PDA

Bekijk Volledige Versie : Provider zet website film Wilders offline



Domenico
23/03/08, 00:02
Zoals te lezen valt in deze (http://www.webhostingtalk.nl/webhosting-forum/133878-wilders-film-via-jouw-server-doe-je-dat-niet-3.html#post952394) thread is de website van fitnathemovie.com (http://www.fitnathemovie.com/) offline gehaald door Network Solutions.


This site has been suspended while Network Solutions is investigating whether the site's content is in violation of the Network Solutions Acceptable Use Policy. Network Solutions has received a number of complaints regarding this site that are under investigation. For more information about Network Solutions Acceptable Use Policy visit the following URL: http://www.networksolutions.com/legal/aup.jsp

Hosted by Network Solutions.
http://news.google.nl/news?hl=nl&ie=UTF-8&tab=wn&ncl=1163071002



Provider zet website film Wilders offline

zaterdag 22 maart 2008 | 23:08 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 22 maart 2008 | 23:30

Provider Network Solutions heeft zaterdagavond de website fitnathemovie.com van PVV-politicus Geert Wilders offline gezet.

DEN HAAG (ANP) - Provider Network Solutions heeft zaterdagavond de website fitnathemovie.com van PVV-politicus Geert Wilders offline gezet. De provider stelt in een mededeling dat er meerdere klachten zijn binnengekomen over de site.

Network Solutions onderzoekt nu of de inhoud van de website in strijd is met de reglementen van de provider. Op de site stond, op een zwarte achtergrond, de tekst 'Geert Wilders presents Fitna - Coming Soon'. Daarnaast was een afbeelding te zien van de voorkant van de Koran waarop de Arabische tekst Allahu Akhbar staat, wat 'God is de Grootste' betekent.

Het was de bedoeling van Wilders op deze website zijn anti-Koranfilm Fitna te vertonen. In Fitna wil Wilders zijn mening verbeelden dat de Koran, het heilige geschrift voor moslims, een fascistisch boek is dat nog altijd aanzet tot geweld.

Provider Network Solutions was zaterdagavond niet bereikbaar voor commentaar.

Graag jullie mening vanuit de kant als hoster...

Nielsvk
23/03/08, 00:12
Hehe, had niet minder verwacht.. Of hij word offline gehaald door de provider, of door de mensen die Wilders niet zo leuk vinden....

SmilieBG
23/03/08, 02:20
ben wel erg benieuwd naar reden(en) waarmee NS zal komen voor deze actie :-)

Naar mijn weten, stond (nog) niks op de site...?

Of was film al stiekem online?

Mvg,
Aleks

UDIS
23/03/08, 02:25
nee alleen een logo en een afbeelding van de Koran...

Domenico
23/03/08, 02:47
ben wel erg benieuwd naar reden(en) waarmee NS zal komen voor deze actie :-)

Naar mijn weten, stond (nog) niks op de site...?

Of was film al stiekem online?

Mvg,
Aleks


Network Solutions onderzoekt nu of de inhoud van de website in strijd is met de reglementen van de provider. Op de site stond, op een zwarte achtergrond, de tekst 'Geert Wilders presents Fitna - Coming Soon'. Daarnaast was een afbeelding te zien van de voorkant van de Koran waarop de Arabische tekst Allahu Akhbar staat, wat 'God is de Grootste' betekent.

rgh
23/03/08, 07:43
Ik snap inderdaad nu niet waarom hij off line is gehaald.

Ik vermoed uit voorzorgsmaatregelen.

Hier en stuk op nu.nl en de reactie van Geert Wilders:

http://www.nu.nl/news/1493296/52/Hostingprovider_haalt_fitnathemovie.com_offline.ht ml

gjtje
23/03/08, 08:10
Het zal wel beleid om een site offline te halen na een x aantal klachten, voor onderzoek. Alleen dat is een beetje van "je bent schuldig tot onschuld is bewezen".

Ber|Art
23/03/08, 08:51
Mss hebben ze het topic op WHT gelezen en dachten... :p nee serieus, ik kan me het wel voorstellen, de reden is mss wat vaag, mss beter als ze eerlijk waren geweest. Ik denk ook niet dat de klachten van de "gewone man" zijn gekomen? En zoals gezegd als "de film" toch op die site was gekomen, wat was er dan gebeurd... Wilders maakt het er niet makkelijker op, mja dat is waarschijnlijk ook mede zijn bedoeling. Het zal dus toch DVD-tje uitdelen worden op de Dam.

Triloxigen
23/03/08, 10:23
Grappig dat iedereen een mening heeft over een film die nog niet eens uit is ;)

BsHosting
23/03/08, 11:47
ik denk dat het er eerder omdraait dat men zeer bang is dat er wat waarheid boven de tafel gaat komen.

was het ook zo'n gezeur geweest als het over Nederlanders ging of over bv Aruba.

dan had je niemand gehoord.

dreamhost_nl
23/03/08, 11:48
Dat vind ik nu ook zo raar. In Afghanistan (een land waar onze manschappen proberen orde op zaken te stellen voor een democatische en veilige samenleving) worden vlaggen van Nederland verbrand en poppen van Wilders, terwijl niemand de film echt heeft gezien. Over vooroordelen en intolerantie gesproken... hebben die mensen nu echt een bord voor hun kop? Wellicht is alle ophef vooraf wel ontzettend overdreven? Niemand die het je kan vertellen behalve Wilders zelf.
Ik denk eerlijk gezegd dat Netsol de web site offline heeft geplaatst om een DDOS voor te kunnen zijn op diens web site... ;)

Stewie
23/03/08, 11:50
Ach ook in Nederland reageert met erg vreemd op dit hele verhaal. Eerst zien, dan geloven. Ik dacht dat Nederlanders zo nuchter waren?

