PDA

Bekijk Volledige Versie : asp applicatie via linux hosting



oehTie
03/04/08, 03:28
Beste WHT-ers,

Samen met een vriend van me willen we een webapplicatie gaan ontwikkelen om simpel en goedkoop een administratie bij te houden. We zijn allebei mensen zonder een geweldige kennis van boekhouden en honderden euro's uitgeven aan een pakket wat alles voor ons doet zien we ook niet zitten. Het idee wat we nu hebben is een asp-webapplicatie want asp zijn we wel goed in.

Maargoed, de vraag:

Linux webhosting is geen probleem maar ik kan ik vanaf 1 ip adres, wat uitkomt op een debian linux bak onder bepaalde voorwaarden verkeer via een intern netwerk door laten sturen naar een windows server 2003 bak? Zo dat bij bepaalde hostnames de windows machine reageert ipv de linuxbak?

Graag jullie reacties, mogelijkheden of suggesties :)

Voor vragen is ook alles welkom uiteraard,

Theo

gjtje
03/04/08, 08:10
Je kan apache als proxy voor de Windows machine zetten en zo asp requests (of alles) doorsluisen.

Randy
03/04/08, 14:05
mod_proxy onder apache en dan maak je een mount op een domein. Dus /administratie kun je doorsturen naar ip.ip.ip.ip/administratie. Hier (http://confluence.atlassian.com/display/DOC/Using+Apache+with+mod_proxy) staat een leuk voorbeeld, zoals ik hem met Ruby gebruik naar mongrel op localhost:9001 etc.

oehTie
03/04/08, 16:16
mod_proxy onder apache en dan maak je een mount op een domein. Dus /administratie kun je doorsturen naar ip.ip.ip.ip/administratie. Hier (http://confluence.atlassian.com/display/DOC/Using+Apache+with+mod_proxy) staat een leuk voorbeeld, zoals ik hem met Ruby gebruik naar mongrel op localhost:9001 etc.

ik ga hier zometeen eens mee stoeien, ziet er goed uit alleen is dit zotezien dus wel bedoeld voor een subdirectory van mijn domein. Ik zoek eigenlijk iets om een domein zoals iets.nl door te laten verwijzen via de linux bak over een intern netwerk... Na de linuxbak hebben alle servers een 10.*.*.* ip.

gjtje
03/04/08, 16:23
Met rewrite rules (i.c.m. mod_proxy) kan je doorsturen wat je wil, een complete virtual host of alle bestanden met een a in de naam of wanneer de bezoeker uit rusland komt, etc ....