PDA

Bekijk Volledige Versie : Mening / gezocht: server aankoop R200 Dell



fossie
29/03/08, 18:25
Hello,

Ik weet niet of dit het forumdeel is om dit te vragen, doch zit met volgend probleem/vraag. Ik ken vrij weinig van hardware voor servers en ben van plan twee servers aan te kopen.

Ik heb via Dell website volgende server kunnen configureren voor een 'volgens mij' scherpe prijs.

DELL PowerEdge™ R200 - (PE3R2001)
Base: Dual Core Intel® Xeon® 3065, 2.33 GHz, 4MB Cache, 1333MHz FSB
Geheugen: 2GB DDR2 SDRAM 667MHz (2x1GB dual ranked DIMMs)
RAID-connectiviteit: C3 - Add-in SAS6iR (SATA/SAS Controller) which supports 2 Hard Drives - RAID 1
1ste harde schijf: 250GB 7.200 rpm SATA 3Gbps 3.5-in Cabled Hard
Drive
2de harde schijf: 250GB 7.200 rpm SATA 3Gbps 3.5-in Cabled Hard
Drive
Uitbreidingskaart: Riser with PCI-E Support (1xPCI-E x8 slot, 1x PCIE
x4 slot)
Optische stations: 8X Internal DVD ROM Drive

Ondersteuningsdiensten: 3 jaar basisgarantie - Next Business Day 136999
Standaardondersteuning: 1 jaar basisgarantie - Next Business Day
Rails voor rackmontage: Versa rails static for 4 post round hole racks
Omlijsting vooraan: PowerEdge R200 Bezel Assembly

Dit voor 519 euro excl btw (en excl verzendkosten) - fixe korting momenteel.

Is dit een goed systeem voor deze prijs en / of zou ik beter een andere configuratie aanschaffen? Heeft iemand ervaring met Dell R200 servers.

Tweede puntje, moet ik nog extra kaart(en) kopen om de twee schijven in RAID 1 te laten draaien?

Hopelijk kan iemand nuttig advies geven, zou graag maandag, ten laatste dinsdag willen beslissen welke server ik ga aankopen.

Alvast bedankt,
Fossie

Stewie
29/03/08, 19:17
Je hebt geen RAID kaart geselecteerd en dus geen raid 1 op die 2 disks. Die kost plusminus 100 euro bij Dell.

Randy
29/03/08, 19:36
Jawel, de SAS6i kaart. Maar die moet je wel selecteren. Of je moet softraid gebruiken. De SAS6i kaart kost 100,- extra.

Let even op de rails: Je hebt niet de 'round hole' maar de 'Dell and other square hole' versie nodig.

Verder leuke machientjes, we hebben er al wat draaien. Alleen dan met een ietwat andere CPU (meer cache en quadcore) en meer geheugen.

Let er ook even op dat er nog 99,- administratie en verzendkosten bij komen en dan nog de BTW. Maar dan heb je nog puike machientjes.

*** Gaat van de week eens een PE2950 bij bestellen voor mezelf ***

fossie
29/03/08, 19:44
Bedoel je deze dan bij selectie van 1st RAID controller?

SAS 6iR internal RAID Controller, PCI-Express

De 2nd moet je dan niet selecteren.

Ga waarschijnlijk nog dingen bestellen, dus verzendkosten kunnen dan gedeeld worden.

Stewie
29/03/08, 20:01
Verzendkosten kan je niet delen bij Dell.

Daarnaast raad ik de Dell rapid rails aan, prima rails, werken in elk rack.

bdj
29/03/08, 20:15
ik zit op dell te kijken maar die prijzen van jou die krijg ik niet?

Randy
29/03/08, 20:29
ik zit op dell te kijken maar die prijzen van jou die krijg ik niet?

http://configure2.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?c=nl&cs=nlbsdt1&kc=305&l=nl&oc=PE3R2001&s=bsd&sbc=%20pedge_r200

bdj
29/03/08, 22:05
Ik heb begin januari een r200 gekocht maar dan met 1 250gb hd, verder zelfde config.
Draait bij mij met freebsd als een zonnetje

DeziWeb
30/03/08, 10:39
Zoals al eerder is gezegd het delen van de verzendskosten werkt niet.
Je betaald voor elke server/desktop etc. die je besteld verzendskosten.
Als je slim bent bel je even met Dell, en zegt dat je 2 servers wilt gaan kopen en mogelijk in het vervolg nog meerdere. Vaak zijn ze wel bereid wat fixe kortingen te geven op bijv. de verzendskosten.

Wouter-Ospito
30/03/08, 10:56
Zijn inderdaad leuke machines (wij hebben er inmiddels ook al wat hangen). Wat ik me nu nog wel afvraag, en wellicht dat iemand hier dat weet: werkt de SAS6iR goed met FreeBSD 6.3 en/of FreeBSD 7.0. Ik weet dat hier in het begin wat problemen mee waren (net als met de SAS5iR). Wij stoppen er nu altijd een 3-ware 9650SE-2LP kaart in, ik weet niet wat de prestaties zijn van de SAS6iR tegenover deze kaart, maar wellicht toch interesant om eens naar te kijken.

dreamhost_nl
30/03/08, 16:27
Wouter, daar is hier een topic over :
http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=657236