PDA

Bekijk Volledige Versie : Errors bij wijzigen nameservers



Jeroen9
14/04/08, 22:59
Ik heb een domeinnaam geregistreerd met de nameservers van Transip en wil de nameservers nu wijzigen naar mijn eigen nameservers. Mijn hosting provider zegt dat alles goed is ingesteld in WHM, maar ik krijg onderstaande errors. Weet iemand wat ik moet wijzigen?


Errors=4, Warnings=3, Informational=0

** Summary: REJECTED betaaldeacties.nl.

Some problems need to be fixed:
- In total, 4 configuration errors where found.

** More information:
TE refers to SIDN document "Technische Eisen" (in dutch)
http://www.sidn.nl/doc/te.pdf
RFC1035 RFC "Domain Names - Implementation and Specifications"
http://rfc.net/rfc1035.html
RFC1123 RFC "Requirements for Internet Hosts"
http://rfc.net/rfc1123.html
RFC1912 Common DNS Operational and Configuration Errors
http://rfc.net/rfc1912.html
RIPE203 Recommendations for DNS SOA Values
http://www.ripe.net/ripe/docs/ripe-203.html

** Full check report:

* primary name server "ns1.betaaldeacties.nl."

betaaldeacties.nl. 86400 IN SOA ns1.betaaldeacties.nl.
mijnemail.gmail.com.
(2008041102 1D 2H 41D16H 1D)
Warning: name server at 80.69.67.67 out of sync.

betaaldeacties.nl. 86400 IN NS ns0.transip.net.
Warning: hidden name server "ns0.transip.net." never used for first contact.
The zone contains an NS record for a host which is not in the list of
specified name servers. Hence, this name server will not be used to
initiate contact to the domain. It may be used in sequential lookups,
so it may still be useful.

* secondary name server "ns0.transip.net." [HIDDEN]
Error: name server "ns1.betaaldeacties.nl." missing via IP 80.69.67.67
The primary name server listed this name server on its first IP-address.
However, this other source does not list that name.
Error: name server "ns2.betaaldeacties.nl." missing via IP 80.69.67.67
The primary name server listed this name server on its first IP-address.
However, this other source does not list that name.

betaaldeacties.nl. 86400 IN SOA ns0.transip.net.
hostmaster.transip.nl.
(2008041401 4H 30M 7D 1D)
Warning: SOA for name server at 80.69.67.67 differs from the primary.
The SOA record as reported by the name server is different from the
one found at the first IP-address for the primary name server. This
means that the synchronisation between the two is not working properly.

betaaldeacties.nl. 86400 IN NS ns1.transip.net.
Error: extra name server "ns1.transip.net." listed via IP 80.69.67.67
The primary name server does not list the indicated name server
when queried at its first IP-address. However, this other source
includes that name.

betaaldeacties.nl. 86400 IN NS ns2.transip.net.
Error: extra name server "ns2.transip.net." listed via IP 80.69.67.67
The primary name server does not list the indicated name server
when queried at its first IP-address. However, this other source
includes that name.

* secondary name server "ns2.betaaldeacties.nl."
Info: name server looks correctly configured.

vsuser
14/04/08, 23:20
Heb je deze stappen doorlopen?
Link: http://www.cpanel.net/docs/whm/Initial_Nameserver_Setup.htm

Geert-Jan
14/04/08, 23:24
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,778,,,,Nameserver_check.html?domain=betaalde acties.nl&primary=ns0.transip.net&primary_ip=&second1=ns1.transip.net&second1_ip=&second2=ns2.transip.net&second2_ip=&submit=Verzend

Errors=0, Warnings=0, Informational=0

** Summary: ACCEPTED betaaldeacties.nl.


** Full check report:

* primary name server "ns0.transip.net."
Info: name server looks correctly configured.

* secondary name server "ns1.transip.net."
Info: name server looks correctly configured.

* secondary name server "ns2.transip.net."
Info: name server looks correctly configured.

??

vsuser
14/04/08, 23:26
Geert-Jan, zoals je kunt lezen wilt TS zijn nameservers wijzigen.
Hij krijgt hierbij echter errors.

Geert-Jan
14/04/08, 23:34
->|

Wat zijn de nieuwe nameservers (ns1 en ns2 ?) met bijbehorende IP adressen?
Heb je deze ingesteld onder de basic setup in whm?

Jeroen9
15/04/08, 20:57
De nieuwe nameservers zijn ns1.betaaldeacties.nl (IP 89.30.129.103) en ns2.betaaldeacties.nl (IP 89.30.129.104). Deze nameservers staan ingesteld onder basic setup in WHM en het eerste IP zie ik staan bij 'Main Shared Virtual Host IP' onder basic setup.

