PDA

Bekijk Volledige Versie : [TK] Heavy Duty IBM eServer xSeries 346



las3r
28/03/08, 14:48
IBM eServer xSeries 346 (Type 8840)

Specificaties:

CPU: 2x Xeon 3.600 (16kb/2048kb cache) @ 800 FSB
MEMORY: 8x 2GB Infineon ECC IBM
HARDDISKS: 6x 300 GB SCSI 10.000 rpm
RAID: IBM ServeRaid 7k (raid 5EE etc)
OPTICALS: CDRW/DVD + 1"44 Floppy Diskdrive
NIC: 2x 1Gbit uplink
POWERUNIT: 1 Unit.

Aangekocht in:
11-04-2006

Garantie loopt tot (te verifieren bij IBM:
10-04-2009


Wij zijn de tweede eigenaar van deze server, en hebben hem "via via" overkocht van de originele eigenaar uit Duitsland na de zomer van 2007.

RAM:
Hij kwam standaard met 2x 512 MB ram aan, en wij hebben voor 2000,00 US $ (dat was toen meer waard als nu, zucht) 16GB (8x 2 GB) aan NIEUWE ramstripjes gekocht. Deze komen van ebay, maar zijn IBM branded, en hebben bij de dealer nog een aantal maanden garantie (scheelde me destijds 1500 euro in prijs, daarom vanuit USA). Dit zijn IBM memory strips met chipkill, met het orginele IBM partnumber.

Motherboard:
Het moederbord is vorig jaar december vervangen door een compleet nieuwe i.v.m. 1 kapotte geheugenbank - volledig onder garantie.

RAID:
De IBM ServeRaid 7k - kaart is één van de dikste raidkaarten die je maar kunt krijgen, met ondersteuning voor raid 5EE, een raid 5 opstelling met ondersteuning voor 2 Hot Spares.

Harddisks:
De 6x300 GB SCSI disks werden geleverd BIJ de server. Ik heb dus GEEN idee uit welk jaar deze scsi-schijven komen. Aannemelijk is dat ze uit 2006 (jaar van aanschaf) komen.

USAGE:
De server is een half jaar gebruikt. We draaien MMORPG Online gameservers, en deze bak doet vandaag de dag nog steeds dienst; hij host over 2500 online players continu, en genereert werkelijk gigabytes aan DB-logs. Hij werkt PERFECT, en hij is in absolute NIEUWSTAAT - Nieuwe mobo (3 maanden oud), Nieuw geheugen (3 maanden oud). Hij heeft altijd op een rustige 10% cpu load gedraaid, met een memory use van 80-90% (flinke gameserver). Hiermee wil ik dus zeggen dat wij deze topserver niet continue op een 100% load laten draaien, maar hem goed onderhouden.

Wij hebben nog NOOIT een enkel probleem gehad, afgezien van het defecte moederbord in december, die dus vervangen is.

FIRMWARE
De server BIOS en de BMC zijn geflashed naar de latest firmware, en de bak werkt dan ook als een zonnetje.

REASON:
De reden dat hij weg gaat is dat hij:

1) Teveel stroom vreet om in ons rack te hangen.
2) een dikke overkill is voor ons.

Wij gaan deze server vervangen voor een nieuwe Dell, dualcoretje erin, 16GB ram, en 2x 72GB SAS, en we besparen gelijk stroom in ons rack.

We denken dat we zeker iemand anders blij kunnen maken met deze fijne machine.

Bied een mooie prijs, en hij is van jou (draait nu @ A'dam - Gyrocenter).

TIMEFRAME:

Ik ben op het moment woonachtig in Athene, Griekenland - maar ik ben 2 weken per 3 maand in Nederland voor zaken, en mijn rackje. Als we een goede prijs geboden krijgen dan gaan we dit in orde maken, en zorgen we dat we een replacement server klaar hebben, zodat we letterlijk servers kunnen gaan swappen. Hij is dus NIET gelijk op te halen, moet even in overleg gebeuren.

PICTURES:

Foto's / screenshots zijn bijgevoegd als attachment. Vragen hier stellen, of via pm, of mail las3r @ tfn-hosting.gr. Meer plaatjes op aanvraag.

TERMS:

Server wordt alleen verkocht als er een (voor ONS) redelijke prijs genoemd wordt. Wij zijn NIET verplicht de server uiteindelijk te verkopen aan degene die het hoogste bedrag "wil geven". Deze server staat op meerdere plaatsen te koop, dus weg = weg.

Betaling wordt in principe als priveverkoop geregeld, ZONDER bon dus.

Erik Hoeksma
TFN.GR