BsHosting
23/03/08, 11:54
mensen willen zien wat ze zelf denken.

alles word meteen in het verkeerde daglicht gezet.

alleen is men gewoon superbang dat de waarheid boven tafel komt hier in dit land en dat we te tolerant zijn.

ik noem 1 vb in de koran zou staan je mag je vrouw afslaan, ja in de aangepaste versie maar niet in de koran zoals ie is.
daar staat symbolisch je mag je vrouw een corrigerende tik geven met een vijgeblad.

en daar is iedereen zo bang voor dat dit soort dingen wel uitkomen.

we leven in NL dus ook onze wetten en regels

Henky!
23/03/08, 12:55
Tis wel een marketingstunt van hoog niveau. Wilders beheerst al drie maanden het nieuws met niks.

thijlklerkx
23/03/08, 13:51
Wij belden Network Solutions voor uitleg. Een zegsman wilde slechts kwijt dat na uitvoerig beraad is besloten het domein voorlopig offline te halen. Naast de vele honderden klachten die de provider mocht ontvangen speelden nog twee zaken hierin een rol. Centjes (een heleboel) voor hosting van Fitna en de weigering van Wilders om kenbaar te maken wat er exact te zien zal zijn in de film. "Wij als provider zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor de inhoud. Wanneer iemand, ondanks herhaalde verzoeken, blijft weigeren ons antwoord te verschaffen over de inhoud, kunnen wij niet anders dan concluderen dat de inhoud waarschijnlijk strijdig zal zijn met onze huisregels."
Bron: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1240451.html

BsHosting
23/03/08, 14:02
dit bewijst des te meer dat de nederlanders hier geen ene moer meer te zeggen hebben in hun eigen land.

niemand heeft de film gezien maar is als de dood dat er dingen aan het licht komen die wij eigenlijk niet mogen weten.
alleen sluit iedereen hier zijn ogen voor.

als er in marokko of waar dan ook een film gemaakt wordt over bv wilders in dit geval mag dat allemaal wel.

t.bloo
23/03/08, 14:31
niemand heeft de film gezien maar is als de dood dat er dingen aan het licht komen die wij eigenlijk niet mogen weten. alleen sluit iedereen hier zijn ogen voor.

Nee, we hebben geen zin in trammelant en denken dat je ook op een wat omzichtere manier je punt duidelijk kunt maken. Geen olie op het vuur gooien bijvoorbeeld. Als ze straks jouw kop eraf knallen omdat jij die film host, dan ben je onverantwoord bezig geweest.

In een grote stad leer je wel dat je soms wat voorzichtiger moet zijn met alles om daarmee je eigendommen juist te beschermen.

RedoX
23/03/08, 14:36
Het zou mij echt totaal niks verbazen als er geen eens een film is. Gewoon is bluffen dat je wat dingen gaat ontmaskeren en kijk maar wat een ophef er ontstaat, dat zelfs regeringen van landen zich ermee gaan bemoeien.. Als er nu geen film is.. Staat hij echt stevig in z'n schoenen..

Mja, als Wilders die film online wil hebben dan krijgt hij het heus wel voor elkaar.

Merlijn
23/03/08, 14:37
"Wij als provider zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor de inhoud"

Dat is niet correct. De verantwoordelijke is diegene die de hosting afneemt (Wilders). Ik neem ook aan dat dat zo in hun algemene voorwaarden staat. Je bent verantwoordelijk voor je eigen bedrijfsvoering (netwerk etc. etc.) en ik kan me voorstellen dat men daarom zegt van "liever niet". Over de zelf inhoud ben je als provider niet verantwoordelijk (ik geloof ook niet de NS alle sites die er bij hun staan scannen op inhoud, en dat iedereen van te voren moet aangeven wat er op hun sites/servers komt te staan).

Wanneer het zover is en er ooit (misschien wel nooit?) een flim staat dan zal je hierop voorbereid moeten zijn. Waarschijnlijk zal je netwerk behoorlijk wat ongewenste verkeer krijgen.

BsHosting
23/03/08, 14:39
trammelant komt er toch wel.

maar je ogen sluiten voor de problemen is ook niet de oplossing.

waarom is die film zo'n ramp, wat komt er aan bod de waarheid zoals de koran eigenlijk is.
en die is niet zo haatzuchtig als de versie die in de wereld in omloop is.

als alle mensen die tegen die film zijn eerst eens kijken ipv te roepen.

maar nee dan komt de waarheid boven tafel en met steun van heel die zak ellende kunnen ze dat nog lekker verborgen houden.

vrijheid van meningsuiting heet zo iets

Caspar Gomez
23/03/08, 14:40
dit bewijst des te meer dat de nederlanders hier geen ene moer meer te zeggen hebben in hun eigen land.

niemand heeft de film gezien maar is als de dood dat er dingen aan het licht komen die wij eigenlijk niet mogen weten.
alleen sluit iedereen hier zijn ogen voor.

als er in marokko of waar dan ook een film gemaakt wordt over bv wilders in dit geval mag dat allemaal wel.Hoezo hebben de Nederlands hier geen moer te zeggen? Volgens mij krijgt Wilders hier juist steeds meer aanhangers.
De politici zijn vrij te bepalen wat ze ervan vinden, de meeste politici zullen ook gewoon zeggen "Wacht eerst de film maar af".
Ook de zenders zijn vrij te bepalen of ze de film willen uitzenden. De meeste zenders willen gewoon niet met de film geassocieerd worden. Dat is hun goed recht.