Ik heb ook onder Networking Setup bij Nameserver IPs de 2 nameservers + IPs ingevuld.

Verder heeft mijn provider nog wat ingevuld onder DNS Functions bij Edit DNS Zone. Heeft het nog nut die gegevens ook op het forum te zetten?

Geert-Jan
15/04/08, 21:07
De nieuwe nameservers zijn ns1.betaaldeacties.nl (IP 89.30.129.103) en ns2.betaaldeacties.nl (IP 89.30.129.104). Deze nameservers staan ingesteld onder basic setup in WHM en het eerste IP zie ik staan bij 'Main Shared Virtual Host IP' onder basic setup.

Ik heb ook onder Networking Setup bij Nameserver IPs de 2 nameservers + IPs ingevuld.

Verder heeft mijn provider nog wat ingevuld onder DNS Functions bij Edit DNS Zone. Heeft het nog nut die gegevens ook op het forum te zetten?


Heb jij op de domeinnaam de 2 A records voor ns1 en ns2 aangemaakt?

Verder lijkt me dat Solidhost je provider is, die zit hier ook op het forum...

Je komt niet verder dan TransIP, dus mis ik de records naar de nameservers.....

Jeroen9
16/04/08, 18:13
De A entries zijn aangemaakt. Ik heb net voor de zekerheid nog even een keer op 'add A entry' geklikt bij beide nameservers en ik krijg nog steeds dezelfde errors.

Solidhost is inderdaad mijn provider. Ik had de naam niet genoemd omdat ik niet weet of de fout wel bij Solidhost ligt en het misschien slechte reclame is.

Het lastige is dat Transip geen support wil geven. Kan het zijn dat de fout bij Transip ligt? Zo ja, wat voor fout kan dat zijn? De nameservers en IPs zijn goed ingevuld in mijn account bij Transip, Solidhost heeft dit nog gecontroleerd.

Geert-Jan
16/04/08, 18:18
Nee, ik bedoel of je bij TransIP de A records hebt aangemaakt, dus

A ns1.betaaldeacties.nl 89.30.129.103
A ns2.betaaldeacties.nl 89.30.129.103

Ik krijg namelijk wel een trace naar betaaldeacties.nl en niet naar ns1. en ns2.

Post anders even de gegevens van TransIP

Jeroen9
16/04/08, 19:03
Nameservers
Primary nameserver · Host: ns1.betaaldeacties.nl IP: 89.30.129.103
Secondary nameserver · Host: ns2.betaaldeacties.nl IP: 89.30.129.104

Bij host kan ik geen 'A' ervoor zetten.

DNS records bij Transip staan in de afbeelding hieronder, maar er staat bij dat wijzigingen alleen zichtbaar zijn als ik de nameservers van Transip gebruik.

Jeroen9
16/04/08, 19:16
De nameservers van Transip zijn:
ns1.transip.net 80.69.69.69
ns2.transip.net 84.246.22.10

Geert-Jan
16/04/08, 19:17
Nou heb ik geen transip account, maar wat je hierboven post klop i.i.g. niet.

- Wat is het IP adres waar www.betaaldeacties.nl op staat? Dat doe je editten bij
@ 1 dag A vul_het_juiste_ip_adres_in (VPS IP ?)

- Nieuw record toevoegen,
ns1 1 dag A 89.30.129.103

- Nieuw record toevoegen,
ns2 1 dag A 89.30.129.104

en doe dan eens een trace. Wanneer dit is toegevoegd komen ns1 en ns2 i.i.g. op je vps uit.

Jeroen9
16/04/08, 20:13
Wat is een trace?

vsuser
16/04/08, 21:23
Ik heb nu helaas niet de tijd om hier inhoudelijk op in te gaan, maar wellicht loont het om je wat meer te verdiepen in domeinnamen/DNS/webservers alvorens je eigen (virtuele) server en domeinnamen te beheren.

t.bloo
16/04/08, 21:31
imacg5:~ t.bloo$ traceroute www.betaaldeacties.nl
traceroute to betaaldeacties.nl (80.69.67.46), 64 hops max, 40 byte packets
1 10.0.1.1 (10.0.1.1) 1.496 ms 0.927 ms 0.858 ms
2 88.211.188.1 (88.211.188.1) 11.708 ms 8.937 ms 12.275 ms
3 asd-nik-sl-dr01-gi2-5.ne.qinip.net (62.100.32.153) 9.946 ms 10.861 ms 9.527 ms
4 * * *
5 * * *
6 nikhef.openpeering.nl (195.69.144.189) 10.120 ms 9.693 ms *
7 openpeering.transip.nl (82.150.154.58) 11.952 ms 9.351 ms 11.297 ms
8 default.transip.nl (80.69.67.46) 11.031 ms 9.881 ms 12.274 ms

Jeroen9
16/04/08, 22:14
Ik heb nu helaas niet de tijd om hier inhoudelijk op in te gaan, maar wellicht loont het om je wat meer te verdiepen in domeinnamen/DNS/webservers alvorens je eigen (virtuele) server en domeinnamen te beheren.

