PDA

Bekijk Volledige Versie : Klein klantenbestand (shared/colo/dedi)



Anoniem
25/03/08, 16:40
Omdat wij ivm onze studie niet meer toekomen aan het voldoende ondersteunen van onze klanten, hebben wij besloten onze activiteiten te beeindigen en een goede overnamepartij te vinden voor ons klantenbestand.

We bestaan nu ongeveer een jaar.

Omzet webhosting per jaar:
1200 Euro (30 Klanten, 50 domeinen)

Omzet dedicated per jaar:
5826 Euro ( 5 Klanten,

Omzet colocatie per jaar:
1848 Euro ( 3 Klanten)

Opbrengst sponsoringcontract:
360 Euro (1 Klant)

We hebben 7 Eigen servers hangen. Die zullen gezien de dedicated klanten dus meegaan met de verkoop. Dit zijn allemaal SC512-260 kastjes van supermicro met daarin A-Merk consumentenhardware, op onze shared hosting server na. Dit is een Dual MP server van Rackserver.

Het verbruik van de shared hosting klanten is ongeveer 60GB per maand. Alles bij elkaar gebruiken we op het moment ongeveer 400GB - 500GB Per maand.
Het stroomverbruik van de servers is ongeveer 5 AMP.


Het colocatie contract kan worden overgenomen, maar dit is niet verplicht. Het gaat hier om de volgende overeenkomst:

2000GB Dataverkeer, 1/2 Rack, 8AMP Stroom in een datacentrum te schiphol-rijk.

Prijs: 450 Euro per maand (maar dus voldoende ruimte om daar nog uit te bereiden!)

Voor biedingen, meer informatie omtrend de klanten of andere vragen kan er contact worden opgenomen met klantenbestand4sale@gmail.com.

Onze voorkeur geniet naar een snelle afhandeling van de verkoop gezien ons huidige tijdgebrek om de klanten goed te kunnen ondersteunen.
We hebben op dit moment nog geen echte vraagprijs, maar wachten de biedingen even af.

vcelis
25/03/08, 18:23
U heeft een e-mail met daarin de vraag naar jullie website en de netto winst per jaar. Het lijkt mij een goed idee om dit hier ook even te posten.

frajaweb
25/03/08, 19:19
Wij hebben u een e-mail gestuurd met enkele aanvullende vragen. Wij zijn zeer geïnteresseerd.

Anoniem
25/03/08, 19:34
U heeft een e-mail met daarin de vraag naar jullie website en de netto winst per jaar. Het lijkt mij een goed idee om dit hier ook even te posten.

Ik heb geen nettowinst gepost omdat het in mijn ogen niet zo relevant is wat wij erop maken per jaar. De winst die je uit deze klanten zult halen kun je dus ongeveer zelf al berekenen aan de hand van je eigen inkoopprijzen en extra kosten. Die zullen voor ons studenten dus wellicht wat lager liggen dan voor veel andere bedrijven.

De dedicated servers zijn, op 1 na, unmanaged. Het standaard webhosting pakket is 4 euro per maand voor 10GB data en 700MB Webspace en een domeinnaam. Dit pakket heeft ongeveer 90% van onze klanten. We hebben onze domeinnamen ondergebracht bij registratiecentrale. We hebben wel wefact pro, maar maken geen gebruik van de integratie met controle panelen en registratiecentrale. Verder gebruiken we voor onze shared server Directadmin.

Vanavond of morgen zal iedereen die een mailtje gestuurd heeft antwoord van ons krijgen.

swedendedicated
25/03/08, 19:58
Is het mogelijk om enkel de dedication en colocation klanten over te nemen (met servers uiteraard)? En heb je een prijsindicatie voor alles?

