PDA

Bekijk Volledige Versie : 1/2 en 1/1 racks contracten



DennisWijnberg
28/03/08, 15:52
Beste mensen,

Steeds vaker hoor ik van bedrijven die mij benaderen de vraag of ze de overeenkomst ook voor langere tijd kunnen afsluiten. Natuurlijk kan dat en vind ik dat geen probleem (lees: graag zelfs) maar ik krijg dan vaak te horen dat een andere provider dat doe toestond.

Aangezien deze klant voor een 6 maandcontract ging en zijn servers had ingericht in dit datacenter verhoogde de aanbieder haar prijzen met 55% na een half jaar! Een andere klant noemde zelfs een percentage van 180% in twee jaar.

Komen jullie dit soort dingen ook tegen en waarom bieden bedrijven met opzet het eerste (half) jaar aan tegen een bodemprijs? Alleen om maar snel een DC te vullen? Maakt een 'goede' naam dan zo weinig uit voor deze bedrijven?

umf
28/03/08, 16:00
ze willen eerst alle kosten eruit halen
vaak setup waar het meeste mee verdient word

oudere dc's vullen zich vaak eerst met bulk klanten waarna ze daarna overgaan tot grotere (duurder betalende) klanten waardoor je de keuze hebt of weggaan
of meer betalen

stroomprijs verhogingen zoals je zelf noemt zijn niet zo uniek meer
als je bij de wat grotere partijen (globalswitch,interxion etc) gaat kijken
zie je dat bij hun de prijzen al hoog waren maar de percentages niet zo hoog zijn als de

goedkopere datacentra

wat je vaak gewoon moet doen is contracten opstellen met je leveranciers tot meerjaren plannen
dan heb je er minder problemen mee dat ze opeens na 6 maanden de prijzen verhogen

DennisWijnberg
28/03/08, 16:02
Wij hebben er zelf gelukkig geen last van, maar ik hoor het de laatste tijd veel voorkomen, vandaar dat ik me afvroeg of jullie dat soort verhalen ook ter oren komt.