PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleem gebruikers SMTP-Server Plesk



patrickwww
07/04/08, 14:09
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem... als een klant zijn mail account in bijvoorbeeld outlook instelt en dan als uitgaande mailserver mail.domein.nl opgeeft(wat dus door ons gehost word).... is het zo dat door bijvoorbeeld klanten van planet internet geen mail kan worden gestuurd via smtp... terwijl klanten van bijvoorbeeld casema dat wel kunnen via onze smtp....

Bij wie ligt de fout?

En hoe is dit op te lossen?

Alvast bedankt!

GlobalServe
07/04/08, 14:16
Poort 25 die geblokkeerd word door de access providers.
Zij moeten de uitgaande mailserver gebruiken van hun access provider.

Je kan uw mailserver laten luisteren op een poort die niet geblokkeer word door de access provider.

patrickwww
07/04/08, 14:19
En dan deze instelling (port) opgeven in outlook uiteraard... en dan zal alles moeten werken... suggestie voor een port? Of maakt dat niet uit(bij de ISP)

Dit zal het probleem dus oplossen? :)

GlobalServe
07/04/08, 14:20
Neem bvb poort 2525

Je moet wel in de mailclient ook zetten op poort 2525 dan.

RedoX
07/04/08, 14:21
Poort 587 is populair om te gebruiken.. mja zelf de keuze natuurlijk ;)

patrickwww
07/04/08, 14:22
Poort 587 is populair om te gebruiken.. mja zelf de keuze natuurlijk ;)

Hoezo is 587 populair geworden dan?

Is dit beetje standaard alternatief geworden?

Mark17
07/04/08, 14:24
587 is meende ik zo ongeveer de standaard alternatieve SMTP poort aan het worden (of het in een RFC genoemd wordt weet ik zo niet). Bij DirectAdmin staat deze poort zelfs standaard open meende ik (bij naast poort 25).

pierce
07/04/08, 14:24
Hoezo is 587 populair geworden dan?

Is dit beetje standaard alternatief geworden?

Zie http://www.ietf.org/rfc/rfc2476.txt

RedoX
07/04/08, 14:24
http://www.google.com/search?q=port+587&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7

Vaak word 587 idd als standaard alternatief aangeboden..

Edit: wow, wat is het druk hier, iedereen aan de lunchpauze? ;)

patrickwww
07/04/08, 14:26
THNX allemaal voor de snelle reacties!

pierce
07/04/08, 14:42
Edit: wow, wat is het druk hier, iedereen aan de lunchpauze? ;)

Nee, die is weer afgelopen :D

nielsrenselaar
07/04/08, 14:50
Binnen plesk 8.3 is er de optie "Enable message submission", staat bij Mail onder het knopje Server.


To protect your server against unauthorized mail relaying or injection of unsolicited bulk mail, select the Enable message submission check box to allow your customers to send e-mail messages through the port 587.
Also notify your customers that they need to specify in their e-mail programs' settings the port 587 for outgoing SMTP connections, and be sure to allow connections to this port in your firewall settings.

patrickwww
07/04/08, 15:02
Binnen plesk 8.3 is er de optie "Enable message submission", staat bij Mail onder het knopje Server.

Maar betekent dat dan dat het gebruik van port 25 niet meer is toegestaan op de server dat ALLEEN via port 587 nog verzonden kan worden?

Dat is de submission port die ik terugvind in de Plesk FireWall??