PDA

Bekijk Volledige Versie : Inkomstenbelasting. Zelf doen of laten doen?



Caspar Gomez
29/03/08, 16:52
Zie titel en poll.

Ben nieuwsgierig naar de resultaten.

Ik moet m'n aangifte van 2006/2007 nog doen. Ik kom er niet uit.

Hebben jullie suggesties? Door wie ik het zou kunnen laten doen?

AlexanderOnline
29/03/08, 18:39
Volgens mij heeft de consumentenbond een soort boekje daarvoor (niet alleen de consumentenbond trouwens), met alles info over aangifte doen.

Bob2
29/03/08, 18:50
http://www.vesak.nl/index.html ben je voor 1600 euros per jaar klaar

brinkie
29/03/08, 20:31
Zie titel en poll.
Ben nieuwsgierig naar de resultaten.
Ik moet m'n aangifte van 2006/2007 nog doen. Ik kom er niet uit.
Hebben jullie suggesties? Door wie ik het zou kunnen laten doen?

Heb gekozen voor "Ik ben ondernemer, ik doe het zelf". Ik doe mijn eigen aangifte al sinds ik aangifte moet doen en sinds m'n 17e doe ik het ook voor m'n ouders, daarna/later ook jarenlang voor vrienden, familie enz. gedaan. Ik vind het wel een sport om het zelf te doen.


http://www.vesak.nl/index.html ben je voor 1600 euros per jaar klaar

En daarom doe ik het dus zelf. M'n eigen aangifte kost me nog geen halve dag. Dan heb ik dat maar weer makkelijk verdiend :) als ik dit soort bedragen zie.

Hosted
29/03/08, 21:32
Wij laten de inkomstenbelasting doen dit omdat wij daar zelf geen tijd voor hebben en geen inzicht hebben.
Deze personen die het doen zijn altijd up 2 date met de regels en snufjes om toch minder te betalen of juist meer terug te krijgen.

HBCS
29/03/08, 21:38
Wij laten het al jaren doen door een administratiekantoor. Heeft vele voordelen. Zij kennen de regels van nu en wij kunnen ons bezighouden met de zaken waar wij goed in zijn.

Ons advies: zoek een goed administratiekantoor.

Wij betalen ongeveen 350 euro per jaar voor alle diensten. Dus je ziet, het hoeft niet duur te zijn. De kwaliteit vinden wij belangrijker.

NST
29/03/08, 21:48
Wij besteden alles uit. Betalen wel een heel stuk meer dan de mensen hierboven, maar hebben dan ook een flinke administratie.

brinkie
29/03/08, 22:55
Wij besteden alles uit. Betalen wel een heel stuk meer dan de mensen hierboven, maar hebben dan ook een flinke administratie.

Goed automatiseren en standaardiseren kan je wellicht een hoop geld besparen, dus.. Gemiddeld ben ik één dag (in uren) per maand kwijt aan de administratie.

Maar BOT.. : wat is precies het probleem van TS, zonder in details te treden c.q. bedragen te noemen? Wellicht kunnen we je hier verder helpen (of even bellen met de belastingtelefoon, wil ook nog wel eens helpen!)

Henky!
29/03/08, 23:29
Uitbesteden aan mensen die er verstand van hebben. Daar betaal je voor maar je kunt gewoon doorwerken dus verdien je het ook weer terug.

Zeker als uitbesteden maar 350 per jaar kost. Kan HCBS ons zijn geheim vertellen? We betalen nu tien keer zoveel dus we stappen direct over.

MXB-Jeroen
29/03/08, 23:31
Wij laten het gewoon lekker doen, veel makkelijker!

®on
30/03/08, 01:38
Uitbesteden aan mensen die er verstand van hebben. Daar betaal je voor maar je kunt gewoon doorwerken dus verdien je het ook weer terug.
En ze verdienen zichzelf meestal ook wel weer terug. Uitbesteden dus, als het om de IB gaat.

t.bloo
30/03/08, 03:19
Ik moet m'n aangifte van 2006/2007 nog doen.
Heb je nog 1 dag voor dan :)

Lang zelf gedaan, maar tegenwoordig toch laten doen. Het is me te ingewikkeld geworden met de fiscale partner, de zaak, het huis, de beleggingen, de auto's er bij. En het is een prettig gevoel dat je je er geen zorgen over hoeft te maken. Weet jij hoe alles zit? Krijg je wel terug wat je terug kunt krijgen? Als je het laat doen dan weet je dat natuurlijk ook niet 100% zeker, maar als je het zelf doet dan weet je het 100% zeker van niet.