Ik vind het te lastig om dat zelf uit te zoeken, omdat de uitleg op websites meestal niet volledig is of niet duidelijk genoeg. Normaal kan ik aan Solidhost vragen hoe ik iets moet doen of doen zij het voor me, maar bij het huidige probleem zegt Solidhost dat de fout bij Transip ligt.

Geert-Jan
16/04/08, 22:19
Normaal kan ik aan Solidhost vragen hoe ik iets moet doen of doen zij het voor me, maar bij het huidige probleem zegt Solidhost dat de fout bij Transip ligt.

Onzin.

DE fout zit hem in de instellingen die jij in je TransIP account hebt gezet, en vind ik het niets meer dan een uitermate zwak excuses van Solidhost om je niet verder te helpen.
De fout zit niet bij TransIP, maar bij jou, in je tansip accout.

Als je het niet weet, zoek dan i.i.g. een host die je wel helpt...

// heb je inmiddels de aanpassingen gemaakt zoals aangegeven?

groenleer
17/04/08, 09:21
Wellicht dat TS zijn settings zoals op NS1 gemaakt kan posten hier?
Eventueel in een afbeelding.

Ik denk namelijk dat op de 'nieuwe' nameservers heel ns1 en ns2 niet worden genoemd.

Jeroen9
18/04/08, 11:30
Onzin.

DE fout zit hem in de instellingen die jij in je TransIP account hebt gezet, en vind ik het niets meer dan een uitermate zwak excuses van Solidhost om je niet verder te helpen.
De fout zit niet bij TransIP, maar bij jou, in je tansip accout.

Als je het niet weet, zoek dan i.i.g. een host die je wel helpt...

// heb je inmiddels de aanpassingen gemaakt zoals aangegeven?

Ik de drie aangegeven aanpassingen gemaakt, maar ik krijg nog dezelfde errors.

Dat Solidhost de fout in mijn Transip account niet zo makkelijk kon zoeken is omdat de support van Solidhost in het engels is. Ik heb geen andere host kunnen vinden die beter is dan Solidhost en net zo snel reageert als Solidhost.

groenleer
18/04/08, 11:48
Heb je ook mijn bericht hier boven gelezen? Er zijn legio mensen die je willen helpen, maar dan moet je ze wel van de benodigde informatie voorzien.

Jeroen9
18/04/08, 13:27
Heb je ook mijn bericht hier boven gelezen? Er zijn legio mensen die je willen helpen, maar dan moet je ze wel van de benodigde informatie voorzien.

Ik had je bericht gelezen en was al begonnen met het maken van schermafdrukken van de gegevens in de DNS zones. Terwijl ik daarmee bezig was zag ik iets dat waarschijnlijk fout was. Ik zag bij de DNS zone van betaaldeacties.nl nso.transip.net bij de nameservers staan. Dat record heb ik verwijderd. Daarna heb ik bij Transip opnieuw geprobeerd de nameservers te wijzigen en dat lukte nu wel.

Iedereen bedankt voor de hulp!

JoeySari
21/04/08, 10:52
????????????

Geert-Jan
21/04/08, 14:16
????????????

Welk gedeelte snap je niet?

®on
21/04/08, 14:37
Welk gedeelte snap je niet?
Niet op trollgedrag ingaan aub. User is reeds gewaarschuwd.

Apoc
22/04/08, 10:46
Ik de drie aangegeven aanpassingen gemaakt, maar ik krijg nog dezelfde errors.

Dat Solidhost de fout in mijn Transip account niet zo makkelijk kon zoeken is omdat de support van Solidhost in het engels is. Ik heb geen andere host kunnen vinden die beter is dan Solidhost en net zo snel reageert als Solidhost.

Eventueel is er ook wel support in het Nederlands beschikbaar, maar hou er dan s.v.p. rekening mee dat de reactie dan wat langer op zich kan laten wachten. Eventueel kan ik er ook zelf voor je naar kijken.

Hou er s.v.p. wel rekening mee dat als wij inloggen op je TransIP account, dat dit natuurlijk niet onder de normale support valt - dit is enkel op "best effort" basis.


