PDA

Bekijk Volledige Versie : Ecommerce



rochtus
02/04/08, 21:05
Ik vraag mij af heeft hier iemand kennis van goed design opensource ecommerce software... De grootte aan functionaliteit is misschien minder belangrijk??!!
Ik ken C97.net wat wij aanbieden als hostingbedrijf, maar wij zouden enkele meer willen aanbieden... Iemand die er goede kent?
dank!

boriss
02/04/08, 21:23
Magento? www.magentocommerce.com

rochtus
02/04/08, 21:57
Ha! had ik net zelf ook ontdekt! Lijkt me fantastisch...
aanbeveler idd

vcelis
02/04/08, 22:03
oscommerce?

Triloxigen
02/04/08, 22:58
Inderdaad, osCommerce

dreamhost_nl
03/04/08, 11:30
OsCommerce is een veel bekender product dan MagentoCommerce.
Waarom zou je bijv. MagentoCommerce aanbevelen t.o. OsCommerce?

Wemag
03/04/08, 11:52
OsCommerce is in mijn ervaring vrij slecht gedocumenteerd, buggy, en niet netjes geprogrammeerd. MagentoCommerce is een nieuwkomer die het een stuk beter aanpakt met goede duidelijke documentatie, MVC opbouw, en een beter design.

dreamhost_nl
03/04/08, 13:12
Dat kan wel zo zijn, maar MagentoCommerce staat wat uitbreidingen nog flink in de kinderschoenen als je dit vergelijkt met OsCommerce.

Costeijn
03/04/08, 14:08
Maar vanwege de documentatie en goede code is het makkelijker modules te maken.

Triloxigen
03/04/08, 14:11
Voor osCommerce is het ook prima mogelijk ook modules te maken hoor?

Ber|Art
03/04/08, 14:12
osCommerce e.a. zijn een hel kwa design, Magento is een verademing! en is idd erg goed gedocumenteerd.

Triloxigen
03/04/08, 14:14
Standaard is osCommerce als het gaat om het uiterlijk inderdaad om te huilen.
Gelukkig zijn er template modules voor :p

Ber|Art
03/04/08, 14:15
Ja maar op het moment dat er modules zijn die door de template niet worden onderstuend kan je met je design weer opnieuw beginnen :( of iig de module met hand designen...

RedoX
03/04/08, 14:16
Sinds 31 maart is de offical stable release van Magento uitgebracht. Heb hem zelf nog niet uitgetest maar heb lekker kunnen testen met de verschillende beta versies, ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben en waarschijnlijk binnenkort live ga implenteren!

OsCommerce is leuk en veel opties voor.. maar ik heb liever iets dat stabiel draait en dat ik maar mijn eigen script (modules) eraan toevoeg!

Triloxigen
03/04/08, 14:16
Je moet inderdaad met modules die voor de front-end zijn wel rekening houden met de template, maar dit is vaak in een kwartier omgebouwd.

Sander-
03/04/08, 14:30
MagentoCommerce ziet er veelbelovend uit, wij gaan er zeker even mee spelen. Bedankt voor de tip :)

Ber|Art
03/04/08, 14:31
Jammer aleen dat het (nog) niet in het Nederlands is :( en dat er (nog) geen iDeal module is ;)

RedoX
03/04/08, 14:33
Jammer aleen dat het (nog) niet in het Nederlands is :( en dat er (nog) geen iDeal module is ;)

Die zal er ongetwijfeld snel zijn.. :)

Triloxigen
03/04/08, 14:35
Ik denk ook dat Magento het nieuwe os e-commerce pakket gaat worden, maar eerst zal er een groter community moeten komen. Voor dus onder andere talen en betalingssystemen zoals iDeal.

Maar ik vraag me wel af hoe bedrijfstechnisch gezien de structuur is. Want het bedrijf achter Magento is verder gewoon een commercieel e-commerce bedrijf.