En wat wil je bewijzen? Dat er een groep moslims in de samenleving is die niet volgens Nederlandse normen en waarden leeft? Dat is volgens mij al aardig algemeen bekend. Je kunt het wel heel erg duidelijk proberen te maken bij de Nederlander, dat deze groep aanwezig is en de groep zelfs groter doen aandoen dan hij is.


trammelant komt er toch wel.

maar je ogen sluiten voor de problemen is ook niet de oplossing.

waarom is die film zo'n ramp, wat komt er aan bod de waarheid zoals de koran eigenlijk is.
en die is niet zo haatzuchtig als de versie die in de wereld in omloop is.

als alle mensen die tegen die film zijn eerst eens kijken ipv te roepen.

maar nee dan komt de waarheid boven tafel en met steun van heel die zak ellende kunnen ze dat nog lekker verborgen houden.

vrijheid van meningsuiting heet zo ietsOkee. Stel alle Nederlanders krijgen door de film het gevoel dat moslims slecht zijn, aangezien het boek van de Islam, de Koran, echt slecht is. Wat hebben we dan bereikt?

Als er geen film zou zijn, zou mijn respect voor Wilders helemaal naar een dieptepunt gaan zakken.

thijlklerkx
23/03/08, 14:44
Mja, als Wilders die film online wil hebben dan krijgt hij het heus wel voor elkaar.

Dat weet ik zo net nog niet, ik ben bang dat Wilders daar zelf teveel vanuit gegaan is, daarom heeft hij ook geweigerd zijn film op tv uit te zenden met voorvertoning. Hij dacht: 'ik kan em altijd nog op Youtube pleuren', nu blijkt dat niet zo te zijn en zal hij nog schrikken hoe hij dat moet aanpakken.

Bittorrent enzo zijn denk ik de enige mogelijkheid maar wil Wilders dat wel? Als hij gewoon stevige hosting regelt kan hij het op zijn eigen site zetten. Maar via Bittorrent kan iedereen zijn eigen gemonteerde versie van Fitna aanbieden. Dat kan op Youtube natuurlijk ook, maar dan kun je altijd achterhalen wat de bron is. Als iemand een goede remix van Fitna maakt en die massaal verspreid via Bittorrent heeft straks de helft van de mensen een heel andere versie van Fitna gezien... Met wie weet welke gevolgen...

jan post
23/03/08, 14:50
Wat veel mensen vergeten is dat zo’n film in bepaalde culturen anders dan de Westerse cultuur als schokkend ervaren kan worden. Een tijd geleden was zo’n film in Nederland ook niet mogelijk, andere culturen lopen in bepaalde opzichten nou eenmaal achter dan West-Europese cultuur.

Ik blijf het onzin vinden dat een politicus zo’n film moet maken die mensen met een islamitisch geloof zo stigmatiseert en de Partij van de Vrijheid haalt vaak de extremen eruit en komt met oplossingen die tegen de grondrecht zijn en juridisch vaak onmogelijk zijn.

Wat ik mensen hier als ondernemer niet hoor zeggen, zijn de eventuele economische gevolgen die zoiets kan hebben. Een aantal bedrijven die handelen in het Midden-Oosten, worden in bepaalde mate vaak wel de dupe van zulke acties van een Nederlandse politicus. En voor een land als Nederland is het belangrijk alvast een visie te bedenken om zulke acties zoveel mogelijk te kunnen reduceren (wat het kabinet probeert te bewerkstelligen).

Als ik nog even denk hoe een van die leden van de Partij van de Vrijheid over de burgemeester van Amsterdam praatte heb ik toch sterk mijn twijfels over de nieuwe heldere visie die deze partij moet neerzetten volgens Geert Wilders zelf………

Pur
23/03/08, 14:52
waarom is die film zo'n ramp, wat komt er aan bod de waarheid zoals de koran eigenlijk is.en die is niet zo haatzuchtig als de versie die in de wereld in omloop is.


De Islam / Koran zoals Wilders 'm ziet bedoel je.

En van Wilders kun je veel zeggen maar niet dat hij enige nuance aanbrengt in z'n uitspraken. Neem de knettergek uitsprak van 'm. Dat kun je toch ook een stuk genuanceerd en een stuk vriendelijker zeggen.

En in de trant van 100.000 lemmings can't be wrong... Zoveel mensen die in de Islam geloven.. Zouden die 't allemaal verkeerd zien? Of allemaal terroristen zijn?

En het is toch wel typisch dat hij de film niet vooral wil laten screenen of de inhoud wel helemaal legaal is.

