PDA

Bekijk Volledige Versie : Webdesignprobleempje met Dreamweaver (tables)



Caspar Gomez
31/03/08, 05:26
Zoals jullie zien ben ik al veel te lang door gegaan met het bezig zijn aan een eigen website van me.

Echter is het een leuke hobby en wil ik graag, buiten de webhosting business, ook leuk met eigen dingen bezig kunnen.

Ik heb nu een template gedownload van internet, alleen zit ik met het volgende probleem.

De hele layout, inclusief images is afhankelijk van onderstaande table-set. Is het mogelijk icm. een div-layer oid. de tekst achteraf te droppen?

Het gaat om een gecentreerde layout die op alle resoluties normaal te zien moet zijn.

YolkNet
31/03/08, 09:54
Bedoel je dat de tekst bijv. uit een database wordt opgehaald en in de template wordt getoond? Oplossingen: Php icm MySql of PostgreSql, Asp.Net

Caspar Gomez
31/03/08, 17:57
Haha nee, ik doel erop dat ik nu een website heb met allemaal tables. Maar ik kan per hokje op die afbeelding, maar wat tekst plaatsen en dan loopt het niet door.

Wel zonde. Had gewoon € 60,- voor de template betaald en nu kloppen de tables niet.
Dus vroeg me af of div-layers dit kunnen oplossen.

MMaI
31/03/08, 18:46
hoe bedoel je dat het niet door loopt?
post eens een ss met wat je probleem is, nu zie ik namelijk niks aan het design, behalve dan dat het design een onnodige puinhoop is door alle miniscule tables.
natuurlijk kun je gewoon divs er van maken
als het om het afbreken van tekst (of terugloop) is, divs ondersteunen overflow argumenten

Ramon Fincken
31/03/08, 19:41
Heb je het design in PSD format? Dan is slicing wellicht te overwegen.

deCube
31/03/08, 20:08
Hmmm, meestal is het beter om gewoon van scratch af, aan de hand van het ontwerp, je website te bouwen.

Misschien dat je dit zelf om kan zetten? Is een leuke oefening. :)