Ber|Art
03/04/08, 14:35
Die zal er ongetwijfeld snel zijn.. Dat geloof ik ook, ze zijn als ik het goed gelezen heb al op de helft en er zijn een aantal mensen bezig met iDeal, dus dat komt zeker goed, ff geduld nog :)

RedoX
03/04/08, 14:37
Maar ik vraag me wel af hoe bedrijfstechnisch gezien de structuur is. Want het bedrijf achter Magento is verder gewoon een commercieel e-commerce bedrijf.

Maar dat is niet zo'n probleem. Als je kwaliteit levert (dat doen ze zeker!) dan gaat het vanzelf van mond tot mond.. De community zal zeker gaan groeien nu denk ik sinds de 1st stable release. En het mooie blijft natuurlijk.. het is allemaal opensource.. iedereen kan er lekker mee aan de slag!

Triloxigen
03/04/08, 14:45
Dat het opensource is wil niet zeggen dat het gratis is (dat is nu wel, heb de licentie ook verder nog niet bekeken).

Maar doordat Magento vanuit een commercieel bedrijf (Irubin / Varien) gedaan wordt is de kans altijd aanwezig dat het een commerciele push richting dat bedrijf gaat geven waardoor je jezelf afhankelijk kan maken van dat bedrijf (Sluikreclame etc).

RedoX
03/04/08, 14:53
Dat het opensource is wil niet zeggen dat het gratis is (dat is nu wel, heb de licentie ook verder nog niet bekeken).

Wat ze kunnen doen is bijvoorbeeld bepaalde modules gaan locken en daarvoor serials uitgeven.. Maargoed.. vraag me echt af waarom ze dat zouden doen.. Wat vaak voorkomt bij dit soort opensource projecten is dat ze geld gaan maken op de service.. (zie: http://www.magentocommerce.com/store/)

Spyder01
03/04/08, 22:46
Ik mis hier het stukje over osCommerce: je moet de register globals op ON hebben staan... En dat is gewoon Not Done en dat hadden ze ondertussen al 1 of 2 updates geleden moeten fixen.

Triloxigen
03/04/08, 23:40
Dat is eenvoudig te fixxen

Designerhosting
04/04/08, 00:53
Magento is inmiddels stabiel, lang op zitten wachten. De installatie verloopt inmiddels stukken beter dan bij eerdere versies. Dat er nog weinig extra's zijn is jammer, maar een kwestie van tijd. Qua uiterlijk is het een verademing en hopelijk is de snelheid beter geworden...

Het lijkt mij iig een aanwinst.

dreamhost_nl
04/04/08, 17:53
Een van de voordelen van OsCommerce is dat je je "store" gemakkelijk in meerdere talen kunt maken, dus artikelomschrijvingen voor zowel Nederlands, Engels, Frans, Duits, etc. Dat is toch wel een gemis in Magento, naast uiteraard ook de vele modules die er voor OsCommerce wel zijn en voor Magento (nog) niet...

nopzolder
05/04/08, 08:36
Zen cart misschien een optie? http://www.zencart.com

NWO
05/04/08, 09:17
OS commerce kan ook zonder globals en met PHP save mode draaien hoor!
Ik denk dat Magento zeker een grote jongen kan gaan worden, maar ik denk dat er dan 2 versies gaan komen.
1 simpele gratis en 1 betaalde met alle opties.

Op dit moment zou ik voor OS of idd Zencart gaan, ook best leuk om mee te stoeien :)

swedendedicated
05/04/08, 13:40
Weet iemand of magento nog zo sloom is als voorheen? Ziet er geweldig uit maar de standaard database alleen was al 9mb en de map rond de 40mb.

dreamhost_nl
05/04/08, 13:48
Uit opmerkingen hier en op het productspecifieke forum zou ik zeggen dat het verbeterd is, maar dit kun je eigenlijk alleen zelf ervaren door de laatste versie te installeren...

RedoX
05/04/08, 17:49
Ziet er geweldig uit maar de standaard database alleen was al 9mb en de map rond de 40mb.


Ja wat wil je als je heel het zend framework erbij krijgt.. Alle libraries en dergelijke zitten er dacht ik volledig bij..

Dat het zo "traag" is, is misschien te verwijten aan de vele Ajax functies die het heeft.