Maar goed de media hyped het ook wel heel erg. Logisch vanuit hun oogpunt. Maar zolang er geen nieuws is en niemand de inhoud nog kent is het speculeren en dus geen nieuws.

thijlklerkx
23/03/08, 15:45
Wat ik mensen hier als ondernemer niet hoor zeggen, zijn de eventuele economische gevolgen die zoiets kan hebben.

Mua, kijk naar de Deense cartoonrellen, dat viel uiteindelijk ook wel mee.

RedoX
23/03/08, 16:14
En in de trant van 100.000 lemmings can't be wrong... Zoveel mensen die in de Islam geloven.. Zouden die 't allemaal verkeerd zien? Of allemaal terroristen zijn?

Maar wat ik me dan afvraag.. Waarom dan die grote ophef? Mensen die moslim zijn weten zelf dat het (in hun ogen) een goed geloof is en dat wat in Koran staat allemaal koek en ei is.

Dat ze zichzelf zo hard lopen te verdedigen heeft vanuit mijn standpunt alleen maar 1 conclusie dat er dus wel iets mis is daar.

Wilders die zegt dat hij alle punten zo rechtstreeks uit de Koran heeft gepakt. Als hij dingen er zelf bij gaat verzinnen dan moet iedere moslim dat toch direct kunnen aanvechten? Niemand heeft die film nog gezien en het is al zo'n drama. Om eerlijk te zijn ben ik best benieuwd naar die film.

AlfaHosting
23/03/08, 16:38
Ik vind dat ze wat snel zijn met de site offline te halen .. welke inhoud willen ze onderzoeken als er helemaal nog niks opstond ?

BsHosting
23/03/08, 17:43
De Islam / Koran zoals Wilders 'm ziet bedoel je.

Nee zoals ie werkelijk is.
In de koran staat geen mishandeling van de vrouw die goedgekeurd word.

In de versie die hier in omloop is wordt het wel goedgekeurd.

En zo zijn er nog meer punten, en dat mag niet bekend worden.

waarom zo'n probleem allemaal om die film, als er niks te zien is wat al bekend was komt er niet zo'n gezeik van.

maar er komen dingen aan bod die wij niet mogen weten schijnbaar.
anders was de film echt geen ramp

Henky!
23/03/08, 23:42
Nee zoals ie werkelijk is.
In de koran staat geen mishandeling van de vrouw die goedgekeurd word.

In de versie die hier in omloop is wordt het wel goedgekeurd.

Correctie. Er is maar één versie van de Koran die de directe woorden van God, zoals vertelt aan Mohammed, bevat en daar mag uiteraard niet aan worden getornd. Zelfs vertalingen zijn al gewaagd.

Wel zijn er latere interpretaties, zoals bijvoorbeeld in de Sharia terug zijn te vinden. Volgend probleem is dat ook DE Sharia niet bestaat. De moslimwereld is verdeeld zoals de christenen met hun verschillende kerken. Er zijn diverse stromingen, van super liberaal (Soefi) tot aan de Osama extremisten.

Tenslotte, het feit dat niemand die film wil uitzenden of hosten heeft niets met de vrijheid van meningsuiting te maken. Het probleem ligt bij Wilders zelf die eist dat omroepen de film integraal uitzenden zonder dat vooraf inzage wordt gegeven.

Een onmogelijke eis die juist indruist tegen het principe van vrije nieuwsgaring. Maar ik vermoed dat Wilders dit doelbewust doet. Kan hij later weer zeggen dat het allemaal de schuld is van de 'linkse media'.

Zijn meest recente truc ('ik kan nergens een persconferentie houden') mislukte hopeloos toen Femke Halsema hem een oplossing bood. Daarna bleef het stil zodat je er van uit mag gaan dat dit ook weer een publiciteitsstunt was en hij nooit van plan was een persconferentie te houden.

De man houdt sowieso niet van debat.

crazycoder
24/03/08, 00:03
Mua, kijk naar de Deense cartoonrellen, dat viel uiteindelijk ook wel mee.
Tuurlijk, jammer dat er wel bedrijven door de boycot die erop is gevolgd op de fles gaan..

Als je dan vraag wat mensen belangrijker vinden; het recht om dergelijke cartoons te maken of hun werkgelegenheid dan is de keuze heel snel gemaakt.

rgh
24/03/08, 00:07
Lees nu dit:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3622601/_Tsjechische_partij_wil_Fitna__.html?p=6,2

Ramon Fincken
24/03/08, 00:29
hal-low zeg !

maar daarnaast die partij "wil" dat staat los van of haar provider het toestaat, plus er staat " zijn server " , eentje dus ...

dimitrivisser
24/03/08, 00:49
Als hij gewoon stevige hosting regelt kan hij het op zijn eigen site zetten.

Ik vraag me af of dat technisch wel mogelijk is. Wat zou er gebeuren als je bijvoorbeeld zou aankondigen dat de film morgen om 12 uur te bekijken is op een website ? Met de inmiddels wereldwijde belangstelling heb je een flinke server nodig.
100.000 mensen die tegelijk een filmpje willen zien. Zoiets trekt toch wel een 50 Gigabit. Zijn er in Nederland partijen die zoiets aandurven /aankunnen ? En wat zou het gaan kosten ? Ik had begrepen dat de NOS iets van E 400.000 kwijt was aan Akamai voor het laten bekijken van ongeveer 1 miljoen sportfragmenten. Dat is een grapje in vergelijking met de belangstelling die er voor deze film zal zijn.

