PDA

Bekijk Volledige Versie : firewal keuze



shadykw
28/03/08, 19:30
beste mensen,
ik zit nu met een probleem te kampen, op kantoor hebben we 5 servers 3 er van werken als web servers een als Email en de andere als database, we hebben een netwerk verbinding met 32 Ip adressen. onze vorige Firewall/router was de netgear fx538 maar hij is door een of andere reden na zijn tweede jaar gek geworden, nu moet ik een nieuwe router voor mijn bedrijf kiezen die 1:1 nat mogelijkheden ondersteunt zodat we de externe Ip adressen aan bepaalde intern ip adressen kunnen verbinden ( web redirect) ik zit echt te twijvelen tussen verschillende firewall/Routers, ik heb iets nodig in de budget van 1000 euro, wat raden jullie aan mij
MVG
Kevin

ik was net bezig met het zoeken en ik heb twee routers die lijken heel goed te zijn de Defzone 300sg en de ZyWALL 35 UTM de prijs is bijna hetzelfde, maar keuzen is moeilijk daarom dacht ik zal mijn uitvindingen met de experts hier delen,
MVG
Kevin

SF-Jeroen
28/03/08, 23:43
Ik zou dan toch voor een wat betere gaan met zon budget, denk aan Juniper SSG 5 (ik heb even niet de specs bekeken), maar zoiets kun je nemen

Phu
29/03/08, 00:34
Cisco Pix 5xx niets voor je ?
redelijk makkelijk te configgen en kost niet al te veel geld
voor hetgeen wat je nodig hebt dan

shadykw
29/03/08, 04:22
heren ik wil jullie allemal voor dit snel hulp bedanken, ik heb wel u advies gevolgd, het bleek dat jullie inderdaad gelijk hebben en ben op twee resultaten geland, de Cisco PIX 506E, en de Juniper ssg 20 met 256 Mb ram.

allebei hebben gelijkwaardig configuraties, maar ik neem aan ook aan dat de Juniper heeft meer router mogelijkheden, ik vind ook dat de UTM van de Juniper een heel goede is, de prijs is ook bijna hetzelfde, ik vraag dus de ervaring van de Webhostingtalks experts bij de keuze tussen de twee,
voor meer duidelijkheid, de netwerk senario ziet er zo uit

3 Servers running win2003 web servers op elke draaien 5 websites elke met een Dadicated Ip adress

1 mail server and webmail server (smartermail) 2 dadicated ips

1 Mssql 2005 server 2 Ip adresses.

alle servers zijn geconfigureerd met intern ip adressen die verbonden zijn via de router/firewall aan dadicated Public IP adressesn (1:1 NAT/Pat)

dus vinden jullie de Cisco of de Juniper meer passend bij zn scenario

alvast bedankt

MVG

Kevin

betse WHT experts,
ik bleef de hele nacht door de forum zoeken en eigenlijk werd ik overtuigd dat Juniper een heel goede fierwall en router is, ik ben ook de SonicWALL PRO 2040 tegen gekomen maar hij biedt heel weinig routing mogelijkheden of dat is tenminste wat ik van de specificaties begreep, ik heb eerlijk gezegd geen geavanceerde routing nodig in mijn netwerk want het is net zo simple zo als ik heb uitgelegd, zou zn Fierwall beter zijn dan de SSG 14o van jupiner??

Ber|Art
29/03/08, 09:35
Wij gebruiken ook de SonicWall Pro (Enhanced), dit bevalt zeer goed! De prijs kwaliteit verhouding is prima en de mogelijkheden zijn zeer geavanceerd. Hier kan je het vergelijk tussen de types zien: http://www.sonicwall.com/us/products/PRO_Series.html

shadykw
29/03/08, 14:59
hij is inderdaad goed, maar hij doet niet zo uitgebreid aan routing. ik heb eigenlijk sinds gisteren niet geslapen om een beslissing te kunnen maken, als een zeker resultaat is de cisco product niet superioor, de juipner is veel beter, maar ik weet eingelijk niet of the DEEP packet inspection en andere UTM mogelijkheden daarme standard komen of moeten die apart gekocht worden of geabonneerd worden, in de handleiding zeggen ze dat ervoor een jarlijks bedrag betaald moet worden, maar ik kon dt juist niet vinden.
ik zou graag hierover meer willen weeten.
MVG
Kevin

Diablo
29/03/08, 15:25
Voor anti-virus, anti-spam, web filtering en deep inspection heb je bij Juniper een abonnement nodig. Je kunt een los abonnement nemen voor bijvoorbeeld alleen anti-virus of een bundel waar alles in zit. De looptijd van de abonnementen is 1, 2 of 3 jaar. Hoe duurder het model SSG, hoe duurder het abonnement.

Over SonicWALL en Cisco ben ik niet echt te spreken, maar we zijn dan ook niet voor niets Juniper Partner ;)

Sander-
29/03/08, 15:50
Wij zijn ook zeer tevreden over de junipers (en inmiddels ook J-Partner) We hebben een aantal 5GT's (voorloper van de ssg) draaien in dezelfde opstelling als die jullie willen hebben.

Met betrekking tot antivirus, antispam etc is het maar net wat je wilt. Wij hebben er op dit moment voor gekozen om het zelf nog niet te doen, maar in de toekomst willen we er zeker naar gaan kijken. Met name vanwege de last die je van je servers wegneemt bij deze opstelling.

shadykw
31/03/08, 20:25
beste WHT mesnen
ik ben ook op dit moment zeer overtuigd van de juniper ssg 20, maar ik zit nog te kijken over waar ik hem kan kopen ik wil de variant zonder draadloos hebben met 256 MB geheugen, ik heb het artikel gevonden bi shops.nl maar he zou een paar weken duuren voordat de firwewall leverbaar wordt, ik vraag me af dan of jullie een beter leverancier kennen die ook niet erg duur is,
met vriendelijk groeten.
Kevin

Erwin Zeeuw
31/03/08, 20:50
Ook ik heb de Juniper SSG-20
werkt prima, zeker voor op kantoor en valt ook nog eens in je budget!
en om in te gaan op je verzoek voor een leverancier: ik heb er nog een over, 3 maanden gebruikt. Anders moet je eens bij www.hd.nl kijken, daarvandaan was ie er best snel!


Erwin

Diablo
01/04/08, 11:39
Kevin, ik mag je hier geen aanbieding doen, maar als je een nieuw topic opent in Te Koop Gevraagd / Te Koop Aangeboden, kan ik je wel een prijsopgave geven. De SSG 20 is bij ons uit voorraad leverbaar.