PDA

Bekijk Volledige Versie : Dell r200 / Dell r300



Stewie
28/03/08, 20:46
Iemand al ervaring met de Dell r300? :)

Randy
28/03/08, 21:12
We hebben al wel een stapel R200's hangen. Zie net dat de R300 ook leverbaar is. Wat is het verschil Stijn, behalve ruimte voor 2x PCIe? Jij als Dell premium customer moet het zo weten...

RobinJB
28/03/08, 21:13
Hier ook een r200, super ding :)

Sorcer
28/03/08, 21:38
Zojuist hier nog een paar PowerEdges besteld en gisteren afgeleverd hier. Nu zag ik inderdaad dat De PowerEdge 860 eruit is gehaald en in de plaats dan voor de R300 komt? Ben benieuwd :) binnekort zullen er waarschijnlijk weer nieuwe servers nodig zijn, wie weet proberen we er daar een aantal van.

Stewie
29/03/08, 00:22
We hebben al wel een stapel R200's hangen. Zie net dat de R300 ook leverbaar is. Wat is het verschil Stijn, behalve ruimte voor 2x PCIe? Jij als Dell premium customer moet het zo weten...
r200 volgt 860 op, de r300 is een higher end versie van de r200.
Ik heb hem nog niet gehad, dus weet er helaas weinig van.

Nieuwere chipset, hogere FSB, Xeon 5xxx generatie, ziet er allemaal prima uit. De opties zijn prima, standaard DVD en voor een tientje extra een dvd/cdrw combo drive (:rolleyes:), maar vooral kwa hard disks uitstekend.

Waarom ik het topic ben begonnen: ik ben benieuwd naar het verschil in stroomgebruik en verschil in moederbord. Heeft de r300 ipmi 2.0 zoals de andere dell 9th generation high end servers?

Als er interesse is kan ik een reviewtje maken, Dell heeft een speciaal programma waarin je kostenloos bij serieuze interesse een custom made Dell server of storage oplossing een maand op proef krijgt. Build-to-order ook nog! :W:

We kregen vanuit Supermicro laatst nog een fantastische deal aangeboden, goedkoper dan Dell, zelfde componenten op moederbord/casing na, uiteindelijk toch voor Dell gekozen in verband met de garantie en service.
Tegenwoordig heb je meer vrijheid hierin. Je kan online bij Dell een "certificaat" halen waarna je zelfstandig hardware kan aanmelden voor reperatie zonder dat je door Dell's standaard schema heen moet. Als je zegt dat de hard disk kapot is komen ze gewoon direct langs, of ze sturen je wat spares op, zonder gezeur en zonder uberhaupt om een "test" te vragen. Groot voordeel dus.
Laatst een Dell monteur op kantoor gehad, die heeft er van 10:00 tot 16:00 gezeten en elke issue opgelost met de bakjes die we er hadden staan. De hele dag koeriers gezien. De Dell hardware was 3 jaar oud, garantie liep bijna af, desonanks alles gerepareerd en uiteraard geen cent hoeven te betalen (2x nieuw moederbord Dell 1850, 1x HDD, 1x controller).

Randy
29/03/08, 10:29
Reminds me, ik moet nog steeds een keer naar de Meent komen. Zit de bakker nog steeds in de buurt :)

gjtje
29/03/08, 12:12
Biedt op zich wel aardige meerwaarde t.o.v. de R200 zoals hot-swap disks en redundante voeding. Ik zie alleen niet waarom die 5460 er tussen staat, dit lijkt mij een fout. Dat vereist een compleet ander moederbord/chipset/geheugen dan de 3xxx serie.

Ik mis ook een beetje de RAC kaart in de lijst met opties. DRAC 4 is zwaar verhouderd, zou mooi zijn als hier DRAC 5 in zit.

Stewie
29/03/08, 13:37
Biedt op zich wel aardige meerwaarde t.o.v. de R200 zoals hot-swap disks en redundante voeding. Ik zie alleen niet waarom die 5460 er tussen staat, dit lijkt mij een fout. Dat vereist een compleet ander moederbord/chipset/geheugen dan de 3xxx serie.

De R200 kan ook alles aan, van P4 tot c2d tot xeon. Er zijn verschillende versies in omloop. Wel apart, andere fabrikanten bouwen de server om de CPU, Dell bouwt een case en is dan heel flexibel in de CPU die erin gaat. Zo kan je van een systeem zowel een high-end als low-end oplossing maken.

De R300 heeft daarnaast ook 3 verschillende versies casing:

Zonder redundant voeding, zonder hot swap hdd
Zonder redundant voeding, met hot swap hdd
met redundant voeding, met hot swap hddOp de Dell roadmap stond de R300 voor eind 1e helft 2008, dus ik ben wel verbaasd dat het model al zo snel leverbaar is.

Reminds me, ik moet nog steeds een keer naar de Meent komen. Zit de bakker nog steeds in de buurt :)
't is nog altijd de gezelligste straat in Rotterdam ;)
Je bent altijd welkom!

Peterva
26/04/08, 14:47
Ik krijg deze week de R300 binnen, ik moet zeggen dat ik toch liever iets meer betaal dan de R200, gezien het feit dat de R200 geen vorm van redundancy geeft (geen hotswap HD's en geen redundant PSU).
R300 is net wel ff wat duurder, maar ik denk dat je wel iets meer voor je geld krijgt.

VinceSTM
26/04/08, 14:54
Wij hebben nu 2 R200's draaien, draaien prima!

Stewie
26/04/08, 16:42
Wij hebben er inmiddels ook al een aantal draaien. Erg fijn dat geheugen uitwisselbaar is met de PE860. (foto's http://www.webhostingtalk.nl/961151-post964.html)