Ik heb nog wel een colocated servertje staan in Capelle.. Een echte AMD Sempron... Misschien wat Google ads erbij en dan kijken wat er gebeurd... :)

Xolphin
24/03/08, 01:39
Die discussie wordt al gevoerd in http://www.webhostingtalk.nl/webhosting-forum/133878-wilders-film-via-jouw-server-doe-je-dat-niet.html

thijlklerkx
24/03/08, 12:03
Tuurlijk, jammer dat er wel bedrijven door de boycot die erop is gevolgd op de fles gaan..

Als je dan vraag wat mensen belangrijker vinden; het recht om dergelijke cartoons te maken of hun werkgelegenheid dan is de keuze heel snel gemaakt.

Tja daar zit natuurlijk zeker wat in... Ik vind het nogal een lastige, wat is belangrijker? Economische belangen of vrijheid?
Ik denk dat dat gewoon een risico is dat hoort bij het leven in een vrij land... Maar ik snap dat ik heel makkelijk praten heb omdat ik niet werk bij een van die failliete bedrijven...


Ik vraag me af of dat technisch wel mogelijk is. Wat zou er gebeuren als je bijvoorbeeld zou aankondigen dat de film morgen om 12 uur te bekijken is op een website ? Met de inmiddels wereldwijde belangstelling heb je een flinke server nodig.


Tuurlijk, daar heb je enorme hoeveelheden servers voor nodig verspreid over verschillende locaties en met enorme uplinks. Absoluut een project waar veel meer tijd in gaat zitten dan de week die we nog hebben tot 1 april.
Alleen je rukt die zin een beetje uit zijn verband...

crazycoder
24/03/08, 20:32
Tja daar zit natuurlijk zeker wat in... Ik vind het nogal een lastige, wat is belangrijker? Economische belangen of vrijheid?
Ik denk dat dat gewoon een risico is dat hoort bij het leven in een vrij land... Maar ik snap dat ik heel makkelijk praten heb omdat ik niet werk bij een van die failliete bedrijven...

Stel jezelf eens voor dat jij wel bij een bedrijf werkt wat op de fles gaat omdat een of andere grapjurk een paar cartoons maakt. Dan zou jij ook liever hebben dat de tekenaar die dingen op een plaats steekt waar de zon niet schijnt :)

Snap eigenlijk niet wat het beledigen van een groep mensen exact met vrijheid te maken heeft. Ja ik ken genoeg moslims die om dergelijke cartoons kunnen lachen, tegelijk weet ik ook dat er voldoende zijn die zich beledigd zullen voelen.

frvge
25/03/08, 01:50
Om je sig maar te quoten:


"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.".

Het feit dat er gecensureerd wordt voordat er ook maar iets van bekend is, vind ik niet kunnen.

crazycoder
25/03/08, 07:09
Om je sig maar te quoten:

Er bestaat geen recht of vrijheid om anderen te beledigen. Het is niet geheel zonder reden dat wilders al jaren persoonsbeveiliging krijgt.


Het feit dat er gecensureerd wordt voordat er ook maar iets van bekend is, vind ik niet kunnen.
En wilders verrekt het om iets te laten zien. Hij creeert daarmee zelf een situatie waarin werkelijk niemand het risico wenst te nemen om zijn film (als die al bestaat) te tonen. Aan een omroep laten zien zou toch geen enkel probleem mogen zijn als hij echt eerlijk en oprecht zou zijn. Bedenk ook dat er geen filmmateriaal op tv wordt getoond zonder dat het vooraf door de omroep is bekeken.

Ik denk dat:
a: er geen film is.
b: wilders het prima vind dat hij zgn tegen wordt gewerkt, velen houden immers van de underdog..
c: wilders nooit op de dam dvd's uit gaat lopen delen, de beveiliging zal dat naar mijn idee niet toestaan.

frvge
25/03/08, 08:39
Vrijheids van meningsuiting is het recht om dingen te zeggen die iemand anders niet leuk vindt. Een door feiten onderbouwde 'belediging' moet hieronder kunnen. Gewoon schelden mogelijk ook, maar dat ligt aan de situatie.

Ik denk ook dat hij het beter had kunnen laten zien, maar dat doet niks aan dat hij het zelf mag beslissen. Het is wel een beetje koppig.

®on
27/03/08, 19:20
http://www.liveleak.com/view?i=ee4_1206625795
Staat inmiddels online, niet vooruit te branden overigens. Zou ook op de pvv site te zien zijn, maar die is, hoe kan het ook bijna anders, niet meer bereikbaar.

Stewie
27/03/08, 19:26
Meteen zijn alle Wilders sites offline. Filmpje gezien, 30 views kwartiertje terug, echt breaking news. Vond het de ophef niet waard.

Ber|Art
27/03/08, 19:26
Tja heeft dus idd niet lang geduurd :(

Views: 75153

ju5t
27/03/08, 19:34
Bij mij staan die views nog op 60. Snel gegaan dan.

Nielsvk
27/03/08, 19:36
Ach ja, Geert Wilders...

AlfaHosting
27/03/08, 19:43
Niet meer bereikbaar .. was te voorspellen.