Nextreme
26/03/08, 00:33
Naar aanleiding van bericht hierboven.
Is het mogelijk om alleen het shared hosting gedeelte over te nemen?
Ben ook bereid sponsor contract over te nemen
En wat is hiervoor de vraagprijs?
Aangezien wij gebruik maak van zowel WeFact als DirectAdmin, is het voor uw klanten geen grote veranderingen in manier van werken en manier van factureren.
Hoor graag van u.
wietse <at> nextreme.nl

houwink
26/03/08, 22:43
Ik heb geen nettowinst gepost omdat het in mijn ogen niet zo relevant is wat wij erop maken per jaar. De winst die je uit deze klanten zult halen kun je dus ongeveer zelf al berekenen aan de hand van je eigen inkoopprijzen en extra kosten. Die zullen voor ons studenten dus wellicht wat lager liggen dan voor veel andere bedrijven.

De dedicated servers zijn, op 1 na, unmanaged. Het standaard webhosting pakket is 4 euro per maand voor 10GB data en 700MB Webspace en een domeinnaam. Dit pakket heeft ongeveer 90% van onze klanten. We hebben onze domeinnamen ondergebracht bij registratiecentrale. We hebben wel wefact pro, maar maken geen gebruik van de integratie met controle panelen en registratiecentrale. Verder gebruiken we voor onze shared server Directadmin.

Vanavond of morgen zal iedereen die een mailtje gestuurd heeft antwoord van ons krijgen.


ik heb nog geen mailtje terug gezien, maar zou graag het shared gedeelte overnemen!

SF-Jeroen
26/03/08, 22:46
ik heb nog geen mailtje terug gezien, maar zou graag het shared gedeelte overnemen!

Lijkt me dat ze nog voldoende tijd hebben om het te beantwoorden hoor, ik zou even rustig wachten tot je bod/informatie verzoek beantwoord wordt

houwink
27/03/08, 10:15
Lijkt me dat ze nog voldoende tijd hebben om het te beantwoorden hoor, ik zou even rustig wachten tot je bod/informatie verzoek beantwoord wordt

heb op het moment een probleem met mijn rbl blocklist. die gebruikt een verkeerde. ik heb deze dus tijdelijk even uitgezet.

WilloW
27/03/08, 10:33
Iemand al mail ontvangen? Wij hebben helaas nog niks vernomen. Er is intresse in totale overname.

Anoniem
27/03/08, 17:06
Iedereen die tot nu toe heeft gereageerd heeft als het goed is een mailtje ontvangen. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan even contact op.

houwink
28/03/08, 12:05
zijn er ook mensen die bij een deel belang hebben. wij wllen namelijk alleen het shared gedelte overnemen. zijn er ook mensen die alleen de colocatie en de dedicaded over willen nemen ?

swedendedicated
28/03/08, 15:10
zijn er ook mensen die bij een deel belang hebben. wij wllen namelijk alleen het shared gedelte overnemen. zijn er ook mensen die alleen de colocatie en de dedicaded over willen nemen ?

zie mijn reply, ik heb voornamelijk interesse in de dedi/colo afdeling.

houwink
29/03/08, 00:53
zie mijn reply, ik heb voornamelijk interesse in de dedi/colo afdeling.

mail hun een goed bod voor de colocatie en dedicaded. dat is de beste optie!

Anoniem
29/03/08, 15:38
mail hun een goed bod voor de colocatie en dedicaded. dat is de beste optie!

Dat dus :)

WilloW
03/04/08, 11:31
Daan,

Hoe staat het ervoor? Wanneer kunnen wij de afspraak maken voor de overname? Helaas niks meer van je vernomen.

Ik ga ervanuit dat de koop doorgaat?

Erik H.
04/04/08, 18:11
Overname is inmiddels in een afrondende fase met een niet nader te noemen partij.

Anoniem
10/04/08, 16:33
Na enkele gelijke biedingen ontvangen te hebben, is er door ons door 1 partij gekozen om mee verder te gaan. Inmiddels zijn hiermee alle contracten getekend en is de overname een feit.

Deimos
10/04/08, 17:01
Bedankt voor de update en bij deze gaat dit topic op slot.