DE fout zit hem in de instellingen die jij in je TransIP account hebt gezet, en vind ik het niets meer dan een uitermate zwak excuses van Solidhost om je niet verder te helpen.
De fout zit niet bij TransIP, maar bij jou, in je tansip accout.

Wat is dat nu weer voor onzin? Je vindt het zwak van SolidHost dat ze iemand niet (volledig) kunnen helpen met een domein wat ondergebracht is bij TransIP? Dat is ongeveer hetzelfde als stellen dat je het zwak vind van Sony dat ze geen ondersteuning bieden voor je Phillips DVD speler. Wij doen ons best om in een situatie als deze zo goed mogelijk te helpen, maar dit valt niet onder onze normale support.

Geert-Jan
22/04/08, 14:34
Wat is dat nu weer voor onzin? Je vindt het zwak van SolidHost dat ze iemand niet (volledig) kunnen helpen met een domein wat ondergebracht is bij TransIP? Dat is ongeveer hetzelfde als stellen dat je het zwak vind van Sony dat ze geen ondersteuning bieden voor je Phillips DVD speler. Wij doen ons best om in een situatie als deze zo goed mogelijk te helpen, maar dit valt niet onder onze normale support.

Ik zie het anders, maar zal er hier niet op ingaan, daar is dit topic niet voor....
Daarnaast klopt je stelling niet, maar dat terzijde.

Apoc
22/04/08, 18:50
Ik zie het anders, maar zal er hier niet op ingaan, daar is dit topic niet voor....
Daarnaast klopt je stelling niet, maar dat terzijde.

Het probleem is al verholpen zoals TS aangaf, dus je kunt hier prima op in gaan. Als je beweert dat mijn stelling niet klopt, leg dat dan ook gewoon uit. Je valt eerst een bedrijf aan met een bepaald argument, dan moet je dat ook wel nader verklaren.

Jeroen9
24/04/08, 15:20
Eventueel is er ook wel support in het Nederlands beschikbaar, maar hou er dan s.v.p. rekening mee dat de reactie dan wat langer op zich kan laten wachten. Eventueel kan ik er ook zelf voor je naar kijken.

Hou er s.v.p. wel rekening mee dat als wij inloggen op je TransIP account, dat dit natuurlijk niet onder de normale support valt - dit is enkel op "best effort" basis.



Wat is dat nu weer voor onzin? Je vindt het zwak van SolidHost dat ze iemand niet (volledig) kunnen helpen met een domein wat ondergebracht is bij TransIP? Dat is ongeveer hetzelfde als stellen dat je het zwak vind van Sony dat ze geen ondersteuning bieden voor je Phillips DVD speler. Wij doen ons best om in een situatie als deze zo goed mogelijk te helpen, maar dit valt niet onder onze normale support.

Het probleem is inderdaad opgelost, maar ik wil nog wel even vermelden dat de fout niet in mijn Transip account zat en het daardoor wel onder de normale support viel.

De fout was dat in WHM in de DNS zone van betaaldeacties.nl nso.transip.net bij de nameservers stond (zie bijlage). Nadat ik nso.transip.net uit de lijst had verwijderd was het probleem opgelost.

Jeroen9
24/04/08, 15:23
Hier nog de bijlage waarin je de fout kan zien.

tim427
25/04/08, 09:01
Hmmm... Ik zit zelf ook bij transip.. en heb ook mijn eigen dns...

Maar ns0.transip.net moet je niet gebruiken!

Alleen ns1.transip.net en ns2.transip.net.....

ns0.transip.net verzorgd de updates... die moet je alleeen maar allowen zodat er update plaats kunnnen vinden....

In jouw dns moet het volgende staan:

NS ns1.betaaldeactie.nl
NS ns2.betaaldeactie.nl
NS ns1.transip.net
NS ns2.transip.net (deze als je ns2.betaaldeactie.nl niet gebruikt ;) )

Vervolgens hetzelfde ook bij transip.net instellen ;)

Dat moet het zijn...

Maar ik neem ook aan dat poort 53 openstaat ;)

vsuser
27/04/08, 16:16
Jeroen, vat het niet persoonlijk op, maar is het wellicht niet beter om te kijken voor een fully managed hosting oplossing? Uit je posts maak ik op dat je kennis niet voldoende is om een VPS / dedi server te beheren. Houd rekening met de beveiliging van je server.

Apoc
27/04/08, 18:20
Jeroen, vat het niet persoonlijk op, maar is het wellicht niet beter om te kijken voor een fully managed hosting oplossing? Uit je posts maak ik op dat je kennis niet voldoende is om een VPS / dedi server te beheren. Houd rekening met de beveiliging van je server.

Dat heeft hij al..