3j3ct
27/03/08, 19:45
Hier gaat het wat sneller ;)

http://skoften.net/index/item/fitna_the_movie

SF-Jeroen
27/03/08, 19:46
Hier nog wel hoor, tenminste, hij download nogsteeds.

Server00
27/03/08, 19:47
Hier gaat het wat sneller ;)

http://skoften.net/index/item/fitna_the_movie

Thnx :), dat andere duurde al 10/15 min en was maar klein stukje verder.

Nielsvk
27/03/08, 19:49
Misschien die film met een 100 mbitje downloaden?

Spyder01
27/03/08, 19:51
Alle Wilders sites ansich zijn offline. geertwilders.nl; pvv.nl enz.

Gaat goed.. en dat er zelfs extra nieuws uitzendingen aan besteeds worden :S

ccchosting
27/03/08, 19:55
de hyvessite van wilder doet het nog wel..

zie ook: http://rapidshare.com/files/102834043/3EBF702C_LiveLeak-dot-com-197203-1fc4.flv.html

martysmarty
27/03/08, 20:04
Heb nu de helft ongeveer gezien. Moet zeggen dat de ondertitelling een beetje te snel gaat, je moet erg snel lezen.

Server00
27/03/08, 20:07
Vind hem wel erg saai, als je dit zo ziet denk je Wilders maakt een punt maar je weet ook dat hij vaak ook de slechtse delen pakt, om je tegen de Islam te keren. Doet me beide denken aan de 2de wereld oorlog.

AlfaHosting
27/03/08, 20:09
Bij mij staan die views nog op 60. Snel gegaan dan.

Misschien de Engelse versie .. die is niet zo populair.

Stewie
27/03/08, 20:12
Nee, de caching daar is wat traag ;)

Serve-xs
27/03/08, 20:13
Ik heb er nog geen seconde wakker van gelegen. En dat zal ik ook nooit doen. Politiek boeit me ook vrij weinig maarja.

AlfaHosting
27/03/08, 20:17
Meteen zijn alle Wilders sites offline. Filmpje gezien, 30 views kwartiertje terug, echt breaking news. Vond het de ophef niet waard.


Al die heisa voor dat ? ..

SF-Jeroen
27/03/08, 20:17
Pvv.nl lijkt me nu toch redelijk down

Wynand
27/03/08, 20:23
Dat wassum, zet hem op Rapidshare.. Capaciteit voldoende lijkt me?

RedoX
27/03/08, 20:32
Lijkt me niks om echt zorgen over te maken.. Meer beetje samenvatting van gebeurtenissen.. Ik vind dat hij wel een punt maakt.. Wel goed gedaan dat hij rechtstreeks zo die teksten uit de Koran heeft gepakt..

Nog een mirror trouwens.. http://www.crispybarbecue.com/

crazycoder
27/03/08, 20:32
Al die heisa voor dat ? ..
Zelfs het plakboek van m'n neefje van 6 is spannender :)

Ahmed
27/03/08, 21:52
Ik heb die 'film' net gezien. Ik word er niet warm of koud van.

Ik ben zelf moslim maar ik lees de koran niet en ik bid niet. Vandaar dat ik de film aan mijn ouders heb laten zien. Wat daaruit kwam is dat de koranteksten naar de interpretatie van Wilders vertaald zijn. Het is niet van JE MOET... Het is ALS JE door anderen (joden en christenen of wie dan ook) getreiterd / gediscrimineerd wordt, dan KUN JE...

Ook slaat dat stukje met dat meisje van 3.5 jaar oud nergens op. Nergens in de gehele koran staat dat Joden apen en zwijnen zijn. In de Koran staat zelfs dat God/Allah de Joden de beste en het mooiste plek op aarde gegeven heeft (Israël). In de Koran staat wel dat de Islam het gedrag van de Joden niet goedkeurt, onder andere wat ze onze profeet aangedaan hebben, en wat ze nu in Palestina aan het doen zijn.

Wilders laat dit wel zo allemaal zien, maar de meeste uitspraken die gedaan worden, zijn niet in het algemeen geldend. Veel uitspraken moet je aanhoren/lezen met in het achterhoofd het feit dat de VS, Irak is binnengevallen en tot nu toe al meer dan 1 miljoen (islamitische) Irakezen heeft vermoord. Dit mag? Maar als een klein percentage van de Islamitische bevolking zulke dingen terug gaat doen mag dit niet?

Ikzelf bemoei me niet met Wilders of met de rest. Ik ben westerlijk opgevoed, 98% van mijn vriendengroep is Nederlander. Nederland is gewoon mijn land en ik voel me hier thuis. (ik kom oorspronkelijk trouwens uit Irak, maar dat terzijde).

Ik vind het een beetje jammer van Wilders dat hij zo is en doet. Want geef toe, alleen een klein procent van de Islamieten in Nederland neigt naar een gedeelte van de dingen die men op het filmpje kon zien.

Devsphere
27/03/08, 22:04
Film bekeken, had er meer van verwacht.