De tip: zoek een bedrijfje bij jou in de buurt. Je moet er soms langs. Zoek een kleintje die niet ook accountant is, dat kan in de kosten schelen en heb je vaak helemaal niet nodig. In Eindhoven zijn wij bij http://www.jvandewinkel.nl

jeffrey
30/03/08, 13:21
Ik heb gekozen voor: Ik ben ondernemer, ik laat het doen.

Wij hebben vanaf het begin al onze administratie via een accountant lopen.
Gewoon een klein kantoor met een aantal medewerkers die niet volgens het uurtje factuurtje principe werken.

Wij betalen zo'n 2000 euro per jaar hieraan maar dat is wel alles geregeld en hoef je je hier geen zorgen om te maken.

DeziWeb
30/03/08, 13:31
Ik heb gestemd op Ik ben ondernemer, ik laat het doen.
Zoiets moet je denk ik zelf niet doen, maar overlaten aan de geleerden :D

survivor
30/03/08, 13:43
Ik heb gekozen voor "Ik ben ondernemer, ik doe het zelf" dit omdat ik nog maar net begonnen ben en nog niet de middelen heb om veel geld uit te geven.

Ik had enkel de moeite om te zoeken hoe je verlies moet aangeven maar dat was met 1 telefoontje naar de belastingdienst ook opgelost.

Het heeft mij 1 avondje en 1 telefoontje gekost.

DutchTSE
30/03/08, 15:17
"ik ben ondernemer en ik doe het zelf"

En dat nu voor het 3e jaar. Ik hou het gewoon simpel, en zolang ik ze (de belastingdienst) niks hoef te betalen ben ik er tevreden mee :).

Caspar Gomez
30/03/08, 15:26
Okee. Het gaat hier om een VOF.
Voor één dag werk is 1600,- toch wel erg veel?
Zoveel dient een boekhouder toch niet te doen?

crazycoder
30/03/08, 15:34
Okee. Het gaat hier om een VOF.
Voor één dag werk is 1600,- toch wel erg veel?
Zoveel dient een boekhouder toch niet te doen?
Ben je bij een accountant ofzo geweest?

Daar zitten vrij dure jongens tussen..

brinkie
30/03/08, 15:35
Wij betalen zo'n 2000 euro per jaar hieraan maar dat is wel alles geregeld en hoef je je hier geen zorgen om te maken.

Ik hoor dat argument vaker terugkomen "dan hoef je je er geen zorgen om te maken". Nou, als een ander "aan mijn geld zit", maak ik me daar per definitie zorgen over in die zin dat ik zelf wel grip- en eindcontrole op de zaak zou willen hebben (op zijn minst!).

Als ik het zou gaan uitbesteden, dan aan een groot en gerenommeerd kantoor. Die hebben meer kennis van zaken, scholen hun medewerkers bij etc, dan de kleintjes die soms écht maar wat aanklooien (waardoor je én geld aan hen weggooit én geld aan niet terug- of teveel betaalde belastingen).

Helaas heb ik vanuit mijn vorige baan veel schade van dat soort semi-beunhazen gezien. Want, om een administratiekantoor te starten heb je -net als voor een webhostingbedrijf- geen énkele opleiding of erkenning nodig. Iedereen kan zich administrateur noemen in dit land (evenals incassoburo's e.d.). Vandaar ook dat de tarieven extreem uiteenlopen..

machit
30/03/08, 16:54
Hier ook ondernemer en gekozen voor het laten doen. Wij zijn nog een bak bier kwijt aan het een belastingconsultant. Een klant van ons heeft administratie / belasting consultancy kantoor en is verreken werk. Hij uur voor ons, wij uur voor hem etc.

ccchosting
19/04/08, 11:42
Altijd laten doen (tenzij je 10 kleine klantenjes hebt)
Waneer je een goede boekhouder hebt zal deze in het begin niet zoveel vragen, zeg 350 euro.
Naar mate je groter wordt loopt dit op tot duizende euro's.

Echter je hebt er altijd profijt van omdat de boekhouder de regels en tricks kent.
Dit levert ons een hoop geld op en besparen veel tijd.

RobinJB
19/04/08, 11:54
Ook hier laten we het doen, enige wat we zelf doen is facturen versturen.
Zelf vind ik het ideaal, het scheelt een hoop ergenissen.

YolkNet
19/04/08, 12:59
Hier ook uitbesteed. Scheelt hoop frustratie en uitzoekwerk. Die uren kan ik beter besteden met geld verdienen om de boekhouder weer van te betalen.
Kost maar 450 euro per jaar