PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhosting in amerika ??



wimver
13/04/08, 15:28
Ik zou mijn site http://self-injury.nl vooral in de engelstalige landen willen promoten. Is het verstandig om een co.uk extentie er voor te nemen en hem dan op een amerikaanse webhosting te zetten, of kan ik het net zo goed met mijn .nl extentie doen.

wim

Stewie
13/04/08, 15:43
Voor de ranking kan het zeker uitmaken als de site wordt gehost in het land van de doelgroep, idem voor de domeinnaam extensie. Dit kan je echter ook bij bijvoorbeeld Google zelf aangeven via hun webinterface.

wimver
13/04/08, 15:52
Hoe zit het als de site zelf in nederland laat staat dus met de .nl.
In amerika wil ik dan een .co.uk zetten en die forwerden naar de nl in nederland.

Heeft dat zin.

Stewie
13/04/08, 15:53
Forwarden ondermijnt sowieso vaak de hele bedoeling.

wimver
13/04/08, 15:56
Dan kan ik hem wel in amerika zetten, maar hoe is het dan als ik in de andere engelstalige landen wil komen. Moet ik dan in elk land een domein openen?

In4mation
13/04/08, 18:02
Om misverstanden te voorkomen:

.co.uk = Engeland
.us = Amerika

Als je echt een "algemene" domeinnaam wil hebben dan kun je altijd het beste voor een .com gaan. Eventueel neem je er dan nog een .co.uk en / of een .us bij (ik zeg maar iets).

wimver
13/04/08, 18:06
Tof daar zou ik mooi de fout mee in gegaan zijn dan.

Maar goed de vraag ligt er nog steeds, dus mss kan iemand me daar antwoord op geven.

oeps had niet goed gelezen.
het antwoord stond er wel , ik denk dat ik dan maar voor een .com ga maar dan nog de vraag of het zin heeft om in amerika een domein aan te vragen.

mss doe ik alleen de .com en hoop dan maar dat hij in de andere engelstalige landen te zien zal zijn, in de zoekmachines.

In4mation
13/04/08, 18:10
Tof daar zou ik mooi de fout mee in gegaan zijn dan.

Maar goed de vraag ligt er nog steeds, dus mss kan iemand me daar antwoord op geven.

Ik denk niet dat iemand je hierop een echt sluitend antwoord kan geven, want veel hangt ook af van je content. Als je, je website in het engels zet en je wil hem gaan promoten richting Engeland & Amerika (ik zeg maar wat) dan zijn de .com, .co.uk & .us de drie belangrijkste extensies. Je website zal echter ook perfect geïndexeerd worden als je enkel de .com gebruikt. Zoekmachines gaan er meestal vanuit dat, wanneer je een .us gebruikt je website zich echt richt op de Amerikaanse markt en voor de .co.uk voor de Engelse markt. Toch, als het een leuke naam is en je wil niet dat iemand anders met jou naam geld verdient dan kan je ook die vastleggen. Het kan ook zorgen voor zogenaamde "type-in" traffiek.

Het blijft hoe dan ook een belangrijk punt dat, als je, je concentreert op de Amerikaanse markt en / of Engelse markt je altijd beter in een datacenter daar host. Niet alleen omdat de verbindingen dan sowieso nationaal goed liggen, maar ook omdat zoekmachines kijken naar de locatie waar de site wordt gehost. Slecht kan het in ieder geval niet.

Succes.

Dennis
13/04/08, 19:12
Beste Wim,

Je kunt het beste gewoon een .com-domein gaan gebruiken als basisdomein.

Je kunt self-injury.nl dan forwarden naar dit .com-domein of als alias toevoegen.

wimver
13/04/08, 19:43
Tot zover is het mij al een beetje duidelijk.
1) Ik open en .com domein in amerika.
2) zet het forum over.
3) forwerd de .nl in nederland naar de .com

oke komt bij mij de volgende vraag.
1) Bij welke amerikaanse provider kan ik het forum phpbb 3.1 plaatsen.

2) Hoe kan ik het forum dan het beste in de zoekmachines in amerika krijgen.

SF-Jeroen
13/04/08, 19:45
HostGator.com :)

En gewoon toevoegen bij Google & Yahoo ?

vsuser
13/04/08, 20:01
Informeer even of je toekomstige webhoster ModSecurity gebruikt.
Zeker omdat je phpBB gebruikt, welke bekend staat om de exploits die om de haverklap worden ontdekt. ModSecurity houdt een hoop van deze exploits tegen.
Dit betekent overigens niet dat je met ModSecurity immuun bent voor veiligheidslekken, houd je forum software altijd up-to-date.

wimver
13/04/08, 20:16
Gelukkig is er een geweldig persoon die het forum voor mij helemaal bij houd, en daar ben ik heeeeeeeel blij mee.

Nu nog alles goed overdenken en overleggen en dan hoop ik dat ik op korte termijn kan gaan starten met deze nieuwe opzet.

Heel erg bedankt voor jullie opmerkingen en tips,

wim

Dennis
13/04/08, 21:25
Indien je goed in de zoekmachines wilt komen kun je het beste je forum-urls laten herschrijven op een manier zoals hier op webhostingtalk.nl gebeurt:
/webhosting-forums/webhosting-amerika.htmlDit scheelt aanzienlijk in de Search Engine Optimization voor een forum.

Zoek ook eens op phpBB seo (http://www.google.nl/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&channel=s&hl=nl&q=phpbb+seo&meta=&btnG=Google+zoeken) op Google.

Ik heb het destijds meegemaakt bij een persoonlijke website. Het rewriten van de url's van www.domein.nl/?page=contactus naar www.domein.nl/contactus.html heeft een belangrijke rol gespeeld. De website kreeg tijdens hoogtijdagen 5.000 tot 10.000 bezoekers per dag via Google.

wimver
15/04/08, 12:34
Het is inmiddels opgelost.

Ik heb een .com aangevraagd en die linkt door naar de .nl.

Ga maar eens kijken of ik nu meer suc6 heb, iig bedankt voor alle tips.

wim

In4mation
15/04/08, 17:15
Het is inmiddels opgelost.

Ik heb een .com aangevraagd en die linkt door naar de .nl.

Ga maar eens kijken of ik nu meer suc6 heb, iig bedankt voor alle tips.

wim

Hm. Ik had het omgekeerd gedaan? Had de .nl laten doorverwijzen naar de .com. Het is natuurlijk een voorkeur, maar het lijkt mij logischer.

wimver
16/04/08, 19:32
We gaan zaterdag idd de nl naar de com doorsturen, dat betekend wel dat we het forum moeten over zetten, maar dat komt goed.

bedankt voor het mee denken