VinceSTM
27/03/08, 22:09
Het is ook nooit goed he? De hele tijd zeuren we dat wilders niet zo moet stoken en dat die film zo vreselijk gaat zijn, nu is ie uit en zeurt iedereen dat ie wel wat harder had mogen zijn...

gaat lekker

Henky!
27/03/08, 23:26
Het is ook nooit goed he? De hele tijd zeuren we dat wilders niet zo moet stoken en dat die film zo vreselijk gaat zijn, nu is ie uit en zeurt iedereen dat ie wel wat harder had mogen zijn...

gaat lekker

We zijn dan ook 4 maanden lang door Wilders warm gemaakt. En dan blijkt het om een nietszeggend copy & paste filmpje te gaan. Ik dacht dat hij heel stoer de Koran ging verbranden?

En dan ook nog eens boordevol fouten. Vrouwenbesnijdenis heeft niets met de Koran te maken. De opgehangen jongens in Iran waren geen homo's. De 'bebloede' kindertjes doen mee aan een soort ritueel feest. Koran teksten die niet volledig worden geciteerd, een Mohammed B. die geen Mohammed B. is, enzovoorts.

En een Deense cartoon maker die boos is. Hij overweegt een rechtszaak wegens schending van het copyright.

Bijzonder zwak. Eigenlijk een soort Peter R. de Vries deze Wilders...

Wynand
28/03/08, 08:47
Is om dit stukje nu 4 maanden heisa gemaakt?
Ziet eruit alsof hij zelf gemaakt met Windows Movie maker ofzo? Filmpje van een kwartier, dat zoals eerder aangegeven copy&paste werk is.

thijlklerkx
28/03/08, 21:53
Je gelooft het of niet...


Following threats to our staff of a very serious nature, and some ill informed reports from certain corners of the British media that could directly lead to the harm of some of our staff, Liveleak.com has been left with no other choice but to remove Fitna from our servers.
This is a sad day for freedom of speech on the net but we have to place the safety and well being of our staff above all else. We would like to thank the thousands of people, from all backgrounds and religions, who gave us their support. They realised LiveLeak.com is a vehicle for many opinions and not just for the support of one.
Perhaps there is still hope that this situation may produce a discussion that could benefit and educate all of us as to how we can accept one anothers culture.
We stood for what we believe in, the ability to be heard, but in the end the price was too high.

Server00
28/03/08, 23:46
Ja ik heb gehoord. Tsjaa je hebt geen keus ik denk ook dat je je medewerkers niet in gevaar moet gaan brengen. Maar goed via de website van PVV hebben ze nog een aantal mirrors neergezet. Maar goed de meeste hebben denk ik al wel gezien.

MediaServe
29/03/08, 00:08
Je gelooft het of niet...

OMG.. dat is toch wel heel erg triest..
Met dreigementen krijg je alles voor elkaar tegenwoordig ;(

mind
29/03/08, 09:18
Ik vind het stukje net ff iets te veel op de wel bekende Wilders propaganda lijken. Het wordt weer keurig op de vrijheid van meningsuiting gegooid (en dat dat zo triest is, bla, bla, bla). Ik had het verhaal misschien geslikt als de film meer dan een uurtje of 37 (5% van de maand) op de site had gestaan.


We stood for what we believe in, the ability to be heard, but in the end the price was too high.

Geloof ik graag als je de extra bandbreedte die de film gebruikt niet meer in de ruimte van de 95% regel kan wegmoffelen. Nee, ik geloof er geen .... van. Het hele film verhaal is een mooi staaltje marketing van liveleak.com tegen uiteindelijk minimale kosten.

Mocht ik het mis hebben, dan is het uiteraard triest, maar op dit moment geloof ik meer in de financiële argumenten dan in het hele bedreigingen verhaal.

Mikey
29/03/08, 09:38
We zijn dan ook 4 maanden lang door Wilders warm gemaakt. En dan blijkt het om een nietszeggend copy & paste filmpje te gaan. Ik dacht dat hij heel stoer de Koran ging verbranden?

Bijzonder zwak...

Bijzonder zwak ? Bijzonder sterk, deze man moet je in dienst nemen, geheid dat hij verkoper van het jaar kan worden. Iedereen die meegedaan heeft aan de hele heisa mag zich wel eens iets bij zichzelf gaan afvragen, niks gezien en dan zo`n heisa.

Ik vind het apart dat er bepaalde groepen zich zo uit de kast laten trekken voordat er uberhaupt 1 sec. bekend was, en enkel gebasseerd op hear say :huh:

Bijzonder triest!

thijlklerkx
31/03/08, 18:29
Pats boem knal, daar was Fitna weer :)


** 30/3/2008: Liveleak Update **

On the 28th of March LiveLeak.com was left with no other choice but to remove the film "fitna" from our servers following serious threats to our staff and their families. Since that time we have worked constantly on upgrading all security measures thus offering better protection for our staff and families. With these measures in place we have decided to once more make this video live on our site. We will not be pressured into censoring material which is legal and within our rules. We apologise for the removal and the delay in getting it back, but when you run a website you don't consider that some people would be insecure enough to threaten our lives simply because they do not like the content of a video we neither produced nor endorsed but merely hosted.

Sotexis
31/03/08, 19:33
Achmed je weet niet waarover je praat.

Wilders schijnt een officiele koran vertaling uit 1954 genomen te hebben, gebaseerd op de eerste vertaalde koran van na 1948 en dus nadat de Joden Israel veroverde op de Arabieren. In deze vertaling is de haat tegen westerlingen en Joden in het bijzonder nogeens veel sterker dan in het oorspronkelijk manuscript aangezet.

