reageren als hij de problemen maar oplost.

Ik was benieuwd hoe jij het opgelost hebt?
Misschien heb ik daar ook wat aan.

mag via PM

Alvast bedankt.

www.abctuning.nl

rgh
19/05/08, 11:49
Even off topic:

RonaldAA

je site werkt in zijn geheel niet onder Firefox.

ShowU
19/05/08, 13:04
En hoe is dat in zijn werk gegaan?

ik heb zo mijn manieren ;)

X-Hosted
20/05/08, 09:23
Waarschijnlijk gewoon een verhuis ingedient, de sidn boete komt als die uberhaupt komt later wel, toch ? :)