PDA

Bekijk Volledige Versie : Automatisch bijlage uploaden naar server



skonning
11/04/08, 09:34
Ik zoek naar een manier om elke dag automatisch een bijlage te kunnen uploaden naar mijn server. Ik krijg namelijk elke nacht een mail met een xml-file, die ik graag zou uploaden zodat ik hem zou kunnen gebruiken in mijn systeem. Ik heb de beschikking over cron.

Ik heb al veel gezocht, en ik hoop dat iemand hier een systeem weet dat dit kan, of weet waar ik verder kan zoeken.

Bedankt!

YolkNet
11/04/08, 10:27
Staat dat xml-bestand ook ergens op internet? Anders kun je instellen dat je cron dat xml-bestand ophaalt en naar je server kopieert.

skonning
11/04/08, 10:47
Staat dat xml-bestand ook ergens op internet? Anders kun je instellen dat je cron dat xml-bestand ophaalt en naar je server kopieert.
Nee, helaas niet. Ik had dit ook gevraagd, maar dat doen ze niet. Ik dacht daarom ook misschien aan een systeempje dat automatisch attachments upload???

Deimos
11/04/08, 10:47
Wellicht dmv een PHP script dat je mailbox uitleest? Of de mail pipen naar een een script dat je mail parsed en de nodige handelingen uitvoert met het script.

skonning
12/04/08, 18:14
Wellicht dmv een PHP script dat je mailbox uitleest? Of de mail pipen naar een een script dat je mail parsed en de nodige handelingen uitvoert met het script.

Wat voor een script zou ik dan aan moeten denken? Heb een beetje gegoogeld, maar kan geen systeem vinden dat met bijlages werkt. Misschien een idee?

Bedankt

Triloxigen
12/04/08, 18:17
Je zult het dan wel zelf moeten (laten) maken. Zal niet direct iets bestaands zijn denk ik.

http://nl.php.net/manual/en/book.imap.php