De Joodse opperrabijn van Jerusalem heeft dat fijntjes aan de grootmoefti van Egypte gemeld en daarbij tevens gemeld dat de originele koran teksten daarin veel geweld wordt aangedaan , dus dat het feitelijk een nieuwe openbaarmaking was en dus een duivelswerk gericht tegen mohammed.

De vertaler heeft toen een gepaste? straf gehad maar de vertaling was niet meer uit het lezerscircuit te verwijderen.

burne
01/04/08, 05:27
Achmed je weet niet waarover je praat.
Wilders schijnt een officiele koran vertaling uit 1954 genomen te hebben
Wilder's Koran is onvertaald. Hij heeft het ding meermalen laten zien, en we weten waar 'ie vandaan komt. (Een markt in Oost-Jeruzalem) De vertalingen heeft 'ie waarschijnlijk bij elkaar gegoogled, en zelfs dat verklaart niet de wijzigingen die hij in de teksten aangebracht heeft, zoals zijn gebruik van het woord 'terreur en evemin de delen die hij weggelaten heeft. (Zie hier (http://verbaljam.nl/?itemid=3198) en daar (http://religionresearch.org/martijn/2008/03/29/coming-soonfitna-v-analysing-political-propaganda/).)

Moslims zijn heel strikt over vertalingen van de Koran. Zonder 1 uitzondering. Een Koran-vertaling is in hun ogen onbruikbaar voor oordelen over geloofszaken. Je moet voor een oordeel altijd uitgaan van de originele tekst zoals opgetekend uit Mohammed's woorden. In het Arabisch van 600 na Christus (die overigens ook voorkomt in de Koran als Isa bin Mariam) Een Koran aanpassen aan politieke gebeurtenissen is voor iedere Moslim, van uiterst gematigd tot extreem orthodox een onacceptabel kwaad. Het verdraaien van de woorden van de profeet is veel erger dan 'm afbeelden als pedofiel. In het eerste geval perverteer je het geloof, in het tweede geval bespot je het. Rot van binnenuit is een stuk erger dan een ongelovige die doet wat je als Moslim kunt verwachten van ongelovigen.

Je blijkt precies de enige bron (http://www.google.com/search?q=wilders+koran+vertaling+1954) van dit verhaal te zijn.

Ik begrijp best dat hier hier geen platform voor politieke discussie is. Maar er is al genoeg onzin verteld over dit onderwerp. Ik zal je een concreet, verifieerbaar voorbeeld geven. Er wordt altijd gesproken over steniging en de Koran.

In de Koran komt steniging simpelweg niet voor. In de hadith ('overleveringen') komt het tweemaal voor, als straf voor overspel.

In de Bijbel, een boek waar we volgens Wilders onze wetten op zouden moeten baseren (een denkbeeld wat 'ie deelt met de SGP) komt het vaker voor. Steniging wordt als straf enkele malen genoemd, onder meer voor godslastering, overspel, het offeren aan of knielen voor vreemde goden (inclusief de zon en de maan), maar ook het sprokkelen van hout op Sabbat (Numeri 15:35). Zelfs het niet luisteren naar je ouders leidt tot een niet mis te verstane straf: 'alle lieden zijner stad [zullen] hem met stenen overwerpen, dat hij sterve' (Deuteronomium 21:20). Alles bij elkaar eist het Oude Testament een keer of 20 dood door steniging. Zonder uitzonderingen, zonder genade.

Selectief knippen en plakken, zoals Wilders gedaan heeft, en ik ook, slaat nergens op. Het is elkaar gekmaken met zinloze uit hun verband gerukte citaten uit een 1500 of 1800 jaar oud boek. Gaat nergens over.

Hulde voor LiveLeak, dat ze het filmpje van Wilders weer teruggezet hebben. En een biertje voor de eerste die een leuke mop weet.

Henky!
01/04/08, 12:45
In de koran komt 'steniging' 2 maal voor tegen één vermelding in de bijbel. Het woord 'stenigen' komt 5 maal voor in de koran. Slechts vijf keer want in de bijbel 'stenigen' ze maar liefst 24 keer.

Boos volkje dus die christenen? Misschien toch niet. Het woord 'liefde' staat 245 maal in de bijbel tegenover 5 vermeldingen in de koran.

Zie: http://www.bijbelenkoran.nl/

thijlklerkx
01/04/08, 17:59
Hulde voor LiveLeak, dat ze het filmpje van Wilders weer teruggezet hebben. En een biertje voor de eerste die een leuke mop weet.

Een mop een mop? Twee tieten in een envelop!

En Henky als jij moet kiezen tussen liefde of steniging :)

Ik ben het compleet eens met datgene wat Job Cohen gezegd heeft, extremisme is fout en extremisme moeten we bestrijden, maar dat doen we al jaren en daar hebben we Fitna niet voor nodig. Met de 'gewone' moslim is niets meer mis dan met de 'gewone' Nederlander (en daar heb ik het levende voorbeeld al honderden keren van gezien).

Domenico
01/04/08, 18:29
Debat op TV sinds 4 uur!

EDIT: nevermind, was al afgelopen.

Triloxigen
01/04/08, 18:30
Dag belastinggeld